PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak oceniac prace administaratora sieci?

  • 1. Data: 2002-06-24 12:41:45
    Temat: Jak oceniac prace administaratora sieci?
    Od: "Jacek Rogowiecki" <j...@p...onet.pl>

    Czesc. Mam maly-niemaly problem. Musze jakos zalatwic problem
    rozliczania administratora sieci. Jest to siec, ktorej uzytkownicy to
    abonenci podpisujacy umowe z firma na dostarczanie Internetu. Facet
    administruje serwerem z maskarada oraz instaluje u klientow lacze. Teraz
    problem - jak np. zalatwic potracanie wynagrodzenia z tytulu
    niedzialania sieci? Czy sa jakies stale punkty (uptime serwera?), ktore
    taki admin musi spelniac, a w przypadku ktorych naruszenia mozna mu
    potracic wynagrodzenie?

    pzdr, JR

  • 2. Data: 2002-06-24 12:51:57
    Temat: Re: Jak oceniac prace administaratora sieci?
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > niedzialania sieci? Czy sa jakies stale punkty (uptime serwera?), ktore
    > taki admin musi spelniac, a w przypadku ktorych naruszenia mozna mu

    Wszystko zalezy od spianej umowy, wiec jesli jakis admin podpisze ci umowe
    na okreslony uptime serwera (piec dziewiatek :)))) to juz jego problem w tym
    co podpisal ...

    Lepiej chyba umowic sie na ilosc godzin na reakcje na awarie ...

    AndY

  • 3. Data: 2002-06-24 13:27:24
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@p...invalid>

> [...]

    >niedzialania sieci? Czy sa jakies stale punkty (uptime serwera?), ktore
    >taki admin musi spelniac, a w przypadku ktorych naruszenia mozna mu
    W umowie o pracę to tego się chyba nie da załatwić. Pracownik ma prawo do
    wynagrodzenia z tytułu wykonywanej pracy a nie jej efektów. Zleć to jakiejś firmie.

  • 4. Data: 2002-06-24 13:36:24
    Od: "Jacek Rogowiecki" <j...@p...onet.pl>

    Zapomnialem dodac - chodzi o kontrakt z czlowiekiem posiadajacym
    dzialalnosc gospodarcza.

  • 5. Data: 2002-06-24 16:17:57
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > Zapomnialem dodac - chodzi o kontrakt z czlowiekiem posiadajacym
    > dzialalnosc gospodarcza.

    Wiesz.. jak bedziesz rozliczac admina wg uptime, lub czegos w tym stylu to
    nagle moze sie okazac, ze nie wykonuje on updatow serwera i nie poprawia
    zabezpieczen, zeby tylko sprzet dzialal 24/24. Moze zrobic tak, ze ustalic
    jakies stale wynagrodzenie miesieczne, oraz okreslic, ze co miesiac bedziesz
    wyplacac premie w wielkosci do jakiejs-tam kwoty jesli praca serwera
    przebiegac bedzie bezproblemowo - w przypadku gdyby pojawialy sie czesto
    jakies problemy admin tracilby stopniowo premie. Bylaby ona przyznawana wg
    Twojego uznania, wiec czlowiek musialby zaufac, ze bedziesz odpowiednio
    oceniac jego prace..

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 6. Data: 2002-06-24 16:21:28
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "Jacek Rogowiecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > problem - jak np. zalatwic potracanie wynagrodzenia z tytulu
    > niedzialania sieci? Czy sa jakies stale punkty (uptime serwera?), ktore

    Bezwzglednie. Jak nie chce podpisac punktu o uptime to wypros go przez
    najblizsze okno.

    > taki admin musi spelniac, a w przypadku ktorych naruszenia mozna mu
    > potracic wynagrodzenie?

    Np. za 1% niezrealizowanego uptimeu -10% wynagordzenia. Choc z drugiej
    strony, gdyby admin podpisal mi 99.9% a zapewnil 95% to dostalby nie -60% a
    wypowiedzenie. Generalnie, bardzo ostre ciecia za kazdy problem. Admin jest
    jak ksiegowa, nie moze popelniac bledow.
    Jesli robi Ci to firma, to wrzuc do umowy punkt, ze jesli downtime
    przekroczy wartosc na ktora sie umawialiscie to umowa zostaje zerwana z
    ciezkim odszkodowaniem dla Ciebie. Jesli nie chca podpisac - patrz wyzej. W
    sumie, przy umowie o prace-zatrudnienie tez mozna wrzucic cos takiego.

    > pzdr, JR

    Pzdr, WWTK

  • 7. Data: 2002-06-24 17:31:34
    Od: Yoss <b...@m...com.pl>

    Jacek, napisało Ci sie:
    > niedzialania sieci? Czy sa jakies stale punkty (uptime serwera?), ktore

    Wymiana sieciowki, i caly uptime w diably idzie, a trwa to 2 minuty, wiec
    jesli jest robione w nocy to raczej nikt nie umrze z powodu takiej
    przerwy.

    > taki admin musi spelniac, a w przypadku ktorych naruszenia mozna mu
    > potracic wynagrodzenie?

    - czas reakcji. Mozecie sie umowic ze na _reakcje_ (nie naprawe - o tym
    za chwile) ma kilka godzin.
    - co do czasu nie dzialania, a wlasciwie czasu naprawy, to musi to byc
    dosc dlugi czas, rzedu kilkudziesieciu godzin. Bo jak padnie plyta
    glowna w sobotni wieczor, to minimalna jest szansa, ze sie z tym upora
    w kilka godzin. Lecz takie rzeczy zdazaja sie na tyle zadko, ze
    spokojnie mozesz sie z nim umowic ze serwer moze niedzialac przez
    kilkadziesiat godzin na rok.

    A, i uprzedzajac kolejne pytanie - dlaczego rozdzielac czas reakcji od
    czasu nie dzialania: Bo,jak juz naipsalem, _powazne_ awarie,
    to na prawde zadkosc. Wiekszosc da sie naprawic w kilka minut, wiec
    szkoda zeby gosc wykorzystywal taki dluuugi czas "na niedzialanie"
    skoro poradzi sobie momentalnie :>

    --
    Bartłomiej Butyn aka Yoss
    Nie ma tego złego co by na gorsze nie wyszło.

  • 8. Data: 2002-06-24 18:01:39
    Od: k...@v...iem.pw.edu.pl (iwan)

    On Mon, 24 Jun 2002 18:17:57 +0200, Tomasz 'Merlin' Kolinko wrote:

> [...]
    >zabezpieczen, zeby tylko sprzet dzialal 24/24. Moze zrobic tak, ze ustalic

    Nie da rady - bez update'ów szybciej mu się to wykrzaczy, albo ktoś się
    włamie i narobi kaszany...

    --
    Krzysztof Waszkiewicz
    <i...@v...iem.pw.edu.pl>

  • 9. Data: 2002-06-24 18:35:35
    Od: "WWTech" <w...@w...pl>

    Witam,

    "WWTech" <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > ciezkim odszkodowaniem dla Ciebie. Jesli nie chca podpisac - patrz wyzej.
    > sumie, przy umowie o prace-zatrudnienie tez mozna wrzucic cos takiego.

    Zeby bylo jasne - zeby to mialo sens ten admin musi miec zapewnione
    odpowiednie warunki, nadmiarowe systemy, zapas czesci na miejscu,
    replikacje, etc, etc. Oczywiscie, za czesc/wiekszosc/calosc z tego musi byc
    odpowiedzialny, ale nie mozna oczekiwac np. czterech dziewiatek oszczedzajac
    na w/w rzeczach. Jezeli nie ma nadmiarowych systemow to przyslowiowa wymiana
    sieciowki rzeczywiscie zjedzie uptime o kilka godzin. Jesli wszystko jest ok
    to dwa razy 15 sekund na przelaczenie systemu przy "nadmiarowosci recznej",
    ktora naprawde niewiele kosztuje.

    Pzdr, WWTK

  • 10. Data: 2002-06-26 09:44:52
    Od: "Dominik Gawłowski" <d...@w...pl>

    > Generalnie, bardzo ostre ciecia za kazdy problem. Admin jest
    > jak ksiegowa, nie moze popelniac bledow.

    Pod warunkiem ze bedie wynagradzany jak ksiegowa a nie jak pan przynies
    podaj pozamiataj.
    Nie mozna wymagac od czlowieka za marne pieniadze zeby byl w pelni
    dyspozycyjny i na kazdym kroku uslugiwal WLADCY. A takie wrazenie odnosze
    czytajac te posty.

    pozdrawiam

    Dominik Gawlowski