PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie u umowę-zlecenie

  • 1. Data: 2002-06-24 11:06:26
    Temat: Pytanie u umowę-zlecenie
    Od: "Lidia Zając" <l...@w...pl>

    Proszę napiszcie, ile pracodawcę kosztuje umowa-zlecenie w porównaniu z
    umowa o pracę.
    A także, czy od u-z płacony jest ZUS, i co jeśli aktualnie nie mam u-z, ani
    żadnej innej.
    Jeśli możecie podać źródła - piękne dzięki
    Lidka

  • 2. Data: 2002-06-24 13:01:11
    Temat: Re: Pytanie u umowę-zlecenie
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Proszę napiszcie, ile pracodawcę kosztuje umowa-zlecenie w porównaniu z
    > umowa o pracę.

    Mniej- tu pracodawca płaci podatek i chorobowe, chyba, że zleceniobiorca się
    tego ubezpieczenia na piśmie zrzeknie (tylko wtedy się stosuje, gdy jest
    zatrudniony gdzie indziej).

    > A także, czy od u-z płacony jest ZUS, i co jeśli aktualnie nie mam u-z,
    ani
    > żadnej innej.

    Tylko składka na ubezp. chorobowe.

    > Jeśli możecie podać źródła - piękne dzięki

    To z doświadczenia. Można to sprawdzić na www.e-prawnik.pl

    Pozdrawiam,
    Journalist

    --
    Journalist j...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-06-24 15:56:26
    Od: "Lidia Zając" <l...@w...pl>

    Dziękuję!!

  • 4. Data: 2002-06-25 05:49:40
    Od: "Agnieszka" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Lidia Zając" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowa o pracę.
    > A także, czy od u-z płacony jest ZUS, i co jeśli aktualnie nie mam u-z,

    Zgodnie z art5. ust.1 pkt 4 ustawy o systemie ubezpieczen spolecznych
    obowiazkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowemu podlegaja osoby
    fizyczne, ktore na obszarze RP sa osobami wykonujacymi prace na podstawie
    umowy agencyjnej, zlecenia lub innej umowy o swiadczenie uslug.

    Wiec jezeli nigdzie indziej nie pracujesz to z tytulu umowy zlecenia nalezy
    obowiazkowo odprowadzac skladki na ubezpieczenie emerytalne, rentowe,
    zdrowotne, wypadkowe [jezeli umowa jest wykonywana w miejscu lub siedzibie
    prowadzenia dzialalnosci przez zleceniodawce] oraz dobrowolnie ubezpieczeniu
    chrobowemu.

    Pozdr. Agnieszka

    W razie innych pytan
    a...@h...pl

  • 5. Data: 2002-06-25 12:02:23
    Temat: Odp: Pytanie u umowę-zlecenie
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:af7559$sno$...@n...onet.pl...

    > Mniej- tu pracodawca płaci podatek i chorobowe, chyba, że zleceniobiorca
    się
    > tego ubezpieczenia na piśmie zrzeknie (tylko wtedy się stosuje, gdy jest
    > zatrudniony gdzie indziej).

    Bzdura - placi pelne ubezpieczenie spol.

    > ani
    >
    > Tylko składka na ubezp. chorobowe.
    nieprawda - jw.

    http://www.zus.pl/ubezpie/ube002.htm

    "Obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe obejmują:
    (...)
    - osoby wykonujące pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub
    innej umowy o świadczenie usług, do których zgodnie z Kodeksem cywilnym
    stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, od dnia oznaczonego w umowie jako
    dzień rozpoczęcia jej wykonywania do dnia rozwiązania albo wygaśnięcia tej
    umowy, oraz osoby z nimi współpracujące, od dnia rozpoczęcia współpracy do
    dnia zakończenia tej współpracy.
    Nie podlegają obowiązkowi ubezpieczeń osoby wykonujące pracę na podstawie
    umowy zlecenia, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, do której
    zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia, będące
    uczniami gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych, szkół ponadpodstawowych lub
    studentami, do ukończenia 26 lat.
    Obowiązkowi ubezpieczeń podlegają jednak ci uczniowie lub studenci do
    ukończenia 26 lat, jeżeli umowę taką zawarli z pracodawcą, z którym
    pozostają w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonują pracę
    na rzecz pracodawcy, z którym pozostają w stosunku pracy,
    "

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2002-06-25 15:54:21
    Od: "Phil" <u...@p...fm>

> [...]
    > zdrowotne, wypadkowe [jezeli umowa jest wykonywana w miejscu lub siedzibie
    > prowadzenia dzialalnosci przez zleceniodawce] oraz dobrowolnie

    To ja w tym momencie zglupialem z tymi skladkami ZUS i emerytalnymi !
    Pracuje na umowe-zlecenie (200zl/m-c) mam 27 lat, ale jeszcze studiuje.
    Z kwoty brutto potracane jest tylko niecale 20% sumy !

    Philip

  • 7. Data: 2002-06-25 16:27:21
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Phil <u...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afa3q5$bee$...@h...uw.edu.pl...

> [...]
    > Pracuje na umowe-zlecenie (200zl/m-c) mam 27 lat, ale jeszcze studiuje.
    > Z kwoty brutto potracane jest tylko niecale 20% sumy !

    A wlasciwie w czym problem?

    Wszystko jest w porzadku - masz pow. 26 lat, wiec nie dotyczy Cie juz "ulga"
    studencka.
    Ty placisz 18.71%, a prawie drugie tyle (17.88%) placi ze swoich funduszy
    pracodawca (pomijam FP i FGSP).

    http://www.zus.pl/ubezpie/ube0061.htm

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 8. Data: 2002-06-25 21:34:52
    Od: "Phil" <u...@i...fm>

> [...]
    > studencka.
    > Ty placisz 18.71%, a prawie drugie tyle (17.88%) placi ze swoich funduszy

    Ubezpieczenie zdrowotne placi za mnie uczelnia. A ja pracuje na um.-zlec. od
    kilku lat i nie przypominam sobie, zeby pracodawca placil za mnie skladke
    emerytalno-rentowa.
    Zaznaczam, ze nigdy nie bylem zatrudniony na etat !

    BTW
    Co to jest FP i FGSP ?

  • 9. Data: 2002-06-26 08:25:18
    Od: "Phil" <u...@i...fm>

    > się
    >
    > Bzdura - placi pelne ubezpieczenie spol.

    Skoro i tak pracodawca placi pelne ubezp. spol., to jaka jest dla niego
    roznica czy zatrudni kogos na etat, czy tez na umowe-zlecenie ?!

    Czy przy umowie o dzielo tez placi sie ZUS i wszystko ?

  • 10. Data: 2002-06-26 08:25:21
    Od: "Phil" <u...@i...fm>