PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rezerwa dla tegorocznych absolwenbtów???

  • 1. Data: 2002-06-24 12:50:15
    Temat: Re: Rezerwa dla tegorocznych absolwenbtów???
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    > za tydzień mam obrone pracy mgr no i wraxca sprawa armii.W związku z tym
    dwa
    > pytania:
    > Czy mój rocznik (77) nie jest przeniesiony do rezerwy? (chodza takie
    słuchy)
    > Czy mam czekac na wezwanie czy iśc sam się zgłosić, a jesli nie pójde czy
    > grożą jakieś konsekwencje?

    Z tego co sie orientuje to przeniesieony do rezerwy nie byl rocznik
    konkretnnt tylko kazdy po wyzszych studiach kto obronil prace dyplomowa (lub
    mial absolutorium) do ktoregos tak wrzesnia chyba ... chyba ze sie myle, a
    chcialbym bardzo sie myslic ... :((

    AndY

  • 2. Data: 2002-06-24 15:53:44
    Od: "v-d" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Lelepeta" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >

    > Czy mam czekac na wezwanie czy iśc sam się zgłosić, a jesli nie pójde czy
    > grożą jakieś konsekwencje?

    z tego co mi kiedys w wku i dziekanacie mowiono to: wojo sie szybciej
    dowiaduje o
    zakonczeniu studiow niz rodzice.
    Tak mnie poinformowanpo gdy zapowiadauo sie wylecenie ze studiow ;)
    a z ta rezerwa hmm mam nadzieje ze jest tak jak napisaues powyzej ;)

    "...armia czeka wzywa z daleka - a ty oddaj krajowi co mu sie nalezy
    !!!...":)

    pzdr

    --
    t4ras / v-d

    gg: 180411
    uin: 55525194
    mobile: +48 501 236 396
    e-mail: v...@g...pl

  • 3. Data: 2002-06-24 18:22:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Użytkownik "v-d" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dowiaduje o
    > zakonczeniu studiow niz rodzice.
    > Tak mnie poinformowanpo gdy zapowiadauo sie wylecenie ze studiow ;)

    Gdyby ktokolwiek moich rodziców powiadomił o wyrzuceniu ze studiów,
    spotkałby się ze mną w sądzie. Co za idiotyzm rodem z PRL? Co rodzice
    mają do stusiów (no, chyba, że jako wybitnie zdolny młodzieniec
    zacząłeś je przed 18 rż.)

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-06-24 20:44:04
    Od: "coby" <N...@o...pl>

    Użytkownik "Lelepeta" napisał w wiadomości

> [...]
    słuchy)
    > Czy mam czekac na wezwanie czy iśc sam się zgłosić, a jesli nie pójde czy

    DWA TYGODNIE TEMU NAPISALEM

    Witam!
    Na wstepie NIE DAJCIE SIE ROBIC W BAMBUS!!!

    Jestem tegorocznym absolwentem, rocznik 77, obrona kwiecien.
    Dostalem wezwanie do WKU na poczatku maja.
    Pan plk, z ktorym mialem nieprzyjemnosc rozmawiac, po
    okazaniu przeze mnie dyplomu. powiedzial, ze jesli nie zostane
    wezwany do 18 miesiecy to zostane przeniesiony do rezerwy.
    Na to ja mu powiedzialem, ze slyszlem w telewizji, ze
    decyzja MON zeszlo i tegoroczni
    absolwenci rocznik 76, 77 i bodajze 78 przenoszeni sa do
    rezerwy.
    Pan plk byl tym bardzo zdziwiony. Siegnal po telefon i ...,
    ktos po drugiej stronie wyjasnil mu, ze mam racje.

    W ksiazeczce wojskowej w pkt. 5. Stosunek do sluzby
    wojskowej w rubryce przeniesiony do rezerwy wpisano:
    09.11.2001 paragraf 2 Zarzadzenie MON65/MON
    z dn. 15.10.01
    Na stronie 18 w ksiaz. wojsk.
    Wpisano mi tresc orzeczenia lekarskiego z dn. 22.04.1996
    Kat "A", stopien wojskowy - szeregowy..

    DODAM JESZCZE

    Absolutorium uzyskalem rowniez w tym roku tj. 2002
    Nie rezygnuj jesli w WKU powiedza Ci, ze nic o tym
    nie wiedza - ja na poczatku tez slyszalem taka spiewke.

    Poza tym radze poszukac w sieci Dziennika Ustaw z tym
    rozporzadzeniem i w razie czego sie na nie powolac.
    Niestety ja nie moge bo jestem modemowcem,
    a miesiac sie konczy :-))

    A tak na marginesie
    Nie wiem czy slyszeliscie o tym, ze tegoroczni absolwenci
    srednich szkol wojskowych (Ci ktorzy wiazali swoja przyszlosc
    z armia od 4-5 lat a armia z nimi), 2 miesiace przed matura dowiedzieli sie,
    ze musz sobie studiowac na uczelniach
    cywilnych, bo ze wzgledu na oszczednosci w wyzszych
    szkolach wojskowych nie ma dla nich miejsca.

    Wiec jak drodzy koledzy absolwenci nadal sie obawiacie, ze
    was zaciagna do armii, przeciez oni nie maja na nic pieniedzy.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-06-24 23:05:28
    Temat: Odp: Rezerwa dla tegorocznych absolwenbtów???
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik coby <N...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napis
    ał:af81s2$9tl$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > wojskowej w rubryce przeniesiony do rezerwy wpisano:
    > 09.11.2001 paragraf 2 Zarzadzenie MON65/MON

    Zaintrygowany przejrzalem Dzienniki Ustaw nr 110-157/2001 (5.10.2001 -31.12.
    2001).

    Znalazlem cos ciekawego w: Dz.U. 124/01 poz. 1356 - Zwalnianie żołnierzy z c
    zynnej służby wojskowej i powoływanie do odbycia tej służby w 2002 r.
    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=jednostka&ak
    t=nr138095&ver=-1&jedn=-
    1

    "Dz.U.01.124.1356
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
    z dnia 11 października 2001 r.
    w sprawie zwalniania żołnierzy z czynnej służby wojskowej i powoływania do o
    dbycia tej służby w 2002 r.
    (...)
    par. 2. Żołnierzy - absolwentów szkół wyższych, powoływanych do odbycia dług
    otrwałego przeszkolenia wojskowego:
    1) w dniu 3 stycznia 2002 r. - zwalnia się z tego przeszkolenia i przenos
    i do rezerwy w dniu 28 czerwca 2002 r.,
    2) w dniu 4 kwietnia 2002 r. - zwalnia się z tego przeszkolenia i przenos
    i do rezerwy w dniu 27 września 2002 r.,
    3) w dniu 2 lipca 2002 r. - zwalnia się z tego przeszkolenia i przenosi d
    o rezerwy w dniu 20 grudnia 2002 r. "

    Mimo roznicy w podanej przez Ciebie dacie i nr rozporzadzenia, z uwagi na zb
    ieznosc paragrafu (cytowany przez Ciebie par. 2), sadze, ze wlasnie ten mial
    es na mysli.

    Sek w tym, ze w/w zwolnienie nie dotyczy rocznikow jako takich, a tylko tych
    , ktorzy w tym roku mieli byc powolani po studiach do wojska. Tym niemniej s
    adze, ze w przyszlym roku historia sie powtorzy.

    Pozdrawiam wszystkich niedoszlych wojakow, moze Wam sie przyda to "opracowan
    ie" ;)

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2002-06-25 07:44:22
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > spotkałby się ze mną w sądzie. Co za idiotyzm rodem z PRL? Co rodzice
    > mają do stusiów (no, chyba, że jako wybitnie zdolny młodzieniec

    Tu nie chodzi o info do rodzicow tylko wyslanie do domu (zazwyczaj stary
    rodzinny adres info dla ciebie ze wyleciales)
    No i wtedy rodzice moga odebrac (bo moga) i przeczytac (jesli chca :) i
    wiedza ...

    AndY

  • 7. Data: 2002-06-25 07:57:29
    Od: "AndY" <p...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > i do rezerwy w dniu 27 września 2002 r.,
    > 3) w dniu 2 lipca 2002 r. - zwalnia się z tego przeszkolenia i przenosi

    Ale co to znaczy "powolywanych" ?
    Bo powoluja chyba dopiero po zdaniu dyplomu no i moga mnie powolac np. 10
    lipca ...
    i co wtedy ? ide ?
    czy chodzi tu o termin obrony 2 lipca najpozniej ?

    AndY

  • 8. Data: 2002-06-25 10:10:52
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Witam,
    proponuję prześledzenie tego problemu, gdyż wbrew pozorom nie jest on łatwy.
    Na szczęście ratuje nas nieznajomość prawa w WKU.

    Z tego co ja pamiętam, a miałem ten problem w zeszłym roku - pojęcie
    absolwenta różni się w terminologii wojskowej i naszej ogólnie przyjętej. I
    tak absolwentem nie jest osoba, która rozpoczęła studia uzupełniające i ich
    nie skończyła czy doktorant. I czysto teoretycznie nie przysługuje jej
    przeniesienie do rezerwy. Teoretycznie - gdyż na sobie doświadczyłem, że
    wystarczyło pokazanie dyplomu inżyniera i w zapomnienie poszło pismo z
    uczelni, że zostałem skreślony ze studiów mgr. Wbito mi kilka rzeczy do
    książeczki i już spokojnie mogłem zająć się wędrówką po bankach, w celu
    uzyskania kredytów.
    t.

  • 10. Data: 2002-06-25 19:55:49
    Od: "coby" <N...@o...pl>

    "glos" napisał w wiadomości

> [...]
    zb
    > ieznosc paragrafu (cytowany przez Ciebie par. 2), sadze, ze >wlasnie ten

    Mialem ten na mysli, ktory zacytowalem przepisujac go
    z ksiazeczki wojskowej;-), a co mialy na mysli pani i panowie
    z WKU ktorzy mi wpisywali ten paragraf to pewno sie nie
    dowiem.

    BTW Po okazaniu dyplomu informatyka wpisano mi
    juz nie pamietam w jakiej rubryce (ksiazeczka lezy gdzies
    w szufladzie) bodajze przydzial - EKONOMISTA :-)

    Coby