PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk - czy musi znac jakis jezyk?

  • 11. Data: 2003-07-10 08:54:25
    Temat: Re: Informatyk - czy musi znac jakis jezyk?
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    "programista to ten ktory tworzy oprogramowanie, informatyk to ten ktory z
    jego uslug korzysta"

    Do administrowania nie jest potrzebna umiejetnosc - a czasem sztuka -
    programowania. Niech kazdy dobrze wykonuje swoja robote.
    SQL nie jest jezykiem programowania, a jedynie jezykiem definicji obiektow i
    zachowania sie bazy danych. Wystarczy ze poznasz SQL'a na poziomie klauzuli
    SELECT. Nie sadze, zeby w pracy administratora zachodzila potrzeba
    wykorzystywania triggerów czy procedur skladowanych - od tego sa juz
    bazodanowcy.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 12. Data: 2003-07-10 09:08:41
    Od: Rafał <t...@n...pl>

    cloni wrote:

    > ... chodzi o programowanie. Niespecjalnie mnie ten watek interesuje,
    > znacznie lepiej mi wychodzi budowanie sciezki zawodowej przy takich
    > rzeczach jak support (helpdesk) i administracja. Na dobra sprawe nie
    > widze w tym potrzeby znajomosci jezyka programowania, ale nie wiem czy
    > patrze krotkowzrocznie. Moze przynajmniej warto poznac SQL? Co o tym
    > myslicie? Wszelkie sugestie / opinie mile widziane. Zaznaczam, ze
    > stoje z dala od programowania i jako programista wcale sie nie widze.

    Wiesz, ja Ciebie rozumiem... Mnie też programowanie czasami nie
    interesowało, ale genralnie cholernie się przydaje... Nie tylko po to by
    wiedzieć co w trawie piszczy, ale do pisania skryptów, prostych programów
    do wpsomagania własnej pracy - jak najbardziej. Być może pod Windowsem w
    mniejszym stopniu, ale w Unix/Linux - jest to jedna z najbardzije
    pożądanych rzeczy... :)

    Pozdrawiam
    Rafał
    --

    Życie jest jak papier toaletowy...

  • 13. Data: 2003-07-10 11:33:19
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do wpsomagania własnej pracy - jak najbardziej. Być może pod Windowsem w
    > mniejszym stopniu, ale w Unix/Linux - jest to jedna z najbardzije

    Potwierdzam iż w codziennej pracy czasem się przydaje. Języki skryptowe
    warto poznać.
    O np C++ nie musisz nawet myśleć choć jak znasz zasadę to szybko
    przeskoczysz na inny język oczywiście jeśli chodzi o bardzo proste
    programiki. Konstruowanie skomplikowanego oprogramowanie zostawmy
    programistom ;)
    SQLa warto zawsze poznać:).

    Pozdrawiam
    PawełW.

  • 14. Data: 2003-07-10 19:01:10
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > A gdzie osoby zajmujace sie wdrazaniem? Czesto tak naprawde o samym
    > programowaniu wiedza bardzo niewiele.

    stary, jak chcesz cos wdrazac i nie wiesz co jest w kodzie, to zapomnij.
    od kilku lat dzialam na rynku IT, gdzie temat wdrozen zaczynalem od pozycji
    "wdrozeniowiec/instalator" - króciutko mialem nikla wiedze o programowaniu.
    Przy wdrazaniu aplikacji "user friendly" nie potrzebna jest osoba do
    wdrozen. bo to nie jest wdrazanie tylko instalacja (wcisnij >>enter<<, opcja
    pierwsza, enter enter o zainstalowane)
    wdrozenie to cos kapke wiekszego i bez znajomosci przynajmniej podstaw tego
    co sie wdraza (w tym równiez jezyka w jakim jest napisana aplikacja) daleko
    nie zajedziesz. albo zajedziesz innych :)
    pzdr

  • 15. Data: 2003-07-10 22:38:04
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl> wrote:
    > oj poznaj sed/awk + perl. wystarczy

    Hehe, do czego? :)

    > wiec odpusc sobie te dzialke i zajmij sie tym co lubisz

    Doskonała rada. Pewnie poszedł na piwo ;)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10357 dzień życia, sprawność

  • 16. Data: 2003-07-10 22:39:49
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    gromax <g...@g...pl> wrote:
    > stary, jak chcesz cos wdrazac i nie wiesz co jest w kodzie, to zapomnij.

    Święte słowa! Należałoby dedykować wielu szefom wielu projektów,
    mających cokolwiek wspólnego z IT :)

  • 17. Data: 2003-07-10 22:42:16
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    r...@r...pl wrote:
    > Java to terazniejszosc, ale czasy kiedy *osc oznaczala takze jedynosc ;-)
    > juz dawno minely...

    Javę trzeba znać :) Poczytaj oferty pracy dla programistów. Cokolwiek
    ciężko znaleźć coś ciekawego, żeby nie było tam wymagania znajomości
    Javy. Na pierwszym miejscu. Ech.

  • 18. Data: 2003-07-11 08:09:21
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    daleko
    > nie zajedziesz. albo zajedziesz innych :)

    No jasne ale tak czy inaczej nie trzeba być w tym chyba aż tak biegłym jak
    sam programista?

  • 19. Data: 2003-07-11 09:16:18
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    > Javę trzeba znać :) Poczytaj oferty pracy dla programistów. Cokolwiek
    > ciężko znaleźć coś ciekawego, żeby nie było tam wymagania znajomości
    > Javy. Na pierwszym miejscu. Ech.
    Wszytko pieknie, ladnie, tylko ze w Javie robi sie stosunkowo male i krotkie
    projekty, stad duzo ofert na rynku. Nalezy wybrac taki jezyk, ktory zapewni
    dlugotrwala prace nad duzymi projektami, bo tylko z takich da sie uszczknac
    przyzwoite pieniadze.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik

  • 20. Data: 2003-07-14 19:58:23
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    tu się w miarę zgodzę, ale tylko warunkowo. bo jeżeli jest problem, nad
    którym możesz się zastanowić dłużej to możesz pójść do programisty po
    poradę. natomiast jeśli problem musi być rozwiązany tu i teraz i akurat jest
    sobota i jesteś 500 km od firmy... problem trzeba rozwiązać.
    ale na pocieszenie - w takim przypadku najczęściej kod jest do poprawienia
    a nie do napisania od nowa. najcześciej...