PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk - czy musi znac jakis jezyk?

  • 1. Data: 2003-07-09 22:45:05
    Temat: Informatyk - czy musi znac jakis jezyk?
    Od: cloni <d...@w...pl>

    ... chodzi o programowanie. Niespecjalnie mnie ten watek interesuje,
    znacznie lepiej mi wychodzi budowanie sciezki zawodowej przy takich
    rzeczach jak support (helpdesk) i administracja. Na dobra sprawe nie
    widze w tym potrzeby znajomosci jezyka programowania, ale nie wiem czy
    patrze krotkowzrocznie. Moze przynajmniej warto poznac SQL? Co o tym
    myslicie? Wszelkie sugestie / opinie mile widziane. Zaznaczam, ze
    stoje z dala od programowania i jako programista wcale sie nie widze.

    Pozdrowienia
    cloni

  • 2. Data: 2003-07-09 23:10:07
    Temat: Re: Informatyk - czy musi znac jakis jezyk?
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Witam,

    Sadze ze ASP.NET to przyszlosc. A tak na marginesie to nauki jezykow nigdy
    nie za wiele.
    Jak pozna sie jeden dobrze to inne wchodza do glowy odrazu i nie ma z nimi
    klopotu ;-)

    Pozdrawiam
    Janet

    ps.: Ja osobiscie nie znam jednego jezyka ktory by dal przetrwanie na polu
    bitwy jakim jest rynek IT (sam osobiscie znam ich ze 7)

  • 3. Data: 2003-07-09 23:30:58
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    W wolnej burzy wypowiedzi przedstawionej w
    :g...@4...com,
    cloni <d...@w...pl> wyrazil co nastepuje:
> [...]
    > widze w tym potrzeby znajomosci jezyka programowania, ale nie wiem czy
    > patrze krotkowzrocznie. Moze przynajmniej warto poznac SQL? Co o tym

    to w tej sciezce przyda ci sie conajmniej cos do skryptowania i pisania
    stronek przydatnych
    bez znajomosci SQL tez w ktoryms momencie dojdzies do barierki
    a jak juz umiesz napiasac sobie cosik pozytecznego na wlasne potrzeby to juz
    sie bardzo przydaje

    tak ze warto

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/

  • 4. Data: 2003-07-10 00:04:10
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Janet <j...@v...gate.pl> wrote:
    > ps.: Ja osobiscie nie znam jednego jezyka ktory by dal przetrwanie na polu
    > bitwy jakim jest rynek IT (sam osobiscie znam ich ze 7)

    Pamiętaj, od n lat mówią, że Java to przyszłość ;-)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10355 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-07-10 05:39:56
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@b...pl>

    Slyszalem takie powiedzenie:
    "Nie wiadomo co gorsze, administrator nie majacy pojecia o
    programowaniu,
    czy programista nie majacy pojecia o administracji"

    Specjalizacja specjalizacja, ale poza nia trzeba conieco wiedziec o
    wszystkim.

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp

  • 6. Data: 2003-07-10 06:16:22
    Od: r...@r...pl

    Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> wrote:

    > Pamiętaj, od n lat mówią, że Java to przyszłość ;-)

    Java to terazniejszosc, ale czasy kiedy *osc oznaczala takze jedynosc ;-)
    juz dawno minely...

    pozdrawiam

    romekk

  • 7. Data: 2003-07-10 07:05:54
    Od: "db501" <d...@t...net>

    Jezeli nazywasz siebie informatykiem to powinienes byc w stanie uzyc jezyka
    programowania jesli taka potrzeba zaistnieje. Jesli chcesz byc
    administratorem RDBMS to bez SQL nim nie bedziesz.

  • 8. Data: 2003-07-10 07:46:49
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    cloni wrote:
    > ... chodzi o programowanie. Niespecjalnie mnie ten watek interesuje,
    wiec sie nie ucz. :)

    > znacznie lepiej mi wychodzi budowanie sciezki zawodowej przy takich
    > rzeczach jak support (helpdesk) i administracja.

    czego ? windows/unix / bazy ?
    pamietaj ze admin to ciec ktory pilnuje serwer :)

    > Na dobra sprawe nie
    > widze w tym potrzeby znajomosci jezyka programowania, ale nie wiem czy
    > patrze krotkowzrocznie.

    oj poznaj sed/awk + perl. wystarczy

    > Moze przynajmniej warto poznac SQL?

    a po co ?
    > stoje z dala od programowania i jako programista wcale sie nie widze.

    wiec odpusc sobie te dzialke i zajmij sie tym co lubisz

    m.

  • 9. Data: 2003-07-10 08:28:47
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    cloni <d...@w...pl> napisał(a):

    Przede wszystkim zalecam znajomość języka angielskiego. Polskiego także się
    przydaje.

  • 10. Data: 2003-07-10 08:48:43
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Uzytkownik "Marcin Strzyzewski" <m...@t...pw.edu.pl> napisal w
    wiadomosci

    > wiec odpusc sobie te dzialke i zajmij sie tym co lubisz

    Przeciez informatyk to nie tylko programowanie!
    A gdzie osoby zajmujace sie wdrazaniem? Czesto tak naprawde o samym
    programowaniu wiedza bardzo niewiele.