PracaGrupypl.praca.dyskusje › zus??

  • 1. Data: 2003-07-09 16:21:36
    Temat: Re: zus??
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    "pisarz programów" <q...@q...co> wrote in message
    news:beopvq$ngu$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > > brutto czy netto 800zł?????
    > brutto

    Wypierdolic ten ZUS w powietrze i wtedy cala gospodarka ruszy!
    Ma ktos numer do Bin Laden organization in Afganistan ?

  • 2. Data: 2003-07-11 19:47:06
    Temat: zus??
    Od: "Tomi" <d...@o...pl>

    Witam pracuje w firme na pól etatu czy jezeli załoze wlasna firme bede
    musial placic caly zus czy tylko polowe doplacac??
    pozd. Tomek

  • 3. Data: 2003-07-11 20:05:05
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Tomi" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam pracuje w firme na pól etatu czy jezeli załoze wlasna firme bede
    > musial placic caly zus czy tylko polowe doplacac??

    nie wazne czy jestes na 1/2 etatu czy na 1/10 etatu,
    musisz miec 800 zl.
    jezeli masz - z wlasnej firmy bedziesz placil tylko okolo 100 zl zusu.
    jezeli nie masz wspomnianej kwoty,
    niezaleznie czy masz caly etat czy nie,
    z wlasnej dzialalnosci bedziesz bulil pelna skladke.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 4. Data: 2003-07-11 20:44:56
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > jezeli masz - z wlasnej firmy bedziesz placil tylko okolo 100 zl zusu.
    Nie zusu tylko ubezpieczenia zdrowotnego, które prawie w całości odliczasz
    od należnej zaliczki na podatek dochodowy.

  • 5. Data: 2003-07-12 08:12:47
    Temat: Odp: zus??
    Od: "Tomi" <d...@o...pl>

    > nie wazne czy jestes na 1/2 etatu czy na 1/10 etatu,
    > musisz miec 800 zl.
    brutto czy netto 800zł?????

  • 6. Data: 2003-07-12 08:19:41
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "pisarz programów" <q...@q...co> napisał w wiadomości
    > Nie zusu tylko ubezpieczenia zdrowotnego,

    ta, które to wchodzi w skład haraczu zusu.

    > które prawie w całości odliczasz
    > od należnej zaliczki na podatek dochodowy.

    dlaczego prawie?

  • 7. Data: 2003-07-12 11:03:07
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > ta, które to wchodzi w skład haraczu zusu.
    Jaki haracz? Jeśli masz dochód, od którego miałbyś zapłacić np. 300 zł
    podatku, a płacisz do US 200, a do ZUS 100 to co to za różnica (nie
    wgłębiając się grosze) ?

    > dlaczego prawie?
    Bo składka wynosi 8% podstawy wymiaru. a od podatku odliczasz 7.75.

  • 8. Data: 2003-07-12 11:03:49
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > brutto czy netto 800zł?????
    brutto

  • 9. Data: 2003-07-12 16:47:34
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Jaki haracz? Jeśli masz dochód, od którego miałbyś zapłacić np. 300 zł
    > podatku, a płacisz do US 200, a do ZUS 100 to co to za różnica (nie
    > wgłębiając się grosze) ?

    taka, że składki ZUS płacisz czy masz dochód czy nie masz,
    a podatki tylko gdy masz. Namalować obrazek? :)

    hm, możliwe,
    mnie rozlicze biuro :)

  • 10. Data: 2003-07-12 19:23:58
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    > taka, że składki ZUS płacisz czy masz dochód czy nie masz,
    > a podatki tylko gdy masz.
    A nie masz dochodu? Strata na działalności może mieć incydentalny charakter,
    ale nigdy permanentny. Więc jeśli nie odliczysz w jednym okresie to
    odliczysz w drugim. Tylko nie pisz, że ciągle wykazujesz straty, bo nie
    uwierzę. Nikt nie prowadzi interesu po to, by do niego ciągle dokładać.

    > Namalować obrazek?
    Durny jestem więc mnie oświeć.

    > mnie rozlicze biuro
    A ja jestem taki durny, że rozliczam się sam, mając o tym jakieś pojęcie, w
    dodatku pojęcie jest tak blade, że piszę soft w tym temacie by innym było
    lżej.