PracaGrupypl.praca.dyskusje › kto jest absolwentem?

  • 1. Data: 2003-07-09 18:01:28
    Temat: kto jest absolwentem?
    Od: <m...@N...gazeta.pl>

    Kto jest absolwentem? Czy jestem nim po ukończeniu studiów a przed obroną
    pracy magisterskiej? W czerwcu skończyłam studia, jednak obronę planuję
    dopiero na wrzesień. Czy w tej sytuacji nie przysługuje mi status
    absolwenta? Czy będę nim dopiero we wrześniu?

  • 2. Data: 2003-07-09 18:02:13
    Temat: Re: kto jest absolwentem?
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...pl>

    spojrz pare postow nizej
    temat: Absolwent, staz ?

  • 3. Data: 2003-07-09 18:29:04
    Od: "Katarzyna" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dopiero na wrzesień. Czy w tej sytuacji nie przysługuje mi status
    > absolwenta? Czy będę nim dopiero we wrześniu?

    Witam !

    Absolwentką jesteś od dnia określonego w dyplomie, świadectwie lub innym
    dokumencie potwierdzającym ukończenie szkoły. Zatem w Twoim przypadku
    absolwentką wyższej uczelni będziesz po obronie (we wrześniu).

    Pozdrawiam
    Katarzyna

  • 4. Data: 2003-07-09 20:14:09
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Katarzyna" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokumencie potwierdzającym ukończenie szkoły. Zatem w Twoim przypadku
    > absolwentką wyższej uczelni będziesz po obronie (we wrześniu).

    To nie jest takie pewne. UP mają własną definicję absolwenta (wojsko tez).
    Politechnika traktuje studenta jako absolwenta gdy uzyska absolutorium.
    Dzieje się to wtedy, gdy wszystkie przedmioty są zaliczone i praca
    magisterska (inzynierska) została złożona i przyjęta przez komisję, a nie
    kiedy obroniona. Obrona odbywa się z "wolnej stopy", ale prezydent K
    twierdził, że jest inaczej , wiec na róznych uczelniach może być inaczej.
    Też miałem kiedyś z tym problem i w ministerstwie pracy kobieta nie
    potrafiła zdefiniować kto jest absolwentem i udzieliłem jej lekcji czego
    wymagają UP. Taki to nasz piękny kraj...
    Pozd S

  • 5. Data: 2003-07-09 21:23:52
    Od: "Katarzyna" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > potrafiła zdefiniować kto jest absolwentem i udzieliłem jej lekcji czego
    > wymagają UP. Taki to nasz piękny kraj...

    Witam Serdecznie!

    Z doswiadczenia moich znajomych wiem, ze w UP bezrobotnym absolwentem
    uczelni wyzszej jestes od dnia obrony (do 12 mscy, oczywiscie z kilkoma
    zastrzezeniami :) ), natomiast zgodnie z Systemem Szkolnictwa Wyzszego w
    Polsce, aby uzyskać tytuł zawodowy, jak licencjat, inżynier, magister czy
    równoznaczne tytuły mgr inż, mgr edukacji etc. student musi zaliczyć
    wszystkie przedmioty i praktyki objęte planem studiów, złożyć i obronić
    pracę dyplomową oraz zdać pomyślnie egzamin dyplomowy. Wówczas Absolwent
    owej szkoły wyższej otrzymuje dyplom ukończenia studiów na określonym
    kierunku studiów, trzy odpisy a także - na swój wniosek również - dyplom w
    języku obcym. (zrodlo: http://www.buwiwm.edu.pl/syst/opis.htm).
    Zgodnie z tym, Marsjanka w chwili obecnej nie jest absolwentka wyższej
    uczelni. Jednakze znajac realia naszego pieknego kraju wszystko jest mozliwe
    ... :)

    Pozdrawiam Serdecznie
    Katarzyna

  • 6. Data: 2003-07-10 08:17:20
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    > Zgodnie z tym, Marsjanka w chwili obecnej nie jest absolwentka wyższej
    > uczelni. Jednakze znajac realia naszego pieknego kraju wszystko jest

    Katarzyno,
    Nie ma co się sprzeczać, jest różnie...Ja skończyłem studia w normalnym
    terminie , ale wyłożyłem się na pracy dyplomowej. Po 2,5 roku wznowiłem się
    na ostatni semestr (seminarium) , zdałem dyplom i straciłem pracę ( taki
    rodzaj awansu społecznego). Też chciałem skorzystać z jakiegoś programu w
    UP, lecz odmówiono mi gdyż nie byłem absolwentam, ponieważ przez ostatnie 12
    m-cy przed ukończeniem uczelni pracowałem i zarabiałem pieniądze. Tak więc
    dla UP ja nigdy nie byłem absolwentem wyższej uczelni. Gały mi wyszły ze
    zdziwienia. Zostałem ukarany za płacenie (nie małych) podatków.
    Sławek

  • 7. Data: 2003-07-10 08:46:35
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopiero na wrzesień. Czy w tej sytuacji nie przysługuje mi status
    > absolwenta? Czy będę nim dopiero we wrześniu?

    Jeśli natomiast chodzi o sprawy ubezpieczeniowe (ZUS), to jesteś studentem
    do końca września :)

  • 8. Data: 2003-07-10 08:47:03
    Od: <m...@N...gazeta.pl>

  • 9. Data: 2003-07-10 08:48:42
    Od: "Dominika Hess" <m...@N...gazeta.pl>

    -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> napisał(a):

> [...]
    > do końca września :)
    > hmmmm,a pani w urzędzie pracy stwierdziła, iż jestem ubezpieczona do 26
    roku życia, nie ważne czy uczę się czy nie. Jak to jest?

  • 10. Data: 2003-07-10 09:06:22
    Od: "Katarzyna" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dla UP ja nigdy nie byłem absolwentem wyższej uczelni. Gały mi wyszły ze
    > zdziwienia. Zostałem ukarany za płacenie (nie małych) podatków.

    Czesc Sławku,
    Nie chcialam sie sprzeczac. Nasz kraj niestety jest jaki jest i na kazdym
    kroku utrudnia zycie ludziom! To prawda, ze nie mozesz sie zarejestrowac
    jako bezrobotny absolwent, jesli w ostatnich 12 miesiącach trwania nauki
    byłes zatrudniony. Dla mnie taki przepis jest "chory", zamiast ulatwiac
    mlodym ludziom krok w doroslosc i pomoc zaistniec na rynku pracy, to jeszcze
    komplikuja sprawe! No coz, brak słow dla wladz naszego panstwa ...

    Pozdrawiam Cie Serdecznie
    Katarzyna