PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile to kosztuje pracodawcę??

  • 21. Data: 2006-01-06 19:31:13
    Temat: Re: Ile to kosztuje pracodawcę??
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    Blady wrote:

    > nie znasz sie i to bardzo
    > na kazda zlotowke ktora dostajesz do kieszeni twoj Chlebodawca musi oddac
    > ~1,9 zl na socjalistow i innych ktorym sie wszystko nalezy.
    ty też chyba nie bardzo :) raczej powinno brzmieć - na złotówkę do twojej
    kieszeni pracodawca wydaje łącznie prawie dwie. ty masz złotówke a gdzie
    podziewa się reszta? to zdanie byłoby dużo bliższe prawdzie
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 22. Data: 2006-01-06 23:23:04
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

    > nie, pytanie jest takie: jaki jest pełny koszt pracodawcy przy pensji
    > 899zł brutto :-P

    Polecam kalkulator (w Excelu) do sciagniecia z
    http://www.randstad.pl/content/employer/salary-calcu
    lator/ - jest to
    kalkulator, ktory wylicza takze koszty pracodawcy nie odciagane z pensji
    brutto pracownika, lecz placone przez pracodawce w dodatku do skladek
    odliczanych od pensji brutto.

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 23. Data: 2006-01-07 11:07:40
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Kira napisał(a):

    > Przy umowie zleceniu NIE MA PRACODAWCY... Więc i nie ma
    > kosztów związanych z umowami o pracę.

    dzięki Ci Kira :D

    co prawda Badzio mi już to napisał, ale chciałam, zeby jeszcze ktoś to
    potwierdził :)

    --
    E_m_i_

    "Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
    mieć mocne skrzydła.
    Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
    K. Chopin "Przebudzenie"

  • 24. Data: 2006-01-07 12:51:02
    Od: g...@p...onet.pl

    > Re to: Emi [Fri, 06 Jan 2006 17:59:51 +0100]:

    > Przy umowie zleceniu NIE MA PRACODAWCY... Więc i nie ma
    > kosztów związanych z umowami o pracę.

    w tym kontekscie nazwa to sprawa drugorzedna (pracodawca/zleceniodawca),
    zwlaszcza, ze w obu przypadkach to "pracodawca" jest platnikiem i jest
    obciazony podobnymi obowiazkami.

    Jesli chodzi o dodatkowe koszty (ponad brutto) przy umowie zleceniu:
    - ubezp spol od pracodawcy (emeryt, rent, wypadkowe, jesli praca w siedzibie
    pracodawcy)
    - ubezp zdrowotne (odliczane w wiekszosci od podatku), a wiec praktycznie
    neutralne.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 25. Data: 2006-01-07 14:13:22
    Od: Emi <e...@c...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > pracodawcy)
    > - ubezp zdrowotne (odliczane w wiekszosci od podatku), a wiec praktycznie

    to ja już nic nie rozumiem...

    to ile w końcu kosztuje zleceniodawcę zleceniobiorca, kótry zarabia 899
    brutto???

  • 26. Data: 2006-01-07 16:25:00
    Od: g...@p...onet.pl

    > to ja już nic nie rozumiem...
    >
    > to ile w końcu kosztuje zleceniodawcę zleceniobiorca, kótry zarabia 899
    > brutto???

    wynagrodzenie brutto: 899 zl, z tego:

    PRACOWNIK
    - skladka na ubezp emerytalne, placona przez zleceniobiorce (9,76%) = 87.74 zl
    - skladka na ubezp rentowe, placona przez zleceniobiorce (6,5%) = 58.44 zl
    - skladka na ubezp chorobowe (opcjonalna, ale zalozmy, ze jest - 2.45%) = 22.03
    zl
    - skladka na ubezp zdrowotne (czesc odliczana od podatku - 7.75% od podstawy
    730.80 zl) = 56.64 zl
    - skladka na ubezp zdrowotne (czesc nie odliczana od podatku, finansowana z
    dochodu zleceniobiorcy - 1% od podstawy 730.80 zl) = 7.31 zl
    - zaliczka na pod doch, odprowadzana przez zleceniobiorce (od podstawy 584.63
    zl x 20% = 116.93 zl), pomniejszona o skladke na ubezp zdrowotne, odliczana od
    podatku (56.64 zl) = 60.29 zl
    - wyplata netto (wynagrodzenie brutto - ubezp. emerytalne - ubezp. rentowe -
    ubez. chorobowe - ubezp. zdrowotne (obie czesci) - zaliczka na pdoch) = 606.55
    zl

    ZLECENIODAWCA
    - skladka na ubezp emerytalne, placona przez zleceniodawce (9,76%) = 87.74 zl
    - skladka na ubezp rentowe, placona przez zleceniodawce (6,5%) = 58.44 zl
    - skladka na ubezp wypadkowe (jesli praca w miejscu zleceniodawcy, ale zalozmy,
    ze jest - przyjmujemy podst. - 1.93%) = 17.35 zl
    RAZEM: 163.53 zl

    RAZEM KOSZT ZLECENIA DLA ZLECENIODAWCY = 899 zl + 163.53 zl = 1062.53 zl

    ZLECENIOBIORCA DOSTAJE DO REKI = 606.55 zl (czyli 57%)

    Przy powyzszych wyliczeniach przyjalem pewne uproszczenia:
    - zaokraglanie niekoniecznie w miejscach wymaganych przez oficjalny algorytm,
    stad kwoty moga roznic sie w groszach od oficjalnych wyliczen
    - przyjalem stawke dla wypadkowego "uniwersalna", a moga sie roznic, moze
    wreszcie w ogole jej nie byc, podobnie chorobowe
    - przyjalem, ze zleceniobiorca nie jest studentem do 26 lat
    - wyliczenia sa zrealizowane recznie, stad mogly sie wkrasc bledy rachunkowe
    (choc nie sadze).

    Podsumowujac - mamy niezwykle prosty i przejrzysty system podatkowy, prawda?

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 27. Data: 2006-01-07 17:14:43
    Od: Emi <e...@c...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > Podsumowujac - mamy niezwykle prosty i przejrzysty system podatkowy, prawda?

    podsumowując - jestem studentką, nie ukonczyłam 26 roku zycia i taka
    sytuacja mnie interesuje....

  • 28. Data: 2006-01-07 19:50:15
    Od: g...@p...onet.pl

    > podsumowując - jestem studentką, nie ukonczyłam 26 roku zycia i taka
    > sytuacja mnie interesuje....

    "i jego oczom ukazal sie las...
    krzyzy."

    = to dosyc istotna okolicznosc.

    W tym przypadku w ogole nie ma skladek na ubezp spol, a tylko zdrowotne, czyli:

    - skladka na ubezp zdrowotne (czesc odliczana od podatku - 7.75% od podstawy
    899 zl) = 69.67 zl
    - skladka na ubezp zdrowotne (czesc nie odliczana od podatku, finansowana z
    dochodu zleceniobiorcy - 1% od podstawy 899 zl) = 8.99 zl
    - zaliczka na pod doch, odprowadzana przez zleceniobiorce (od podstawy 719.20
    zl x 19% = 136.65 zl), pomniejszona o skladke na ubezp zdrowotne, odliczana od
    podatku (69.67 zl) = 66.98 zl
    - wyplata netto (wynagrodzenie brutto - ubezp. zdrowotne (obie czesci) -
    zaliczka na pdoch) = 753.36 zl

    Reasumujac - koszt zleceniodawcy 899 zl, twoja wyplata netto (nie mylic z
    dochodem): 753.36 zl.

    Disclaimer - jak poprzednio. Btw - w poprzednim wyliczeniu przyjalem zly %
    zaliczki na pdof (20% zamiast 19%). Dodatkowo - studenci moga chyba na zasadzie
    dobrowolnosci ubezpieczyc sie chorobowo - (2.45%), ale nie jestem pewien.
    Zreszta, to niewiele daje w tej sytuacji.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 29. Data: 2006-01-07 20:05:58
    Od: g...@p...onet.pl

    heh, z ubezp. zdrowotnym studenta jest jeszcze smieszniej, jesli chodzi o skl
    na zdrowotne dla studenta.

    Czasami jest obowiazkowe dla studenta, czasem nie - zalezy to od tego, czy jest
    ubezpieczony z innego tytulu (umowa o prace, ubezpieczenie jako czlonek rodziny
    itp).

    W praktyce oznacza to ew. roznice +/- 8.99 zl (czesc skladki zdrowotnej,
    finansowanej przez zleceniobiorce), bo wiekszosc skladki zdrowotnej odlicza sie
    od zaliczki na pdof (odpowiednio ja pomniejszajac).

    Zainteresowanych odsylam do dyskusji: http://www.olenka.pl/tematy_forum.php?
    action=show&group=2&id=3486

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 30. Data: 2006-01-08 00:36:06
    Od: Emi <e...@c...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):
    > heh, z ubezp. zdrowotnym studenta jest jeszcze smieszniej, jesli chodzi o skl
    > na zdrowotne dla studenta.

    wiem, wiem ;)

    ubezpieczenie zdrowotne "obsługuje" moja mama (z racji tego, że się
    jeszcze uczę)

    dodatkowo mam uczelniane (a dokładnie AZS-owskie) ubezpieczenie "od
    wypadków"