PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sonda zarobkowa - Slask

  • 1. Data: 2006-01-06 07:32:48
    Temat: Sonda zarobkowa - Slask
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Interesuje mnie czy na Gornym Slasku sa informatycy (dowolnej specjalnosci),
    ktorych wynagrodzenia zaczynaja sie od ok. 5.000 (na reke).
    Oczywiscie nie jest tu istotna nazwa konkretnej firmy, ale zakres
    zadan-specjalnosc.

    Czasami warto publicznie (mimo fatalnego rynku pracy) okreslic stan
    aktualny.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2006-01-07 14:18:24
    Temat: Re: Sonda zarobkowa - Slask
    Od: "Alcazar" <...@i...pl>

    Jezu 5000zł, skąd tyś takie stawki wziął ?
    U nas specjaliści w 20 letnim stażem wiecej jak 2000-2500 na rękę nie mają a
    informatycy administratorzy
    z certyfikatami tyrają za 1000-1300zł mając po 100 kompów na głowę...
    5000zł to moze ale w anglii albo Irlandii ale nie w bidnych Katowicach Panie
    !

    Pozdrawiam
    Alcazar

  • 3. Data: 2006-01-07 19:57:52
    Od: "an" <a...@o...pl>

    > Jezu 5000zł, skąd tyś takie stawki wziął ?
    > U nas specjaliści w 20 letnim stażem wiecej jak 2000-2500 na rękę nie mają
    Bez obrazy, ale to pewnie specjalisci od olewactwa. Moze wlasnie problem w 20
    letnim stazu i braku znajomosci nowych technologii ? Jakos moi znajomi ze stazem
    3-5 lat wyciagaja 3-5 bez najmniejszego problemu. Nie sa to osoby pracujace w
    jednej firmie czy jednej 'galezi' informatyki. Spory rozrzut : od baz danych
    poprzez typowe programowanie po sieci. Tylko zwykle to sa _specjalisci_ =
    ludzie dobrzy w swojej dziedzinie, wyksztalceni, a nie niechlujni maniacy
    (nawiazujac do wczesniejszych watkow ...) ze stosem watpliwych certyfikatow.
    >a informatycy administratorzy
    > z certyfikatami tyrają za 1000-1300zł mając po 100 kompów na głowę...
    Przepraszam, ale administartorzy to 2 (3?) ligia. Nie ma sie co dziwic.
    Oczywiscie sa wyjatki - dobrzy _specjalisci_ od zabezpieczen zarabiaja tyle ile
    sa warci, czyli duzo (albo i wiecej).

    Sam pracuje na wlasny rachunek - zarobki sporo powyzej 5. Grunt to
    specjalizacja w kilku dziedzinach. Najlepiej niszowych.
    Wczesniej, gdy pracowalem w firmach - bywalo roznie. Zarobki w granicach 1(praca
    w czasie studiow)- 5 tys. Jednak zadna z firm nie miala siedziby na Slasku
    (praca zdalna).

    --
    an

  • 4. Data: 2006-01-09 00:53:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    Jesli chodzi o "prace na etacie" to IMHO na Slasku jest nedza>Znajomi
    zarabiają w np w ComputeLand lub w Netii po 2000-2500 netto. Lepsze zarobki
    byly tak do 2001 roku- byly firmy placace 4-5 tys zł. Potem wszystko padło.
    Teraz nieco drgnęlo ale nistety tylko w zakresie miejsc pracy- płace nadal
    są nędzne. Przypuszczam że większa podaz miejsc pracy to efekt wyjazdu
    dobrych ale niedocenianych ludzi (i ich wiedzy) do Anglii i Irlandii.
    Osobiscie wlaśnie zwinąłem się ze Śląska - kasa była zbyt nędzna.
    --
    Jackare
    Bytom/Kraków

  • 5. Data: 2006-01-09 08:25:53
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Dzieki za te wszystkie opinie.

    Rzeczywiscie pokrywa sie z to z moja znajomoscia tematu.

    Jest tu nedza (ofert pracy, zarobkow i atrakcyjnosci merytorycznej),

    a nieliczne wyjatki tylko potwierdzaja regule.

    Przecietna pensja roznej masci programistow na etacie oscyluje

    netto w granicach 2000 - 3000.

    Ale takze wiem, ze np. w Krakowie tez nie zawsze jest dobrze -

    programista w Comarchu dostawal ok. 2500 na reke.

    Pozdrowienia, Piotr

  • 6. Data: 2006-01-09 15:16:50
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > Ale takze wiem, ze np. w Krakowie tez nie zawsze jest dobrze -
    >
    > programista w Comarchu dostawal ok. 2500 na reke.

    Ale to nawet tu na grupie o Comarchu słyszało się same złe rzeczy, więc może
    nie jest to najlepszy przykład.
    Kolega jako programista na dzień dobry w Karkowie dostał umowę na czas
    nieokreslony i 3,8 tys zł do ręki- firma z kapitałem austriackim
    Ja też nie narzekam (nie jestem programistą). W polskiej firmie także mam od
    razu umowę na czas nieokreślony i godziwe wynagrodzenie z opcją podwyżki po
    3 miesiącach....
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2006-01-10 13:05:49
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Rzeczywiscie, Comarch swieci zlym przykladem z Krakowa
    i potem dupki w Katowicach mysla, ze tak nalezy wynagradzac
    kadre specjalistyczna.

    Pzdr, Piotr