PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile to kosztuje pracodawcę??

  • 11. Data: 2006-01-06 15:34:19
    Temat: Re: Ile to kosztuje pracodawcę??
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Blady wrote:
    > nie znasz sie i to bardzo
    > na kazda zlotowke ktora dostajesz do kieszeni twoj Chlebodawca musi
    > oddac ~1,9 zl na socjalistow i innych ktorym sie wszystko nalezy.

    I to co dostaje do kieszeni to moje zarobki netto. To ile kosztuje to
    pracodawce to moje zarobki brutto. Tak? A pytanie jest ile kosztuje brutto
    pensja brutto...

  • 12. Data: 2006-01-06 16:03:22
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Piotrek napisał(a):

    > I to co dostaje do kieszeni to moje zarobki netto. To ile kosztuje to
    > pracodawce to moje zarobki brutto. Tak? A pytanie jest ile kosztuje brutto
    > pensja brutto...

    nie, pytanie jest takie: jaki jest pełny koszt pracodawcy przy pensji
    899zł brutto :-P

    --
    E_m_i_

    "Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
    mieć mocne skrzydła.
    Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
    K. Chopin "Przebudzenie"

  • 13. Data: 2006-01-06 16:03:59
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Emi napisał(a):

    > nie, pytanie jest takie: jaki jest pełny koszt pracodawcy przy pensji
    > 899zł brutto :-P

    oczywiście w zależności od rodzaju umowy :)

  • 14. Data: 2006-01-06 16:08:38
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Emi wrote:
    > oczywiście w zależności od rodzaju umowy :)

    Podpisujesz umowe na kwote brutto. I tyle wlasnie kosztujesz pracodawce.
    Teraz Twoja glowa w tym, aby sie zastanowic przy jakiej formie umowy
    wycisniesz z tej kwoty brutto najwyzsza kwote netto.

  • 15. Data: 2006-01-06 16:32:30
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Piotrek [Fri, 6 Jan 2006 16:34:19 +0100]:

    > I to co dostaje do kieszeni to moje zarobki netto.
    > To ile kosztuje to pracodawce to moje zarobki brutto.
    > Tak?

    Nie.

    Netto = to co dostajesz do kieszeni.
    Netto + składki = brutto
    Netto + składki + koszta po stronie pracodawcy = to,
    o co pyta Emi.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 16. Data: 2006-01-06 16:36:54
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Piotrek [Fri, 6 Jan 2006 16:34:19 +0100]:

    > I to co dostaje do kieszeni to moje zarobki netto.
    > To ile kosztuje to pracodawce to moje zarobki brutto.

    Uzupełniając:

    Brutto to nie jest koszt pracodawcy, tylko Twoje zarobki.
    Natomiast netto to są Twoje zarobki pomniejszone o Twoje
    (nie pracodawcy) koszta.

    Kira

  • 17. Data: 2006-01-06 16:39:13
    Od: g...@p...onet.pl

    > Podpisujesz umowe na kwote brutto. I tyle wlasnie kosztujesz pracodawce.
    > Teraz Twoja glowa w tym, aby sie zastanowic przy jakiej formie umowy
    > wycisniesz z tej kwoty brutto najwyzsza kwote netto.

    Oprocz placy brutto koszty pracodawcy, bezposrednio zwiazane z Twoja placa to:
    - skladka na ubezpieczenie, placone przez pracodawce (emeryt, rent, zdaje sie
    wypadkowe chyba tez) - ca. 20% kwoty brutto wynagrodzenia
    - skladka na Fundusz Pracy (nie znam obecnego algorytmu obliczania)
    - skladka na ZFS (jw).

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 18. Data: 2006-01-06 16:59:51
    Od: Emi <e...@c...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > wypadkowe chyba tez) - ca. 20% kwoty brutto wynagrodzenia
    > - skladka na Fundusz Pracy (nie znam obecnego algorytmu obliczania)

    dobrze, ale czy przy umowie zleceniu koszta pracodawcy są takie same???

  • 19. Data: 2006-01-06 17:51:43
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > Brutto to nie jest koszt pracodawcy, tylko Twoje zarobki.
    > Natomiast netto to są Twoje zarobki pomniejszone o Twoje
    > (nie pracodawcy) koszta.

    Ok, dzieki :) Teraz juz rozumiem.

  • 20. Data: 2006-01-06 18:18:09
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Emi [Fri, 06 Jan 2006 17:59:51 +0100]:

    > dobrze, ale czy przy umowie zleceniu koszta pracodawcy
    > są takie same???

    Przy umowie zleceniu NIE MA PRACODAWCY... Więc i nie ma
    kosztów związanych z umowami o pracę.

    Kira