PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlecenie czy o dzieło?

  • 1. Data: 2006-01-06 09:52:37
    Temat: Zlecenie czy o dzieło?
    Od: "Paweł" <p...@t...pl>

    Witam

    Mam pewien dylemat .... jaką zawrzeć umowe?

    Praca polegać będzie na nadzorem nad oprogramowaniem w firmie Y (instalacja
    upgrad'ow, kopie bazy danych, szkolenie uzytkownikow).
    Jestem zatrudniony w firmie X na pełny etat.

    Czy wykonując takie czynności mogę wogóle zawrzec umowe o dzieło?
    Jeśli tak to czy umowa o dzieło będzie najkorzystniejsza?
    Czy w moim przypadku konieczne jest odprowadzanie składek na FUZ od umowy
    zlecenia?
    Czym różnią się te dwie umowy w kwestii finansowej?

    Jak Wy to robicie????

  • 2. Data: 2006-01-06 19:49:41
    Temat: Re: Zlecenie czy o dzieło?
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Jestem zatrudniony w firmie X na pełny etat.
    to ci daje tylko tę wyzszość, że nie musisz się martwić np. o składki
    horobowego. z tego powodu dzieło
    > Czy wykonując takie czynności mogę wogóle zawrzec umowe o dzieło?
    zakres prac nie wchodzi w umowę o dzieło. jakbyś np. npisał program,
    opracował strategię backupową, przedstawil progam wdrożenia jakiegoś
    rozwiązania
    z tego powodu zlecenie

    > Jeśli tak to czy umowa o dzieło będzie najkorzystniejsza?
    z powodów finansowych tak, będzie najkorzystniejsza. ale żeby mogła być
    umową o dzieło to musi mieć znamiona działa a nie zlecenia

    > Czy w moim przypadku konieczne jest odprowadzanie składek na FUZ od umowy
    > zlecenia?
    gdybym mając stałe zatrudnienie na umowę o pracę szukał innego zajęcia, to
    najkorzystniejszym rozliczeniem byłoby dzieło (głównie ze względu na kasę
    jaką dostaje się netto)

    > Czym różnią się te dwie umowy w kwestii finansowej?
    wysokością "świadczeń socjalnych państwowych". W skrócie - w dziele
    kosztujesz tyle co netto plus podatek i możesz mieć do 50% kosztów
    uzyskania,a w zleceniu do tego musisz dodać kilka składek

    > Jak Wy to robicie????
    w zalezności jak się układa sytuacja, czasem opłacalne jest jedno a czasem
    inne rozwiązanie

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---