PracaGrupypl.praca.dyskusje › rynek pracy IT

  • 1. Data: 2006-01-06 10:50:56
    Temat: rynek pracy IT
    Od: cartman <cartman@___neostrada.pl>

    co sadzicie o sytuacji na rynku pracy dla informatykow (sieciowcow,
    programistow, wdrozeniowcow...) w Polsce?
    w niektorych artykulach (np.
    http://pracuj.pl/nowe-technologie-i-it_6652.htm#top) pisza, ze w Polsce
    brakuje ok. 10 tysiecy specjalistow od zagadnien sieciowych. jakos mi
    sie w to nie chce wierzyc...

  • 2. Data: 2006-01-06 13:09:40
    Temat: Re: rynek pracy IT
    Od: Piotr <s...@r...com>

    cartman napisał(a):
> [...]
    > http://pracuj.pl/nowe-technologie-i-it_6652.htm#top) pisza, ze w Polsce
    > brakuje ok. 10 tysiecy specjalistow od zagadnien sieciowych. jakos mi

    Zobacz kto zlecił to badanie, to poprostu taka trochę zawoalowana
    reklama kursów na certyfikaty Cisco ;) A z tego co widzę wśród znajomych
    informatyków to tendencja jest raczej odwrotna, tzn. jest ich nadmiar,
    może z wyjątkiem wysokowykwalifikowanych programistów.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2006-01-06 13:12:30
    Od: "Andrew" <a...@p...onet.pl>

    Jak dla mnie jest w takich raportach duza dawka optymizmu/marketingu.
    Cokolwiek jednak by nie powiedziec, to specjalistow z duzym doswiadczeniem
    praktycznym i potwierdzonym certami najlepszych producentow osprzetu
    sieciowego jest u nas niewielu.
    Zadaje sobie tylko pytanie czy zapotrzebowanie rynku na nowe technologie
    bedzie az tak ekspansywnie sie rozwijac jak to oni przewiduja na trzy lata
    do przodu?

    Uzytkownik "cartman" <cartman@___neostrada.pl> napisal w wiadomosci

  • 4. Data: 2006-01-06 13:40:44
    Od: "Marek" <w...@w...wik>

    Moim zdaniem nie jest rozowo, ale na tle innych zawodow nie jest zle.
    Natomiast te 10 tys. specjalistów od zagadnien sieciowych to zabieg
    marketingowy firmy CISCO.
    Oto cytacik ze strony http://www.wit.edu.pl/download/raportcisco/

    "Przedstawiciele Cisco, prezentujacy najnowszy raport IDC, zwrócili duza
    uwage na samoksztalcenie sie przyszlych informatyków - szczególnie w
    obszarze zdobywania cennych i uznanych certyfikatów, swiadczacych o
    dodatkowych umiejetnosciach kandydatów do pracy."

    Te "uznane certyfikaty" to oczywiscie certyfikaty CISCO. Zenada. Predzej
    bym uwierzyl w prognoze: "do 2008r. w Polsce bedzie w Polsce 10tys.
    bezrobotnych specjalistów sieciowych CISCO" ;)))

  • 5. Data: 2006-01-07 03:41:03
    Od: S <s...@i...op.pl>

    Piotr wrote:
    > A z tego co widzę wśród znajomych
    > informatyków to tendencja jest raczej odwrotna, tzn. jest ich nadmiar,
    > może z wyjątkiem wysokowykwalifikowanych programistów.

    tak, no właśnie... więc jaka dziedzina w IT Waszym zdaniem będzie
    gwarantować wysokie zarobki i łatwe znalezienie pracy przez najbliższe np.
    3 lata?
    w jaką technologię warto teraz władować swą energię aby liczyć na "kokosy"
    wkrótce i potem-perspektywicznie?

  • 6. Data: 2006-01-07 03:44:36
    Od: S <s...@i...op.pl>

> [...]
    > 3 lata?
    > w jaką technologię warto teraz władować swą energię aby liczyć na "kokosy"

    a i jeszcze dodam do mego pytania: i w kraju i za granicą
    (w UK, Irlandii i innych krajach UE w ciągu ok. 3 najbliższych lat)?

  • 7. Data: 2006-01-07 13:18:34
    Od: cartman <cartman@___neostrada.pl>

    S wrote:

    > a i jeszcze dodam do mego pytania: i w kraju i za granicą
    > (w UK, Irlandii i innych krajach UE w ciągu ok. 3 najbliższych lat)?

    wg. mnie w ta, ktora najbardziej lubisz. jak bedziesz wysokiej klasy
    specjalista to dobra prace znajdziesz napewno w kazdej z nich.

    pozdrawiam
    patryk

  • 8. Data: 2006-01-07 17:05:03
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    Piotr wrote:
    > A z tego co widzę wśród znajomych
    > informatyków to tendencja jest raczej odwrotna, tzn. jest ich nadmiar,
    > może z wyjątkiem wysokowykwalifikowanych programistów.

    Ja twierdzę, że wykwalifikowanych specjalistów jest niedostatek. To, że
    ktoś potrafi jak małpka powtarzać kolejne kliki zgodnie z tym, co ma
    zapisane w stworzonej przez kogoś procedurze, nie znaczy, że jest
    specjalistą informatykiem. Tylko niestety jeszcze nie wszyscy pracodawcy
    pojęli tę drobną różnicę.

    --
    Paweł Goleń
    mailto:p...@k...onet.pl

  • 9. Data: 2006-01-07 18:00:26
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Paweł Goleń <p...@k...onet.pl> wrote:

    > Ja twierdzę, że wykwalifikowanych specjalistów jest niedostatek. To, że

    Tylko jakby pracodawcy mają inne zdanie i ofert dla takowych
    wykwalifikowanych specjalistów - jak na lekarstwo :(

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2006-01-07 18:31:38
    Od: Paweł Goleń <p...@k...onet.pl>

    Przemysław Maciuszko wrote:

    > Tylko jakby pracodawcy mają inne zdanie i ofert dla takowych
    > wykwalifikowanych specjalistów - jak na lekarstwo :(

    No bo się zgłaszają ci niewykwalifikowani, działający często odtwórczo,
    ale za małą kasę. Efekty są później opłakane, ale cóż.