PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile to kosztuje pracodawcę??

  • 31. Data: 2006-01-08 10:40:57
    Temat: Re: Ile to kosztuje pracodawcę??
    Od: g...@p...onet.pl

    > jeszcze uczę)

    prezycyjniej - jesli (lacznie):
    - pozostajesz na jej utrzymaniu (i nie masz zadnych wlasnych dochodow)
    - studiujesz
    - nie przekroczylas 26 lat

    > dodatkowo mam uczelniane (a dokładnie AZS-owskie) ubezpieczenie "od
    > wypadków"

    a to juz inna bajka (NW nie jest ubezpieczeniem spolecznym).

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 32. Data: 2006-01-08 10:47:30
    Od: ".:Tomek:." <t...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości

    > Netto + składki + koszta po stronie pracodawcy = to,
    > o co pyta Emi.

    I jeszcze nie zapomnij tego skorygowac o efekt tarczy podatkowej (o ile
    pracodawca ma mozliwosc z niej skorzystac).

    pzdr
    Tomek

  • 33. Data: 2006-01-08 11:17:24
    Od: Emi <e...@c...pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > prezycyjniej - jesli (lacznie):
    > - pozostajesz na jej utrzymaniu (i nie masz zadnych wlasnych dochodow)

    do tej pory miałam własne dochody - jednak nie przekraczałam progu
    podatkowego, w związku z czym nie były one brane pod uwagę

    > - studiujesz
    > - nie przekroczylas 26 lat
    tak

    --
    E_m_i_

    "Ptak, który pragnie wzbić się ponad niziny tradycji i przesądów musi
    mieć mocne skrzydła.
    Żałosny to widok, gdy wyczerpane i okaleczone pisklę wraca na ziemię."
    K. Chopin "Przebudzenie"

  • 34. Data: 2006-01-08 11:19:37
    Od: Emi <e...@c...pl>

    .:Tomek:. napisał(a):

    > I jeszcze nie zapomnij tego skorygowac o efekt tarczy podatkowej (o ile
    > pracodawca ma mozliwosc z niej skorzystac).

    a cóż to takiego???

  • 35. Data: 2006-01-08 14:10:12
    Od: "Anna Nowak" <a...@n...pl>

    > Przy wynagrodzeniu miesięcznym w wysokości 899 zł brutto - ile tak
    > naprawdę kosztuje to pracodawcę:

    Wg kalkulatora z
    http://www.tempservice.pl/content/candidate/salary-c
    alculator/ :

    > a) przy umowie o pracę,

    1 079 ,34

    (899 zł + 180,34 za ZUS cz pracodawcy)

    > b) przy umowie zleceniu??

    899 zł.
    (dla tzw. umowy zlecenia bez ZUS - dotyczy np studentów lub osób które mają
    pracę na umowę o pracę )
    Gdyby umowa zlecenie była z ZUS'em to by wyszło 1 0379,34.

    Za 1079,34 zł, wydane przez pracodawce w ramach umowy zlecenia (bez
    konieczności płacenia ZUS'u) otrzymujesz na rękę 915,34zł.

    W powyzszym kalkulatorze mozesz porownywać koszty ponoszone przez pracodawce
    (wykonując symulację ktora jest Ci potrzebna).

    Pozdr,
    Mis

  • 36. Data: 2006-01-08 21:12:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dpm2dm$5mn$1@atlantis.news.tpi.pl Blady <maja(no
    spam)@wp.pl> pisze:

    > nie znasz sie i to bardzo
    > na kazda zlotowke ktora dostajesz do kieszeni twoj Chlebodawca
    Chlebodawca?? Chłopcze, skąd ten archaiczny, nonsensowny termin?
    Qń by się uśmiał. ;)

    > musi oddac
    > ~1,9 zl na socjalistow i innych ktorym sie wszystko nalezy.
    Oddać? Na socjalistów (kto to są socjaliści w ogóle)?
    Dziecinada. Doucz się najpierw, pisz potem.

    Jotte

  • 37. Data: 2006-01-09 10:34:14
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał:

    > to ja już nic nie rozumiem...
    >
    > to ile w końcu kosztuje zleceniodawcę zleceniobiorca, kótry zarabia 899
    > brutto???

    Nie przejmuj się - podobno większość podatników ma problemy z wypełnieniem
    swojego PIT-u.
    Ten system jest celowo tak skomplikowany, żeby wszelkiej maści doradcy
    podatkowi
    i księgowi mieli z czego żyć, a urzędnicy mieli swobodne pole do
    interpretacji
    przepisów (a co za tym idzie, korupcji i nadużyć).