PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie się podziali programiści

  • 31. Data: 2006-09-14 08:26:15
    Temat: Re: Gdzie się podziali programiści
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:3880.00000043.45090d02@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > uzasadnienie dla istnienia działu personalnego? ...
    > - a może firmy tak na prawdę to za bardzo nie poszukują programistów tylko
    > się
    > zachowują jak rozkaprzyszeni klienci "jakby się trafiło coś hiperciekawego
    > być może byśmy i zatrudnili (oczywiście jeśli cena będzie promocyjna)"
    > - zuważyłem że kilka z ogłoszeń na które odpisywałem nadal się pojawiają z
    > dokładną cotygodniową regularnością. Może są już dawno nie aktulalne,
    > tylko
    > sobie je wykupili na pół roku z góry ??
    >

    > Tak czy owak: brak programistów do pracy to mit.

    A nie pomyślales ze statystyczny kierownik musi przyklepac twoje CV ? a
    przyklepujac takie kwity przyklepuje czlowieka ktory byc moze obejmie jego
    stanowisko. :)
    Moze zaniż troszeczkę swoje CV.

    kantor

  • 32. Data: 2006-09-14 08:54:50
    Od: Marcin Papka <p...@i...pl>

    jacek01g wrote:

    > to jak to jest z tymi Rumunami i Ukraińcami? wiec ktoś?

    Rumuni? Po co mają przyjeżdżać do Polski i pracować za polską kasę,
    skoro bardzo małym nakładem sił uczą się włoskiego czy francuskiego.
    We francuskojęzycznej części Szwajcarii radzą sobie bardzo dobrze,
    znam kilku i nie narzekają, do tego mają jedną podstawową przewagę
    nad Polakami... żaden nie myśli o powrocie do swojego kraju... :)

    --
    papkers

  • 33. Data: 2006-09-14 09:42:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > że się odezwą jak się zastanowią, oczywiście się nie odezwali.
    > I nie mówcie że praca jest - tylko że za małe pieniądze, bo o pieniądzach to

    Ja szukalem pracy w Lodzi, gdzie bezrobocie jest wieksze. I bylem na
    wielu rozmowach, wiekszosc z nich konczyla sie na ostatnim etapie -
    wynagrodzenie... Wiec patrzac z mojego punktu widzenia to praca jest.
    Moze CV masz niewlasciwe? A moze - tak jak jedna z firm - odezwa sie po
    pol roku...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 34. Data: 2006-09-14 09:45:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    jacek01g wrote:
    > Zachodzie -

    > zdziwienie ;D
    >

    > hehehe żeby się doczekali przypadkiem... skąd zalożenie że:
    > - programiści z ww. nacji zarabiają mniej niz Polacy
    > - skuszą sie na polskie pensje i polskie warunki pracy
    > - jest ich na tyle dużo że obijają sie na bezrobociu i z nudów pewnie wezmą
    > nasze polskie posady?
    >
    > to jak to jest z tymi Rumunami i Ukraińcami? wiec ktoś?

    Nie wiem jak Rumuni, ale Ukraincy czesto zarabiaja nie gorzej...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 35. Data: 2006-09-14 10:21:28
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Wojtek napisał(a):
    > Bo ja w związku z planowaną przeprowadzką do Krakowa (małopolskie, najniższe
    > bezrobocie wśród województw) szukałem.

    Krakow to fatalna decyzja. Najwiecej i najlepiej platnej pracy jest w
    Warszawie - centrale firm! Sporo jest rowniez we Wroclawiu. Reszta - to
    druga liga (malo pracy, kiepsko platnej).

> [...]
    > krajowych producentów softu. Nie chcę się tu wychwalać ale moje CV najgorsze to

    Kwestia podstawowa - jaka technologia? Jesli J2EE to prace powinenes
    dostac od reki. Jesli jednak napisales swoje cv pod katem project
    managera - to daruj, ale wyglada ono podejrzanie. Czlowiek od wszystko
    jest zwykle czlowiekiem do niczego.

    > No i tak sobie myślę: Gdzie ta praca nie mogąca się doczekać na programistę ???
    > - może mam jakąś wadę której sam dostrzec nie mogę a inni zauważają od razu

    pokaz cv, to bedzie mozna sie zastanowic.

    > - a może ogłoszenie w necie to po prostu wypada dawać ale zatrudniać tą drogą
    > ludzi to już raczej nie wypada

    moja praktyka dowodzi czegos wprost przeciwnego.

    > - a może te ogłoszenia to nie służą do szukania pracowników. tylko mają w
    > rzeczywistości jakieś inne przeznaczenie? badanie rynku? budowanie wizerunku?

    czasem tez.

> [...]
    > być może byśmy i zatrudnili (oczywiście jeśli cena będzie promocyjna)"

    byc moze szukaja, ale tanich. Bo na lepszych i drozszych ich nie stac.
    Specyfika malych firemek ("agencji interaktywnych"), stad moje pytanie
    o technologie - zwykle takie firmy zadaja PHP, MySQL/PSQL, HTML/CSS/JS.

    > - zuważyłem że kilka z ogłoszeń na które odpisywałem nadal się pojawiają z
    > dokładną cotygodniową regularnością. Może są już dawno nie aktulalne, tylko
    > sobie je wykupili na pół roku z góry ??

    a moze szukaja bezskutecznie.

    > Tak czy owak: brak programistów do pracy to mit.

    bynajmniej, to tylko kwestia rynkowych umiejetnosci i lokalizacji (ilu
    programistow j2ee potrzeba w ustrzykach dolnych?).

    --

    glos

  • 36. Data: 2006-09-14 13:00:05
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Papka" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Rumuni?

    Gdyby Rumuni i cała reszta chciała przyjechać to już by tu byli.

    A tak odbiegając od tematu: w UE płaca minimalna to 60% średniej krajowej -
    u nas tylko 30%, słychać że UE zaczyna myśleć na ten temat aby wyrównać ten
    stosunek procentowy - ciekawe co nasi przesiębiorcy o tym pomyślą.

  • 37. Data: 2006-09-14 13:25:49
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > u nas tylko 30%, słychać że UE zaczyna myśleć na ten temat aby wyrównać ten
    > stosunek procentowy - ciekawe co nasi przesiębiorcy o tym pomyślą.

    primo - tak sie sklada, ze place minimalna ustala rzad (dokladniej
    minister pracy).

    secundo - reakcja rynku bedzie bardzo prosta - znow wroci masowe
    zatrudnianie na czarno. To juz bylo.

    na marginesie - zdajesz sobie sprawe, ze zebys dostal do reki (na umowe
    o prace) np. 1000 zl, Twoj pracodawca musi wydac prawie 2000 zl? Ten
    drugi tysiac trafia do chciwego panstwa - jako skladki zus i podatki.
    Porownaj to z innymi krajami UE.

    --

    glos

  • 38. Data: 2006-09-14 13:36:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    glosnetu wrote:

> [...]
    > o prace) np. 1000 zl, Twoj pracodawca musi wydac prawie 2000 zl? Ten
    > drugi tysiac trafia do chciwego panstwa - jako skladki zus i podatki.

    w innych krajach tez placi duzo, a czasami sam pracownik dodatkowo MUSI
    odprowadzic skladke dla zwiazkow zawodowych...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 39. Data: 2006-09-14 13:39:06
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > w innych krajach tez placi duzo, a czasami sam pracownik dodatkowo MUSI
    > odprowadzic skladke dla zwiazkow zawodowych...

    Nie nasi "pracodawcy" wiedzą że tam jest wszystko darmo i już. Mowa tutaj o
    stawkach brutto więc to żaden kosmos, jakby pracownik 1800 zarobił brutto.

  • 40. Data: 2006-09-14 13:46:24
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > w innych krajach tez placi duzo, a czasami sam pracownik dodatkowo MUSI
    > odprowadzic skladke dla zwiazkow zawodowych...

    poprosze zatem o liczby i nazwy owych panstw UE.

    --

    glos