PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy to wystarczy?

  • 1. Data: 2006-09-13 06:21:08
    Temat: Czy to wystarczy?
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    Czy zarobki w Anglii rzędu 8 funtów na godzinę pozwolą na utrzymanie dwóch
    dorosłych osób + dwóch nastolatków na poziomie wyższym niż wegetacja?
    Znajomy wybiera się do pracy, bodaj pod Londyn. Oferowano mu taką pensję
    (praca zgodna z jego zawodem), obiecano pomóc znaleźć jakieś mieszkanie. Na
    razie ma tam jechać sam, a potem sprowadzić rodzinę (żona raczej nie będzie
    miała szans na pracę). I tu pojawia się dylemat czy warto jechać w czwórkę
    czy też lepiej byłoby, gdyby utrzymywał ich tutaj przez jakiś czas. Pewnie
    druga opcja jest korzystniejsza finansowo, ale wiadomo, że trudno jest tak
    żyć na odległość. Stąd jego dylematy i pytania. Ja nie mam bladego pojęcia o
    tamtejszych pensjach i kosztach życia, więc obiecałam mu, że pomogę i spytam
    tutaj, bo wiem, że sporo osób stąd siedzi/siedziało w UK.
    Z góry dziękuję za pomoc :)

    --
    Nixe

  • 2. Data: 2006-09-13 07:38:13
    Temat: Re: Czy to wystarczy?
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    > mam bladego pojęcia o tamtejszych pensjach i kosztach życia, więc
    > obiecałam mu, że pomogę i spytam tutaj, bo wiem, że sporo osób stąd

    ja tam nie byłem, ale sistra wróciła ostatni, przy zarobkach 5,25 funta
    na godzinę i pracy 5 - 7 dni w tygodniu po 8 h ciężko jest cokolwiek
    odłożyć jak nie chce się jeść żywności najtańszej ( najgorszej ). Tak
    więc ja jakoś nie widzę możliwości utrzymania rodziny 4 osobowej za 8
    funtów na godzinę, no chyba że nie będą płacić mieszkania ( firma im
    zapewni ).

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 3. Data: 2006-09-13 08:01:31
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Czy zarobki w Anglii rzędu 8 funtów na godzinę pozwolą na utrzymanie dwóch
    > dorosłych osób + dwóch nastolatków na poziomie wyższym niż wegetacja?

    rozumiem ze 8 funtow netto i 40 godziny tydzien pracy ?

    w zaleznosci od kosztow mieszkania przezycie 4 - ki osob bedzie mozliwe lub
    niemozliwe - ale nawet w wariancie optymistycznym bedzie to liczenie kazdego
    pensa i tania zywnosc ....

    generalnie odradzam, no chyba ze zona znajdzie prace, chocby i za 5.05

  • 4. Data: 2006-09-13 19:14:05
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:ee8dtj$jkb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Michał Buslik <b...@i...pl> pisze:

    > rozumiem ze 8 funtow netto i 40 godziny tydzien pracy ?

    Tak.

> [...]
    > to liczenie kazdego pensa i tania zywnosc ....
    > generalnie odradzam, no chyba ze zona znajdzie prace, chocby i za 5.05

    Dziękuję za podpowiedź :) Przekażę im w najbliższym czasie, że nie wygląda
    to tak wesoło.
    On się gdzieś nasłuchał opowieści jakichś swoich znajomków i wierzy, że to
    bardzo dobre zarobki i że spokojnie dadzą sobie radę. Możliwe, ale pewnie
    tak jak piszesz - w sytuacji, gdy pracują dwie osoby.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2006-09-13 20:56:45
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

> [...]
    > On się gdzieś nasłuchał opowieści jakichś swoich znajomków i wierzy, że to
    > bardzo dobre zarobki i że spokojnie dadzą sobie radę.

    bo to jest dobra stawka jak na Polaka w UK - ale nie na utrzymanie 4
    osobowej rodziny mimo wszystko

    choc kluczem do pelnej oceny sytuacji beda koszty mieszkania - wynajem plus
    oplaty
    nie sadze zeby mial cos za mniej niz 500 funtow z oplatami , zycie ( z
    autopsji ) - to minimum ( zywnosc ) 100 funtow dla 4 osob na tydzien (
    raczej wiecej ), zostaje mniej wiecej 300 funtow na wydatki ekstra typu
    komunikacja,ubrania itd na 4 osoby - moze byc ciezko

    Możliwe, ale pewnie
    > tak jak piszesz - w sytuacji, gdy pracują dwie osoby.

    2 nastoletnich dzieci generuje olbrzymie wydatki ....
    bez tych dzieci spokojnie by zyl za te 8 funtow, utrzymal by zone i jeszcze
    odlozyl, ale na 4 - ke to jest za malo moim zdaniem

  • 6. Data: 2006-09-14 19:47:09
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Nixe wrote:
    > Czy zarobki w Anglii rzędu 8 funtów na godzinę pozwolą na utrzymanie
    > dwóch dorosłych osób + dwóch nastolatków na poziomie wyższym niż wegetacja?

    nie

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 7. Data: 2006-09-14 19:50:50
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Nixe wrote:
    > to bardzo dobre zarobki i że spokojnie dadzą sobie radę. Możliwe, ale
    > pewnie tak jak piszesz - w sytuacji, gdy pracują dwie osoby.

    taka sytuacja jest w angielskich rodzinach normalna, i dla takich
    sytuacji jest dopasowany największy segment rynku pracy. Ze wspólnych
    dochodów na poziomie 40k (funtów, brutto, rocznie) można utrzymać
    rodzinę w Londynie.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.