PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gdzie się podziali programiści

  • 21. Data: 2006-09-13 18:26:32
    Temat: Re: Gdzie się podziali programiści
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > to jak to jest z tymi Rumunami i Ukraińcami? wiec ktoś?

    o Rumunach wiem mało, ale w Kijowie znalezienie sekretarki za 400 $ rok temu było
    skomplikowane, a handlowcy bioracy po 500 ucielki jak tylko mogli wpisac w CV, że
    pracowali w zagranicznej (czytaj-polskiej) firmie. Nie sadzę, żeby kumaci
    programiści tam umierali z głodu, podobnie jak nie widac kolejki pracownikow do
    gospodarstw rolnych bez pozwolen - za to chętnych do roboty za 200$.
    Chyba troche nasze przekonanie, ze Ukrainiec zrobi robote za piwo są nie na miejscu.
    Ceny w supermarketach w miastach są podobne do naszych, a niektóre wyższe nawet o
    20%, tak więc nie ma tu mowy o gigantycznych róznicach "zarobil w Plsce i zyje jak
    król".
    Co do Rumunów to Włosi ich juz dawno zabrali, jak któremus emigracja pasowała, bo te
    kraje biznesowo żyja przyjaźnie jak my z Niemcami, nie ubliżając nikomu.

    Wojtek

  • 22. Data: 2006-09-13 19:22:10
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    ba, niedawno byl artykul ze tania sila robocza zaczyna sie konczyc nawet w
    Chinach!!!

  • 23. Data: 2006-09-13 20:27:56
    Temat: Re: Gdzie się podziali programi?ci
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    13 Sep 2006 14:24:06 +0200, użyszkodnik d...@g...pl napisał:

    > Wola poczekac na Bulgarow, Rumunow i Ukraincow. Jakiez bedzie ich zdziwienie ;D

    a czekaj do usranej

    ostatnio kumpel pojechał do roboty jak najbardziej fizycznej do...
    Estonii
    zdziwiony że tam się drogi buduje, paliwo jest tańsze i w ogóle z gazu
    nie korzysta, ludzie lepiej mieszkaja, lepszymi samochodami jeżdżą :>

    --
    futszaK
    601061867

  • 24. Data: 2006-09-13 20:43:58
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Wed, 13 Sep 2006 21:22:10 +0200, Marcin <m...@w...pl>
    w <ee9lo1$h7$1@julia.coi.pw.edu.pl> napisał:

    > ba, niedawno byl artykul ze tania sila robocza zaczyna sie konczyc nawet w
    > Chinach!!!

    A dokładnie to tania i wykwalifikowana.
    Studia informatyczne trwają 5 lat, coś w tym czasie człowiek robi.
    I gdy przychodzi taki pracodawca i ma takie ssanie, że łyknąłby rocznik
    z politechniki, a nie jest jedyny, w dodatku poziom rocznika przypomina
    panoramę Alp, tak, że niektórzy kandydaci polegają na: masz tablicę
    int* a = new a[10]; zwolnij pamięć, to sorry.
    Goście na studiach, którzy są dobrzy, zazwyczaj mają pracę pod koniec.
    Są tacy, którzy kończą studia i znajdują pracę, bo są dobrzy.
    I są tacy, którzy kończą studia i są zbyt słabi, aby przejść rozmowę
    kwalifikacyjną, zbyt słabi, żeby opłacało się brać ich, szkolić, płacić
    pensję odpowiednią do umiejętności, bo prawdopodobnie złapią pozycję w
    CV i pójdą gdzieś indziej.

    Tak wygląda brak wykwalifikowanej siły roboczej.
    A to, że niektórzy mają fantazję pracować, brać pensję z której mogą
    płacić 1.5 - 2k raty kredytu i jeszcze przeżyć, to totalne burżujstwo.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 25. Data: 2006-09-13 20:58:45
    Od: "chojny" <c...@i...pl>

    > ....Za rok planuję wyjechać na Cypr, który jednak będzie tylko kilkuletnim
    > przystankiem w drodze do Nowej Zelandii lub Australii i to tylko po to, by
    > kiedyś powrócić. Zycie jest zbyt krótkie by spędzać je w ... Poznaniu
    > (Wrocławiu) ;-)...
    Ze tak przy okazji spytam. Skoro masz plany wyjechac na Cypr to juz pewnie
    zorientowales sie w tamtym rynku pracy. Duze jest zapotrzebowanie na
    programistow C/C++/Java/DSP?
    Kiedys taki plan przemknal mi przez glowe, ale nie mam czasu, zeby
    dokladniej sie zorientowac:)
    pozdrawiam
    chojny

  • 26. Data: 2006-09-13 21:17:31
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Ze tak przy okazji spytam. Skoro masz plany wyjechac na Cypr to juz pewnie
    > zorientowales sie w tamtym rynku pracy.

    Tak, mój znajomy ze studiów tam pracuje jako programista C++. Mam z nim
    stały kontakt, stąd i informacje.

    > Duze jest zapotrzebowanie na
    > programistow C/C++/Java/DSP?

    Jest sporo firm (głównie zagranicznych: z Izraela, Niemiec, Angli) i na
    programistów z doświadczeniem zapotrzebowanie jest. Zwłaszcza C++ i
    java. Płace tym większe im większe doświadczenie (wskazane certyfikaty).
    Duży socjal - dodatki na żonę i każde dziecko.

    > Kiedys taki plan przemknal mi przez glowe, ale nie mam czasu, zeby
    > dokladniej sie zorientowac:)

    Są też wady - NUDA. Te firmy to głównie produkcja. Gotowe projekty
    przychodzą z oddziałów macierzystych i się je realizuje. Ponadto support
    istniejących rozwiązań. Warto więc pojechać i popracować w bardzo
    międzynarodowym środowisku (naprawdę wachlarz narodowości) ale traktować
    to posunięcie jako docelowe jest nietrafionym pomysłem.
    Choć można inaczej - założenie firmy trwa tam godzinę, a turyści zapłacą
    za wszystko stąd nawet budka z goframi zwróci się szybko ;-). Można to
    wykorzystać i realizować inne scenariusze niekoniecznie związane z IT.
    Pozdrawiam,

  • 27. Data: 2006-09-14 05:36:43
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    fotech wrote:

> [...]
    skomplikowane

    > Chyba troche nasze przekonanie, ze Ukrainiec zrobi robote za piwo są nie na

    Wyobrazenia niektorych Polakow o Ukrainie sa takie, jakie byly w latach
    80-tych wyobrazenia niektorych Niemcow o Polsce, czyli np. kolezanke,
    ktora pojechala na jakas wymiane, zapytano, czy umie obslugiwac pralke
    automatyczna :D. I mniej wiecej tyle samo w nich prawdy.

    Wykwalifikowani Ukraincy czy ukrainscy Rosjanie juz dawno sie rozjechali
    po swiecie - np. tu w NZ inzynierow z tamtych stron jest sporo. Jesli
    chodzi o niewykwalifikowana sile robocza, to moze jeszcze Polska jest
    atrakcyjna dla tych, ktorzy u siebie nie maja zadnej pracy ani szans na
    nia, ale o wykwalifikowanych IMHO mozna zapomniec.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 28. Data: 2006-09-14 05:41:19
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    chojny wrote:

> [...]
    > programistow C/C++/Java/DSP?
    > Kiedys taki plan przemknal mi przez glowe, ale nie mam czasu, zeby

    Programistom Javy polecam rynek nowozelandzki. Zawod jest zdaje sie
    nawet na rzadowej liscie "skills shortages", czyli bolesnych dla
    gospodarki brakow sily roboczej wykwalifikowanej w danej rzeczy. :) W
    praktyce, firmy sie potrafia licytowac o czlowieka "kto mu zaproponuje
    wiecej".

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 29. Data: 2006-09-14 08:04:19
    Od: "Wojtek" <w...@o...eu>

    Hej,

    Ciekawy jestem z czy ktoś z programistów grupowiczów rzeczywiście szukał
    ostatnio pracy?
    Bo ja w związku z planowaną przeprowadzką do Krakowa (małopolskie, najniższe
    bezrobocie wśród województw) szukałem. Mam 11 letnie doświadczenie przy
    programowaniu. Ostatnie 4 lata jak Project Manager u jednego z większych
    krajowych producentów softu. Nie chcę się tu wychwalać ale moje CV najgorsze to
    bynajmniej nie jest.
    Ponad miesiąc temu wybrałem w portalach (pracuj.pl i inne) 17 ogłoszeń. We
    wszystkich spełniałem wyszystkie lub bez jedego wymagania z sekcji "wymagane" i
    zwykle że z coś z sekcji "mile widziane". Wysłałem aplikacje. No i jaki był
    rezultat? - odpowiedziała tylko jedna firma. Mała, wyglądająca na ledwoprzędącą,
    czteroosobowa firemka. Kazali mi rozwiązać jakieś śmieszne testy i powiedzieli
    że się odezwą jak się zastanowią, oczywiście się nie odezwali.
    I nie mówcie że praca jest - tylko że za małe pieniądze, bo o pieniądzach to
    nikt jeszcze ze mną nie rozmawiał !

    No i tak sobie myślę: Gdzie ta praca nie mogąca się doczekać na programistę ???
    - może mam jakąś wadę której sam dostrzec nie mogę a inni zauważają od razu
    - a może ogłoszenie w necie to po prostu wypada dawać ale zatrudniać tą drogą
    ludzi to już raczej nie wypada
    - a może te ogłoszenia to nie służą do szukania pracowników. tylko mają w
    rzeczywistości jakieś inne przeznaczenie? badanie rynku? budowanie wizerunku?
    uzasadnienie dla istnienia działu personalnego? ...
    - a może firmy tak na prawdę to za bardzo nie poszukują programistów tylko się
    zachowują jak rozkaprzyszeni klienci "jakby się trafiło coś hiperciekawego to
    być może byśmy i zatrudnili (oczywiście jeśli cena będzie promocyjna)"
    - zuważyłem że kilka z ogłoszeń na które odpisywałem nadal się pojawiają z
    dokładną cotygodniową regularnością. Może są już dawno nie aktulalne, tylko
    sobie je wykupili na pół roku z góry ??

    Tak czy owak: brak programistów do pracy to mit.

    Wojciech

  • 30. Data: 2006-09-14 08:15:47
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl>

    Użytkownik "jerry" <...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ja mieszkam i pracuję we Wrocławiu, pochodzę z Sosnowca. Tu kończę
    > podyplomówkę i grzeję posadę starszego programisty. Do czasu. Za rok
    > planuję wyjechać na Cypr, który jednak będzie tylko kilkuletnim
    > przystankiem w drodze do Nowej Zelandii lub Australii i to tylko po to, by
    > kiedyś powrócić. Zycie jest zbyt krótkie by spędzać je w ... Poznaniu
    > (Wrocławiu) ;-).
    >
    > P.S.
    > Tylko mi nie pisz o rodzinie, dla mnie to nie obciążenie ale motywacja.
    > Kredyt? Też mam ale gdy zamienisz pensję w złotówkach na funty/euro/dolary

    hehe... to nie tak... Ja jestem z byłego Koszalinskiego, mieszkałem w
    poznaniu, gdansku, olsztynie, no i zmęczony życiem na walizkach osiadłem w
    miescie które lubie najbardziej by odpocząć. Puki co - nie zamierzam się
    stąd ruszać. O emigracji zupełnie nie myśle, ale życzę powodzenia :).

    kantor