PracaGrupypl.praca.dyskusje › Galway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :)

  • 1. Data: 2005-06-29 12:19:09
    Temat: Galway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :)
    Od: "wojtas" <w...@w...net.pl>

    Witam!
    Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się jakie są możliwości
    podjęcia pracy w w/w miastach dla studenta ? Może ktoś był już albo słyszał
    z opowieści znajomych ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam !

  • 2. Data: 2005-06-29 12:30:35
    Temat: Re: Galway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :)
    Od: etylowy <e...@N...pl>

> [...]
    > z opowieści znajomych ?
    > Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam !

    Otoz spozniles sie jakis miesiac, poniewaz juz jest tam _duzo_ Polakow -
    rzeklbym ze za duzo. Lepiej otworz gazete z praktykami i poszukaj sobie
    takowych w kraju - nawet te bezplatne ci dadza wiecej niz zbieranie
    ogorkow/zmywanie garow/zamiatanie ulic. Finansowo oczywiscie zachod jak
    najbardziej - przy "murzynskich" robotach zarobisz duzo, ale jesli nie
    musisz jechac - tj. twa sytuacja finansowa jest nie taka, ze jesli nie
    pojedziesz to umrzesz z glodu - to zostan w PL na jakims stazu
    wakacyjnym. Za pare lat wowczas sie przekonasz, ze to bylo lepsze niz
    12-godzinna harowka na polu (a za zapracowane pieniadze kupiles sobie
    iPoda czy tez inny ekstrawagancki przedmiot).

    pzdr
    etylowy

  • 3. Data: 2005-06-29 13:11:25
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    etylowy napisał(a):
> [...]
    > 12-godzinna harowka na polu (a za zapracowane pieniadze kupiles sobie
    > iPoda czy tez inny ekstrawagancki przedmiot).
    jasne... darmowe praktyki wakacyjne zazwyczaj ograniczaja sie do prac
    typu "przynies-wynies-pozamiataj". Taki delikwent zazwyczaj wymaga na
    poczatku opieki i strach dac mu jakies odpowiedzialne zajecie. Wiec male
    firemki nie chca. Srednie wykorzystuja praktykantow do roznych niecnych
    czynnosci, ktore zazwyczaj nie maja zbyt wiele wspolnego z zawodem.
    Wieksze firmy - tam juz czasem mozna sie czegos nauczyc ale z natury
    rzeczy ilosc miejsc jest ograniczona i mniejsza niz ilosc chetnych.
    Natomiast taki wyjazd (poza korzyscia finansowa, ktora to korzysc mozna
    pozniej przeznaczyc na doksztalcanie sie w Polsce) pozwala chocby ciut
    sobie poprawic jezyk, otrzaskac sie z wielkim swiatem itp A i jest
    szansa ze pracodawca tez pozniej spojrzy na CV - o delikwent jezdzil za
    granice, znaczy sie nie boi sie wlasnego cienia i popracowac tez mu sie
    czasem zdarza.
    Zeby od razu wyjasnic - ja nie bylem w pracy za granica (czego zaluje)
    praktyk tez nie odbywalem (zanim uczelnia dala mi skierowanie na
    praktyki, udalo mi sie zalatwic prace i w ten sposob zalatwilem sobie
    praktyki)
    A tak w ogole - to wydaje mi sie ze pytanie bylo inne - nie chodzilo
    bynajmniej o to, czy warto wyjezdzac za granice do pracy na wakacje
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-06-29 13:44:28
    Od: etylowy <e...@N...pl>

> [...]
    > firemki nie chca. Srednie wykorzystuja praktykantow do roznych niecnych
    > czynnosci, ktore zazwyczaj nie maja zbyt wiele wspolnego z zawodem.

    Nikt nie kaze wybierac praktyk w ktorych nauczysz sie parzenia kawy.

    > Wieksze firmy - tam juz czasem mozna sie czegos nauczyc ale z natury
    > rzeczy ilosc miejsc jest ograniczona i mniejsza niz ilosc chetnych.

    coraz wiecej jest tych wiekszych firm i miejsc do wyboru, do koloru -
    wszyscy sa teraz na zachodzie przy truskawkach.

> [...]
    > szansa ze pracodawca tez pozniej spojrzy na CV - o delikwent jezdzil za
    > granice, znaczy sie nie boi sie wlasnego cienia i popracowac tez mu sie

    Jasne, poprawisz sobie jezyk, ale robotniczy - poziom angielskiego ktory
    pozniej ci sie przyda nadal zostanie taki sam. A co do wyjezdzania za
    granice, to lepiej wpisac sobie hobby - podrozowanie po swiecie. Wowczas
    pracodawca podczas rozmowy moze cie spytac, co zobaczyles. A w przypadku
    wyjazdu zarobkowego - mozesz smialo odpowiedziec ze angielskie pola i
    szklarnie, traktory, etc.

    > Zeby od razu wyjasnic - ja nie bylem w pracy za granica (czego zaluje)

    Bylem pare lat temu, raz i to z ciekawosci:). Ale wymiekam, jesli jakis
    Hindus bez szkoly stoi w hierarchii wyzej. Poza tym praca za L4.5 za
    godzine przez 12h na dobe to nie jest to co tygrysy lubia najbardziej.

    > A tak w ogole - to wydaje mi sie ze pytanie bylo inne - nie chodzilo
    > bynajmniej o to, czy warto wyjezdzac za granice do pracy na wakacje

    Wiem jakie bylo pytanie, odpowiedz byla miedzy wierszami ukryta. Jesli
    chcesz wersje podana na zlotej platerze, prosze:
    Moj kolega wrocil wlasnie z Irlandii, po miesiacu szukania pracy.
    Stwierdzil, ze inzynier informatyk nie ma tam pracy, nawet jesli mialoby
    to byc zmywanie garow czy cokolwiek wymagajace podobnych kwalifikacji.
    Znajomi w Strathclyde - SCO - mieli wiecej szczescia, bo w lutym zlapali
    prace ochroniarzy. Ale to bylo w lutym, a teraz jest tam inwazja rodakow
    i musialbys miec duzo szczescia by sie zalapac do czegokolwiek. A nie ma
    pracy, na ktora nie ma popytu, skoro Polak nawet bedzie kiblonurkiem za
    cztery funty za godzine.

    pzdr
    etylowy

  • 5. Data: 2005-06-29 15:55:52
    Od: "nica" <n...@N...gazeta.pl>

    > Jasne, poprawisz sobie jezyk, ale robotniczy - poziom angielskiego ktory
    > pozniej ci sie przyda nadal zostanie taki sam.
    niekoniecznie. nie chodzi o slownictow tylko o obycie z jezykiem - plynosc
    wymowy oraz umiejetnosc sluchania. nie bylam w anglii tylko w usa i bardzo
    sobie chwale. tam sie rozgadalam, potem pojechalam na 6 miesiecy na studia do
    danii i przynjamniej nie mialam problemow z porozumiewaniem sie tak jak ludzie
    ktorzy wakacje spedzali w polsce, a za grancie jechali aby sie poopalac.

> [...]
    > pracodawca podczas rozmowy moze cie spytac, co zobaczyles. A w przypadku
    > wyjazdu zarobkowego - mozesz smialo odpowiedziec ze angielskie pola i
    la, sf, sb. jesli nie kojarzysz skrotow, sprawdz na mapie kalifornii.

    no wlanie, wiec nie zniechecaj innych.

    > Bylem pare lat temu, raz i to z ciekawosci:). Ale wymiekam, jesli jakis
    > Hindus bez szkoly stoi w hierarchii wyzej. Poza tym praca za L4.5 za
    > godzine przez 12h na dobe to nie jest to co tygrysy lubia najbardziej.
    uczy pokory, motywuje do pracy nad soba i przede wszystkim jest dobra zabawa.

    faktycznie porblemem jest natlok naszych rodakow na wyspach. ale ja
    traktowalabym to jako wyzwanie. nie wierze, ze nie mozna znalesc tam pracy,
    chociaz nie twierdze ze jest to banalne. ale na pewno jest ciekawsze niz praca
    na ksero w pobliskiej firmie.
    pozdrawiam,
    nica

  • 6. Data: 2005-06-29 16:25:58
    Od: etylowy <e...@N...pl>

> [...]
    > ktorzy wakacje spedzali w polsce, a za grancie jechali aby sie poopalac.

    Owszem, obycie z jezykiem, ale nadal casual. I tylko ustnie.

    > la, sf, sb. jesli nie kojarzysz skrotow, sprawdz na mapie kalifornii.

    Kojarze bez ogladania mapy.

    > no wlanie, wiec nie zniechecaj innych.

    Nie myl osob - to mowil moj przedpisca, a nie ja.

    > uczy pokory, motywuje do pracy nad soba i przede wszystkim jest dobra zabawa.

    Owszem, uczy pokory - zwlaszcza ze wowczas mialem troche mniej latek i
    to mi uswiadomilo ze warto sie uczyc i cos osiagnac, a nie w wieku 17-18
    lat zarabiac L 1000 miesiecznie nie majac zycia i perspektyw (pracowalem
    m.in. przy sprzataniu). Zabawa - owszem, zwlaszcza jesli wiesz ze jak ci
    sie nie uda znalezc pracy to nic sie nie stanie.

    > faktycznie porblemem jest natlok naszych rodakow na wyspach. ale ja
    > traktowalabym to jako wyzwanie. nie wierze, ze nie mozna znalesc tam pracy,
    > chociaz nie twierdze ze jest to banalne.

    Owszem, troszke sie trzeba nachodzic i miec stalowe nerwy. I w to
    wierzyc, to podstawowa rzecz.

    > ale na pewno jest ciekawsze niz praca
    > na ksero w pobliskiej firmie.

    Szukanie - tak. Praca - ani troche. Tu przynajmniej masz znajomych,
    rodzine, osoby ci bliskie. A tam - coz, jak pojedziesz bez nikogo to
    bedzie ciezko; jesli z kims - moze sie zdarzyc tak, jak mialem ja z
    kolezanka - 2 prace w roznych godzinach, widzielismy sie raz w tygodniu,
    pomimo ze mieszkalismy pod jednym dachem. Troche meczy, na dluzsza mete.

    pzdr
    etylowy

  • 7. Data: 2005-06-29 17:44:49
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    etylowy napisał(a):
    > Owszem, obycie z jezykiem, ale nadal casual. I tylko ustnie.
    I wlasnie o to chodzi. Wiele osob ma bariere mowienia i wlasnie
    kilkumiesieczny pobyt w obcojezycznym kraju moze sie okazac o wiele
    pozyteczniejszy niz kilkuletnia nauka jezyka w Polsce

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-06-29 18:56:36
    Od: "nica" <n...@N...gazeta.pl>

    masz racje.
    poza tym nie przesadzajmy - w polskich i nie tylko korporacjach uzywa sie
    jezyka globish, czyli angielskiego ograniczonego do okolo 1500 slow.
    nawet jesli nie znamy tych slow(bo sa typowe dla branzy) bardzo szybko je
    zaabsorbujemy jesli nie bedziemy musieli caly czas myslec jak sklecic
    najprostsze zdanie w tym jezyku.

  • 9. Data: 2005-06-30 01:09:43
    Od: "marlene" <m...@a...co.uk>

    "etylowy" <e...@N...pl> wrote in message
    > 12-godzinna harowka na polu (a za zapracowane pieniadze kupiles sobie
    > iPoda czy tez inny ekstrawagancki przedmiot).

    od kiedy to iPod to _ekstrawagancki_ przedmiot??
    normalna rzecz chyba.. do sluchania muzyki.. nastepca discmana, ale zeby
    ekstrawagancja?

    pzdr marlene

  • 10. Data: 2005-06-30 01:21:57
    Od: "marlene" <m...@a...co.uk>

    > Jasne, poprawisz sobie jezyk, ale robotniczy - poziom angielskiego ktory
    > pozniej ci sie przyda nadal zostanie taki sam.

    dlaczego nie przyjmujesz do wiadomosci, ze ktos moze znalezc normalna prace i moze
    pracowac wsrod anglikow, z ludzmi o normalnym angielskim??

> [...]
    > Hindus bez szkoly stoi w hierarchii wyzej. Poza tym praca za L4.5 za
    > godzine przez 12h na dobe to nie jest to co tygrysy lubia najbardziej.

    to ty sie zgodziles pracowac za 4,5 na godzine,12 godzin na dobe.
    jesli nie potrafisz znalezc lepszej pracy, albo do lepszej cie nie przyjma, to nie
    przeklinaj Hindusa :)

    pzdr, marlene