PracaGrupypl.praca.dyskusjeGalway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :) › Re: Galway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :)
    From: etylowy <e...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Galway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :)
    Date: Wed, 29 Jun 2005 15:44:28 +0200

    > jasne... darmowe praktyki wakacyjne zazwyczaj ograniczaja sie do prac
    > typu "przynies-wynies-pozamiataj". Taki delikwent zazwyczaj wymaga na
    > poczatku opieki i strach dac mu jakies odpowiedzialne zajecie. Wiec male
    > firemki nie chca. Srednie wykorzystuja praktykantow do roznych niecnych
    > czynnosci, ktore zazwyczaj nie maja zbyt wiele wspolnego z zawodem.

    Nikt nie kaze wybierac praktyk w ktorych nauczysz sie parzenia kawy.

    > Wieksze firmy - tam juz czasem mozna sie czegos nauczyc ale z natury
    > rzeczy ilosc miejsc jest ograniczona i mniejsza niz ilosc chetnych.

    coraz wiecej jest tych wiekszych firm i miejsc do wyboru, do koloru -
    wszyscy sa teraz na zachodzie przy truskawkach.

    > Natomiast taki wyjazd (poza korzyscia finansowa, ktora to korzysc mozna
    > pozniej przeznaczyc na doksztalcanie sie w Polsce) pozwala chocby ciut
    > sobie poprawic jezyk, otrzaskac sie z wielkim swiatem itp A i jest
    > szansa ze pracodawca tez pozniej spojrzy na CV - o delikwent jezdzil za
    > granice, znaczy sie nie boi sie wlasnego cienia i popracowac tez mu sie
    > czasem zdarza.

    Jasne, poprawisz sobie jezyk, ale robotniczy - poziom angielskiego ktory
    pozniej ci sie przyda nadal zostanie taki sam. A co do wyjezdzania za
    granice, to lepiej wpisac sobie hobby - podrozowanie po swiecie. Wowczas
    pracodawca podczas rozmowy moze cie spytac, co zobaczyles. A w przypadku
    wyjazdu zarobkowego - mozesz smialo odpowiedziec ze angielskie pola i
    szklarnie, traktory, etc.

    > Zeby od razu wyjasnic - ja nie bylem w pracy za granica (czego zaluje)

    Bylem pare lat temu, raz i to z ciekawosci:). Ale wymiekam, jesli jakis
    Hindus bez szkoly stoi w hierarchii wyzej. Poza tym praca za L4.5 za
    godzine przez 12h na dobe to nie jest to co tygrysy lubia najbardziej.

    > A tak w ogole - to wydaje mi sie ze pytanie bylo inne - nie chodzilo
    > bynajmniej o to, czy warto wyjezdzac za granice do pracy na wakacje

    Wiem jakie bylo pytanie, odpowiedz byla miedzy wierszami ukryta. Jesli
    chcesz wersje podana na zlotej platerze, prosze:
    Moj kolega wrocil wlasnie z Irlandii, po miesiacu szukania pracy.
    Stwierdzil, ze inzynier informatyk nie ma tam pracy, nawet jesli mialoby
    to byc zmywanie garow czy cokolwiek wymagajace podobnych kwalifikacji.
    Znajomi w Strathclyde - SCO - mieli wiecej szczescia, bo w lutym zlapali
    prace ochroniarzy. Ale to bylo w lutym, a teraz jest tam inwazja rodakow
    i musialbys miec duzo szczescia by sie zalapac do czegokolwiek. A nie ma
    pracy, na ktora nie ma popytu, skoro Polak nawet bedzie kiblonurkiem za
    cztery funty za godzine.

    pzdr
    etylowy