PracaGrupypl.praca.dyskusjeGalway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :) › Re: Galway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :)
    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Galway [Irlandia] oder Glasgow [Szkocja] ? :)
    Date: Wed, 29 Jun 2005 15:11:25 +0200

    etylowy napisał(a):
    > (...)poszukaj sobie
    > takowych w kraju - nawet te bezplatne ci dadza wiecej niz zbieranie
    > ogorkow/zmywanie garow/zamiatanie ulic. Finansowo oczywiscie zachod jak
    > najbardziej - przy "murzynskich" robotach zarobisz duzo(...)
    > to zostan w PL na jakims stazu
    > wakacyjnym. Za pare lat wowczas sie przekonasz, ze to bylo lepsze niz
    > 12-godzinna harowka na polu (a za zapracowane pieniadze kupiles sobie
    > iPoda czy tez inny ekstrawagancki przedmiot).
    jasne... darmowe praktyki wakacyjne zazwyczaj ograniczaja sie do prac
    typu "przynies-wynies-pozamiataj". Taki delikwent zazwyczaj wymaga na
    poczatku opieki i strach dac mu jakies odpowiedzialne zajecie. Wiec male
    firemki nie chca. Srednie wykorzystuja praktykantow do roznych niecnych
    czynnosci, ktore zazwyczaj nie maja zbyt wiele wspolnego z zawodem.
    Wieksze firmy - tam juz czasem mozna sie czegos nauczyc ale z natury
    rzeczy ilosc miejsc jest ograniczona i mniejsza niz ilosc chetnych.
    Natomiast taki wyjazd (poza korzyscia finansowa, ktora to korzysc mozna
    pozniej przeznaczyc na doksztalcanie sie w Polsce) pozwala chocby ciut
    sobie poprawic jezyk, otrzaskac sie z wielkim swiatem itp A i jest
    szansa ze pracodawca tez pozniej spojrzy na CV - o delikwent jezdzil za
    granice, znaczy sie nie boi sie wlasnego cienia i popracowac tez mu sie
    czasem zdarza.
    Zeby od razu wyjasnic - ja nie bylem w pracy za granica (czego zaluje)
    praktyk tez nie odbywalem (zanim uczelnia dala mi skierowanie na
    praktyki, udalo mi sie zalatwic prace i w ten sposob zalatwilem sobie
    praktyki)
    A tak w ogole - to wydaje mi sie ze pytanie bylo inne - nie chodzilo
    bynajmniej o to, czy warto wyjezdzac za granice do pracy na wakacje
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl