PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność firmy w okresie letnim...

  • 1. Data: 2005-06-29 11:27:26
    Temat: Działalność firmy w okresie letnim...
    Od: "Adam" <a...@w...interia.pl>

    Witam.

    Mam pytanie do obecnych tu przedsiębiorców. Jak radzicie sobie w okrewsie
    wakacyjnym, gdy pracowników ogarnia marazm, upały nie służą koncentracji i
    aktywnemu działaniu, a Klienci również myślami są gdzie indziej... Spada
    sprzedaż i... ? No własnie - jak przetrwać okres letni , by nie stracić
    ludzi szukających innego rodzaju pracy (bardziej aktywnej niz praca biurowa
    czy też produkcyjna) ? Czy wykorzystać czas na integrację firmy, na wyjazdy
    szkoleniowe i zaangażowanie w ludzi, zmiany produktów, czy też po prostu
    działać jak dotychczas, licząc się ze stratami... ? Ludzi na rynku pracy
    jest wiele, ale jesli firma chce pracować bez zbytniej fluktuacji?

    Czy ktos spotkał się z tym problemem, względnie ciekawymi opracownaiami w
    tym temacie?

    Pozdrawiam "ciepło"
    Adam

  • 2. Data: 2005-06-30 07:48:55
    Temat: Re: Działalność firmy w okresie letnim...
    Od: "Piotr" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@w...interia.pl> napisał(a):

    > Czy ktos spotkał się z tym problemem, względnie ciekawymi opracownaiami w
    > tym temacie?

    W znanych mi firmach w który lato jest "martwym sezonem" pod względem
    produkcji i sprzedaży robi się w tym czasie poprostu przerwy urlopowe, remonty
    maszyn, budynków itp.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-06-30 10:00:55
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@w...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > sprzedaż i... ? No własnie - jak przetrwać okres letni , by nie stracić
    > ludzi szukających innego rodzaju pracy (bardziej aktywnej niz praca
    Znaleźć niszę, gdzie sezon nie jest ani ogórkowy, ani szczytowy i tam
    uderzać.

    Do tego: wreszcie sprzątnąć biuro (czyli u mnie - to jakieś 2 tygodnie. Mam
    wrażenie, że za szafką zalęgły się chyba myszy ;-) )

    > Czy wykorzystać czas na integrację firmy, na wyjazdy
    > szkoleniowe i zaangażowanie w ludzi, zmiany produktów, czy też po prostu
    > działać jak dotychczas, licząc się ze stratami... ?
    a jak zintegrować ludzi, którzy są właśnie na urlopie? :)

    > Pozdrawiam "ciepło"
    "Ogniście" pozdrawiam ;-)
    M.

  • 4. Data: 2005-07-01 08:45:33
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

> [...]
    > jest wiele, ale jesli firma chce pracować bez zbytniej fluktuacji?
    >
    > Czy ktos spotkał się z tym problemem, względnie ciekawymi opracownaiami w

    Z moich obserwacji wynika, ze ludzie majac do dyspozycji w firmie zarowno
    stale lacze, jak i mozliwosc sportowa /rzutki, ping-pong etc./ wytrzymuja w
    dobrym stanie psychicznym 2 miesiace bezczynnosci - jesli wiedza, ze firma
    popiera korzystanie z tych rozrywek w czasie wolnym, bo znacznie bardziej
    frustruje markowanie pracy.

    Ja bym nie przesadzala ze strachem o rotacje w okresie letnim - jesli
    ludziom jest dobrze przez wiekszosc roku, to rozumiejac sezonowosc nie beda
    uciekac z powodu miesiaca przestoju. Letnie dni, w ktorych nie ma nic do
    roboty na szukanie innej pracy przeznaczaja ci, ktorzy podjeli taka decyzje
    dawniej i to bynajmniej nie na podstawie nudy letniej - po prostu dopiero
    podczas letniej nudy maja na to czas.

    I.