PracaGrupypl.praca.dyskusje › chodzenie z cv po firmach ( czyli tzw. własna inicjatywa)

  • 1. Data: 2005-06-29 09:55:00
    Temat: chodzenie z cv po firmach ( czyli tzw. własna inicjatywa)
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    W Urzędzie Pracy doradca zawodowy poradził mi, abym szukając pracy nie
    ograniczał się tylko do przeglądania ofert z gazet i internetu. Ważne jest
    też nawiązanie bezpośredniego kontaktu z pracodawcą - tzn. rozsyłałanie
    swojego CV do firm np. meilem, albo fatygowanie się z CV osobiście do
    siedziby przedsiębiorstw. Im więcej cv zostawię, roześlę tym większe
    prawdopodobieństwo, że prace dostanę. Dobrze by było, abym po upływie
    conajmniej tygodnia zadzwonił do firmy i ewentualnemu pracodawcy o sobie
    przypomniał. Mieszkam w trójmieście - więc ze sporządzeniem spisu firm problemu
    mieć nie powinieniem. Co o tym myślicie,jakie macie w wyżej wymienionej kwestii
    doświadczenia ? I czy lepeij rozsyłać meilem, czy chodzić z cv osobiście ?

  • 2. Data: 2005-06-29 10:00:55
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Forest [29 Jun 2005 11:55:00 +0200]:

    > Co o tym myślicie,jakie macie w wyżej wymienionej kwestii
    > doświadczenia ? I czy lepeij rozsyłać meilem, czy chodzić
    > z cv osobiście ?

    Mowiac szczerze, jesli czlowiek nie jest faktycznie osobnikiem
    jedynym w swoim rodzaju, z gatunku tych, co to zobaczysz i juz
    wiesz ze _on_tu_pasuje_, to ja tam wole dostawac papierki albo
    mailem, albo (mniej) poczta... Po prostu taki korowod chetnych
    do opapierkowywania mnie zdezorganizowalby mi zapewne calkiem
    skutecznie prace w firmie. A to przyjemnego wrazenia nijak nie
    chce zostawiac...

    Kira

  • 3. Data: 2005-06-29 10:23:10
    Od: "Vetch" <...@...3.4>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał
    > A to przyjemnego wrazenia nijak nie
    > chce zostawiac...

    nie mówiąc o tym, że zanim wytłumaczy cel wizyty, może dostać kopniaka za
    akwizycję :-)

    Piotr Zagawa
    http://vetch.magot.pl/

  • 4. Data: 2005-06-29 11:37:55
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Forest" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    kwestii
    > doświadczenia ? I czy lepeij rozsyłać meilem, czy chodzić z cv osobiście
    ?
    Ja osobiście nie przepadam, jak kandydat czy ktokolwiek wchodzi bez
    uprzedniego umówienia wizyty. Taki mam charakter pracy - dużo spotkań, dużo
    równoległych projektów, planowanie czasu pracy w skali miesiąca, tygodnia i
    dnia, więc mnie to wkurza.

  • 5. Data: 2005-06-29 11:57:12
    Od: "Tomasz Zdebelak" <m...@p...pl>

    Forest:

> [...]
    > dostanę. Dobrze by było, abym po upływie conajmniej tygodnia
    > zadzwonił do firmy i ewentualnemu pracodawcy o sobie przypomniał.

    Twoj doradca to chyba stary komuch jest albo co najmniej nie zauwazyl,
    ze system sie juz dawno zmienil; tez czasami slysze takie brednie, ze
    prace sie powinno wychodzic - tyle tylko, ze takie lazenie za praca dpo
    roznych firmach przynosi wiecej szkody niz pozytku
    niestety dobra prace mozna dostac tylko z polecenia

    --
    Tomasz Zdebelak

  • 6. Data: 2005-06-29 12:18:46
    Od: etylowy <e...@N...pl>

    > tez czasami slysze takie brednie, ze
    > prace sie powinno wychodzic - tyle tylko, ze takie lazenie za praca dpo
    > roznych firmach przynosi wiecej szkody niz pozytku

    Wcale nie jest to glupia forma dla absolwentow, choc najlepiej wysylac
    cv mailem - tylko w mailu napisac o co chodzi - co umiemy, czego
    oczekujemy od pierwszej pracy, a nie przyjmowac postawe "wysle CV i moze
    jakos bedzie".

    > niestety dobra prace mozna dostac tylko z polecenia

    No jasne, a jak skonczysz studia to powiedz prosze jakie masz
    kwalifikacje? Np. po zarzadzaniu? albo po medycynie? Nie masz szans na
    dobra prace bez wczesniejszej praktyki. A chyba autor tego watku raczej
    jest w sytuacji "wiedza+brak doswiadczenia".

    pzdr
    etylowy

  • 7. Data: 2005-06-29 12:58:13
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Tomasz Zdebelak" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > niestety dobra prace mozna dostac tylko z polecenia

    Współczyjemy ci, że tylko taka masz szanse, ale nie martw sie. Jak cokolwiek
    przydatnego bedziesz umiał to znajdziesz robote.

    vertret

  • 8. Data: 2005-06-29 13:15:36
    Od: "Tomasz Zdebelak" <m...@p...pl>

    vertret:

> [...]
    >
    > Współczyjemy ci, że tylko taka masz szanse, ale nie martw sie. Jak
    > cokolwiek przydatnego bedziesz umiał to znajdziesz robote.

    akurat mowilem o tobie

    --
    Tomasz Zdebelak

  • 9. Data: 2005-06-29 13:22:10
    Od: "Krzysztof Czaprowicz" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości > Mowiac
> [...]
    > do opapierkowywania mnie zdezorganizowalby mi zapewne calkiem
    > skutecznie prace w firmie. A to przyjemnego wrazenia nijak nie

    Kira wypowiada sie negatywnie, ale to akurat nie nowosc. Jak na 100 firm
    dziesięciu pracodawcom sie to nie podoba, to i tak szanse na znalezienie
    zajecia sa duze. Jesli chodzi o duze firmy, to lepiej wyslac im mailem lub
    poczta ewentualnie zglosic sie do dzialu kadr lub zostawic aplikacje w
    sekretariacie. Pracodawcy ponoc lubia ludzi aktywnych, a nie biernych
    (dlatego dziwia mnie niektore wypowiedzi). Jak sie siedzi w domu i czeka na
    ogloszenie to oznacza bierność.
    A propos wypowiedzi Piotra:

    >nie mówiąc o tym, że zanim wytłumaczy cel wizyty, może dostać kopniaka za
    >akwizycję :-)

    Ja jeszcze nigdy nie zostalem posadzony o akwizycje.
    Mam pytanie, jesli ktos szuka np. PH to tego typu sposob sprzedawania
    "towaru" (siebie) jest tym czym taki PH mialby sie pozniej zajmowac. Czyz
    nie ??

    Kwestia gustu, ja bym obstawal przy tym, ze ten gosc z UP mial racje. Szanse
    trzeba powiekszac. O istnieniu wielu firm (nawet sporych) nie mialem pojecia
    dopoki nie zaczalem roznosic swoich aplikacji.

    Pozdrawiam
    K.C.

  • 10. Data: 2005-06-29 14:00:47
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    niestety dobra prace mozna dostac tylko z polecenia

    Ja, tuż po studiach nie mam szans od razu dostać dobrej pracy - ciekawej,
    rozwijającej, twórczej, dobrze płatnej itd, itp. ale mam nadzieję, że z czasem
    uda mi się przebić. Jest tyle rzeczy, które można robić.