PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 101. Data: 2004-03-23 10:11:45
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c39054$ksf$1@korweta.task.gda.pl...
> [...]
    > twierdzisz, że to pieniądz jest przyczyną zła, więc chcesz go
    wyeliminować.
    > Z wywodu wynika jednakże, że nie sam pieniądz powoduje problemy, lecz
    > prawo własności, które negujesz. Nie ma nie było i nie będzie
    > gospodarki, w której wszyscy są włascicilelami wszystkiego, lub nikt
    > niczego. Taki model jest czysto teoretyczny, nie realizowalny w praktyce.
    > Nie ma możliwości przekonania większości populacji do Twojego modelu
    > innej niż rewolucja - a rewolucja to krew i smierć - być może lepsza niż

    W feudalizmie pieniadz nie byl tak rozpowszechniony jak obecnie.
    Duzo podatkow placono w naturze.
    Rozpowszechninie pienieznych rozliczen przykrylo relacje z feudalizmu,
    gdzie tym razem robotnicy juz nie sa do ziemi uwiazywani, a do pracy
    w "fabrykach" przy maszynach.
    Wystarczy zdjac pieniezna owalke i juz widac, kto ile bezposrednio nabywa
    towarow.

    Problemy tworzy i pieniadz i prawo wlasnosci fizycznych srodkow
    produkcji.
    Model jest teoretyczny do momentu wprowadzenia go w zycie i nie musisz
    twierdzic, ze jest nierealizowalny, bo jest to punkt widzenia
    przedsiebiorcy,
    ktory by przestal zarabiac krocie na swoich pracownikach, o wiele wiecej
    niz bys sam pracowal. Toz nie dziwne, ze punkt siedzenia nakazuje
    takie rzeczy pisac.

    Do wprowadzenia WZBG nie potrzeba rewolucji, wystarczy aby
    ogol go znal, nie utrudniano dostepu do mediow i zeby sily mundurowe
    nie podjely silowej obrony obecnego ustroju gospodarczego, gdyby
    ugrupowanie popierajace WZBG uzyskalo wiekszosc parlamentarno.

    Nie musisz sie obawiac, nie zostanei wprowadzony WZBG na drodze sily.
    Ale do sily ubiegna sie biedni, ktorzy beda miec coraz mniej srodkow do
    zycia.
    I teraz wazne, czy wowczas poznaja alternatywe, czy juz bez konca bedziemy
    sie kapac we krwi, w walce dwoch obozow, bogatych z biednymi.

    A pierwsza data proby sil jest blisko, to jest 2007/8.

    > Z praktycznego punktu widzenia możliwość realizacji Twojego modelu jest
    > taka sama, jak modelu komunistycznego czy faszystowskiego - tzn.
    > wymordowanie osobników niepełnowartościowych (np. nie godzących się na
    > zaproponowany model).

    Z praktycznego punktu widzenia lwia czesc elektoratu Samoobrony
    poparlaby WZBG.
    Ale trzeba poczekac, az spoleczenstwo jeszcze bardziej zbiednieje,
    wowczas wiecej osob bedzie neizadowolonych z takiej obecnej gospodarki

    > Twoje tezy zostały już sprawdzone praktycznie - model, jaki opisujesz
    > próbowano wcielić w życie w ZSRR, PRL etc. - jedynym efektem był upadek
    > gospodarki i jej degeneracja.

    He, modelu z zamowieniami do produkcji nie wprowadzano.
    W ZSRR rzadzila grupka partyjna, dlaczego wiec porownujesz
    ich decyzje i sztuczny glod na Ukrainie..., z tym, ze wszsycy lacznie z
    zamordowanymi, mieliby zamowic sobie wlasna smierc i glod?

    Za upadek ZSRR, PRL jest odpowiedzialne to, ze zachowano
    wplyw partyjnych jednostek na planowanie produkcji, pieniadz
    jako medium dystrybucji towarow (nic dziwnego, ze w sytuacji
    zagrozenia chaosem wprowadzono kartki), pozostawienie w
    gospodarce jeszcze sporego udzialu prywatnej wlasnosci fizycznych
    srodkow produkcji.
    Nic dziwnego, ze te istnienie tych czynnikow doprowadzilo
    do upadku i degeneracji.

    Po prostu pojedyncza osoba nie mogla podjac decyzji co zamowic.
    Ktos za nia decydowal.

    Klus

  • 102. Data: 2004-03-23 10:12:07
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A na czym zarabia?

    Nie musi zarabiac.
    Przeciez mamy sytuacje, ze wydatki wszystkich firm rownaja sie wplywom
    wszystkich firm.

    > Skad ma pieniadze na kredyty skoro nie przyjmuje depozytow?

    Przy 0% stopie rezerw obowiazkowych wystarczy, ze rzad przeniesie czesc
    pieniedzy z biezacego rachunku w NBP.

    > Skad wezmie pieniadze gdy ktorys kredyt bedzie nie do splacenia
    > (nawet w swojej wizji dopuszczasz chyba
    > mozliwosc zwyklych pomylek?)

    Przy 0% stopie rezerw obowiazkowych, kredytow mozna udzielac w
    nieskonczonosc. Społeczne przedsiebiorstwa maja produkowac towary
    a nie zajmowac sie czyms nierealnym w ujeciu calej gospodarki.
    Przeciez jak pozyczysz komus 100 zl i bedziecie mieli tylko tyle w obiegu,
    to ten co wziol nie odda kwty wiekszej niz 100 zl, srodkow na odsetki
    fizycznie nie przybylo.

    bedzie
    > Czy o sukcesie zadecydowaly obowiazujace reguly zblizone
    > w jakims procencie do twioch wymyslow?
    > AFAIR byly to reguly calkiem odmienne.

    Byla to niezwykle ekspansywna polityka kredytowa.
    Obecnie dynamika [%] przyrostu zadluzenia w Japonii jest niewielka
    w stosunku tej z lat 60 i 70 XXw.

    > Kraje Ameryki to jest bardzo dobry przyklad. Zaczynaly
    > mniej wiecej do tego samego poziomu a dzisiaj
    > sa w zupelnie innym miejscu. Te, ktore postawily
    > na kapitalizm sa duzo dalej. Te, ktore mialy rozne
    > 'sluszne ideologie', 'wizjonerow' sa daleko w tyle.

    To jest przyklad na to, ze nie wszystkie panstwa moga byc
    bogatymi przy istnieniu pienieznych gospodarek.
    Polecam przesledzic polityke USA wobec innych panstw
    obu ameryk, historie konferencji panamerykanskich.
    Wiedz, ze nie da sie przeskoczyc zasady, ze jak jednemu
    przybywa pieniedzy (ma wieksze wplywy od wydatkow),
    to innemu ubywa ( ma wieksze wydatki od wplywow).

    > Twoje wymysly przypominaja mi komunizm i lata PRL.
    > Na szczecie w Polsce nie bylo to calkowicie zrealizowane
    > i mozna bylo dzieki temu jeszcze cos kupic.

    Na nieszczescie w PRLu nie zbudowano podstaw
    gospodarki, ktora by sie opierala na produkcji
    na zamowienie.
    Dlatego tez jak pieniadze zaczely wykolejac
    gospodarke, to upadla przy wzrastajacej inflacji.

    > Z tamtych czasow przypomina mi sie pewien
    > stary dowcip.
    >
    > Czym sie rozni robotnik w Polsce i w USA?
    > Polski robotnik wstaje rano, zjada bialy ser,
    > wsiada na rower i jedzie do swojej fabryki
    > pracowac dla siebie.

    Hm, szkopul w tym, ze Polak nie pracowal na siebie,
    bo sie lenil i dlatego, ze czesc wysylal do ZSRR.

    > Amerykanski robotnik wstaje rano, zjada
    > jajka na boczku, wsiada do swojego samochodu
    > i jedzie pracowac na kapitaliste.

    I dlatego tez w USA sa wieksze dysproporcje w dochodach
    niz w Polsce.
    Wiecej slamsow i biednych dzielnic.

    > Juz dawno go nie slyszalem wiec pewnie
    > cos pokrecilem.
    >
    > Sam w innych postach przyznajesz, ze jest to model
    > jeszcze niepelny i wymaga wielu poprawek, bo
    > nie uwzglednia wielu sytuacji w zyciu.

    A mozesz mi podac cytaty, ze tak twierdze.
    Za duzo nadinterpretujesz.
    Model WZBG z zalozenia jest stabilny, gdyz produkuje
    na zamowienie, a ten sposob produkcji jest najwlasciwszy.
    Nie jest moim zadaniem narzucanie innym szczegolow
    gospodarki, jesli ktos podaje problematyczny przyklad do
    rozwiazania, ja go rozwiazuje (przyklad tuszu), ale rownie
    dobrze, ktos inny moze podac lepsze rozwiazanie.

    > Moim zdaniem jak bedziesz chcial uwzglednic
    > wszystkie sytuacje to wymyslisz pieniadze!
    > Kilka tysiecy lat po Fenicjanach, ale zawsze
    > to cos. Tylko, ze nie nazwiesz ich pieniedzmi,
    > ale bonami towarowymi czy jak sobie chcesz.

    Alez bony towarowe sa pieniadze, tylko ze jednotransakcyjnym.

    > Jak dla mnie to juz EOT, bo ty nie masz szans mnie
    > przekonac do swoich wizji, ani ja nie przekonam
    > ciebie.

    Widzisz, o tym co ja pisze wynika z koniecznosci.
    Ja dostrzegam niebezpieczenstwa w przyszlosci,
    ktore wynikaja z bankructwa gospodarki,
    powstaje chaos.
    Jestes przygotowany na przykladowo stope bezrobocia
    powyzej 50%, wyalienowanie wiekszosci spoleczenstwa
    z gospodarki i skazania ich na egzystencje na granicy przezycia?

    Myslisz, ze te osoby sie nie zbuntuja, nie znasz smaku
    Francuskiej Rewolucji, ktora zakonczyla kilkudziesiecioletnio
    alienacje wiekszosci spoleczenstwa, zwyciezyla burzuazja,
    czyli spryciaze/kanciaze ze trzeceigo stanu.

    Mozesz sobie EOT.
    Problem pozostaje i spodziewaj sie, ze w przyszlosci
    nie ominie cie.

    Klus

  • 103. Data: 2004-03-23 10:37:59
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Czytales "Limes Inferior" Zajdla?

    ---

  • 104. Data: 2004-03-23 11:47:41
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > ty sam nie rozumiesz co proponujesz (z uporem maniaka zresztą)
    > ile masz lat? pamiętasz ostatnie podrygi socjalizmu?
    > wiesz jak wtedy się budowało remontowało czy cos w ten deseń
    > sąd ludzie brali materiały, jak kupowało się buty czy cukier...

    Ale dlaczego tak uparcie mi wmawiasz, ze ja chce tego co bylo.
    WZBG nie ma nic wspolnego z systemami typu ZSRR i PRL.

    > Teraz idę do sklepu i kupuje taką szybę jaka mi jest potrzebna

    A jak ktos nei ma pieniedzy to mimo wszystko nie kupi
    szyby, ktora juz lezy w sklepie u szklarza.

    > dlaczego jest to możliwe? bo istnieje względna nadprodukcja szyb
    > powodująca że producenci przepychają się aby mi sprzedać szybę....

    To nie jest nadprodukcja.
    Wyprodukowales 10 szyb i zaplaciles za produkcje po 10zl za 1 szt.
    dla 2 pracownikow.
    2 pracownikow ma teraz 100zl.
    Jednostkowy calkowity wydatek na szybe wynosi 10zl.
    Firma ustala cene szyby na 20 zl.
    Pracownicy moga kupic tylko 5 szyb.
    5 szyb sie nie sprzeda.
    To jest twoja nadprodukcja?
    Tak?

    > W twoim wymarzonym systemie szyby będą robione tylko na zamówienie
    > bo kto miałby płacić za nadmiarowe szyby, zresztą kto wstawi mi tę szybę
    > skoro ilość usług wstawiania też trzeba zaplanować......

    Zamawiasz konsumpcyjne towary i uslugi.
    Calkim inaczej bedzie z produkcja fizycznych srodkow produkcji (maszyn itp.)

    > Twój genialny system gospodarczy jest skrajnie nieodporny na zaburzenia
    > typu klęski żywiołowe czy katastrofy. Ponadto zakłada że wszyscy się
    > podporządkują nowym zasadom bez szemrania i będą uczciwie robić to co
    należy...

    Przymusu nie ma.
    Kto nie chce pracowac ten nie otrzyma konsumpcyjnych towarow.

    > Ten system to kolejna utopia która gdyby ja próbować wprowadzić w życie
    > zmieniła by się szybko w szary i ponury koszmar podobny do wielu innych
    > wspaniałych systemów gospodarczych które różni cholerni wizjonerzy
    > zafundowali nieszczęsnej ludzkości.

    Chcialbys przezyc wiekszy kryzys niz ten z lat 30 XXw.?
    I w dodatku taki, ktorwgo konca nei byloby widac.
    Przypomne ci, ze w USA bezrobocie siegalo 25%.
    A jak myslisz ile wynosilo wtedy w Polsce?

    Klus

  • 105. Data: 2004-03-23 11:56:33
    Temat: Re: WZGB a sex ;)
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości

    > To nazwa systemu klusa

    To Wysoce Zorganizowana Barterowa Gospodarka,
    w ktorej produkcja odbywa sie na zamowienie i
    nie ma prywatnej wlasnosci fizycznych srodkow produkcji.

    > Ten "fragment" to moja radosna tworczosc ;) na potrzebe tej dyskusji,
    > natomiast Limes Inferior podpowiedzialem klusowi jako ladny model systemu
    > pozornie zorganizowanego wedlug sprawiedliwych nadrzednych zasad, ktory
    > latany jest wszelkiego rodzaju przekretami, zeby mogl funkcjonowac..
    > Klus raczej sie nie wypowie, poniewaz jak zauwazyl Catbert, woli sie
    > rozdrabniac na polemiki o tuszach czy szybkach, zamiast przyznac sie do
    > nieznajomosci jakichkolwiek powiazan socjologii z ekonomia.

    Staram sie wypowiadac na listy, w ktorych jest slowo "klus".
    Tak lepiej sie doszukac.

    Limes Inferior to literacki wymysl.
    Ale pytaj sie, czy jest cos wspolnego w nim z WZBG?

    Klus

  • 106. Data: 2004-03-23 11:58:35
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czytales "Limes Inferior" Zajdla?

    Nie czytalem, mozesz skrocic?

    Klus

  • 107. Data: 2004-03-23 12:04:25
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Limes Inferior to literacki wymysl.

    Ale odpowiedz, czy czytales?

    ---

  • 108. Data: 2004-03-23 12:06:07
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > Nie czytalem, mozesz skrocic?

    Nie moge.
    Proponuje przeczytac.

    > Klus

    ---

  • 109. Data: 2004-03-24 09:20:09
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
    > Wiec jaka maja motywacje do wymyslania nowych rzeczy?
    > Nie doczytalem bys w systemie przewidzial premie.
    > Przeciez jezeli wynalzaca pracuje (lub sprawia takie pozory
    > dla przelozonych) to mu sie nalezy takie samo
    > wynagrodzenie niezaleznie czy cos wymysli
    > czy nie?

    Jestem otwarty na propozycje.
    Mowisz, ze premie by rozwiazaly sprawe motywowania
    do wymyslania.
    Ja bym dodal rejestracje badan na video i prowadzenie
    codziennej rejestracji wykonanych czynnosci/zadan.
    Rowniez mozna wprowadzic konkurencje w niektorych
    badaniach, wowczas dwa zespoly rywalizowalyby ze soba,
    po pewnym okresie czasu jeden z nich zostalby rozwiazany,
    ten ktory bylby w tyle z badaniami w danym zakresie.

    > Jezeli 'nalezy mi sie' X bonow towarowych za moja prace
    > a zamowie towary tylko za 0,5 X to co z druga polowa bonow?
    > Przepadaja czy moge sobie zachowac na nastpeny miesiac,
    > rok itd. Jest jakas waznosc takich bonow?

    Towary X sa twoja wlasnoscia, moze je odebrac lub nie,
    po jakims czasie np. 6 miesiecy, przemyslowe towary zostalyby
    w jakis sposob zagospodarowane, gdyz wlasciciel sie po nie
    zglasza.
    Jesli jest to zywnosc, to szybko ci sie zepsuje.
    Zywnosc mozesz odbierac, ale nie wszystko z calego miesiaca
    w ciagu jednego dnia, tylko np 4 dniowe partie, czyli jednorazowo
    zapasy na 4 dni.

    > Czyli kazdy obywatel (moze rodzina) musi dostac katalog
    > liczacy kilka (nascie) tysiecy stron z produktami by wybrac
    > sobie odpowiedni towar? Nie wiem ile jest w Polsce
    > obecnie roznych towarow, ale podejrzewam ze sa
    > to liczby rzedu dziesiatek tysiecy.

    Nie musi dostawac, ma byc od tego oddzielny kanal telewizyjny,
    a moze nawet kilka z txt.
    W internecie.
    Drukowany do wypozyczenia.

    > To lepiej jest obecnie. Sa tusze drogie i tanie. Jezeli znajdzie
    > sie niewielka grupa osob, ktorej okreslone tusze sie podobaja
    > to firma moze wypuscic niewielkie serie, ale za wyzsza cene.
    > Jezeli duzemu koncernowi sie to nie oplaca to moze
    > to zrobic mniejsza firma.
    > W twojej teorii takich tuszy by nie moglo byc. Pozniej
    > zaprzestanie sie produkcji najorzej 'kupowanych' tuszy
    > z biezacje produkcji i tak zostalisbysmy z kilkoma
    > rodzajami tuszy (doecelowo pewnie z 1).

    Powyzsze jest uzaleznione od nakladow, ktore trzeba
    poniesc aby tusze wyprodukowac.
    Jesli ludzie beda gotowi wiecej pracowac, to i owszem
    wyprodukuje sie niewielkie serie.
    Ogolnie mozna przyjac zasade, ze do produkcji pojda
    te probki, na ktore ktore znajdzie sie iles tysiecy chetnych
    osob.

    Klus

  • 110. Data: 2004-03-24 09:46:42
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    samcow,
    > zerzartych przez wspomnaine paskudy w czasie prob ich upolowania.
    > W pozniejszym czasie wspomniany test atrakcyjnosci przelozyl sie na ilosc
    > pokonanych przeciwnikow, przydzwiganego zlota i innych dobr, zdobytej i
    > utrzymanej ziemi.
    > Obecnie przeklada sie to na ilosc dobr luksusowych polaczonych z
    > atrakcyjnoscia fizyczna (dobra droga dieta , elitarne sporty i chirurgia
    > plastyczna i drigie niekonwencjonalne zabiegi medyczne wspomagaja
    > bogatszych) i cechami charakteru czyniacymi pozycie samicy z samcem
    milsze.

    > W WZGB niewatpliwie testem atrakcyjnosci samca, ktory nie znalazl sie w
    > struktorach wladzy i jest skazany na standardowy rozdzielnik, bedzie jego
    > jak najwieksza skutecznosc w omijaniu systemu, pozwalajaca na chelpienie
    sie
    > przed samica dobrami nienaleznymi, zdobytymi dzieki wlasnym walorom
    > fizycznym i psychicznym, poza rozdzielnikiem.
    > Pisze o samcach, poniewaz meandry psychiki kobiety tak naprawde sa mi
    > nieznane ;)

    W WZBG nie ma struktur wladzy.
    Jesli ktos sie chce wykazac, prosze bardzo.
    Na niektore stanowiska bedzie trudno znalezc chetnych,
    na nie bedzie maly popyt, gdyz moga byc uciazliwe, lub
    sa bardzo wymagajace odnosnie umiejetnosci i posiadanej
    wiedzy.
    I takie stanowiska pewnie beda oplacane wg najwyzej
    mozliwej stawki, czyli np 2 lub 3 razy wiekszej od minimalnej

    Jesli to za malo dla chelpienia sie, to samce moga
    sobie zalozyc stowarzyszenia i zorganizowac
    turnieje/konkursy na to co im tylko przyjdzie do glowy,
    ale nie krzywdzace innych osob.
    I w tych turniejach/konkursach niech sie wykazuja.

    Klus