PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 1. Data: 2004-03-06 10:13:25
    Temat: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Obawiacie sie o prace!
    Poznajcie finansowe przyczyny bezrobocia

    Przyczyny bezrobocia, w kolejnosci wystepowania:

    1. Zwolnienie pracownika przez zatrudniajacego,
    2. Zatrudniajacy zwalnia, poniewaz nie ma czym placic (pieniedzy),
    2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow, nie pozycza,
    3. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, poniewaz ma za male wplywy ze sprzedazy,
    4. Ma male wplywy, poniewaz wartosc wydatkow w calej gospodarce jest
    mniejsza od wartosci oferty sprzedazy wszystkich firm,
    5. Wartosc oferty sprzedazy jest wieksza od wydatkow w calej gospodarce,
    gdyz narzut zawarty w cenach, odpowiada za tak znaczaca wartosc oferty
    sprzedazy.

    Ostatecznie.
    Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie,
    - wystepowanie narzutu na jednostkowe calkowite koszty.

    I tak na granicy finansowych przyczyn, mozna zaliczyc istnienie pienieznej
    kapitalistycznej gospodarki.
    Moja alternatywa to WZBG i prosze nie robic aluzji, ze to jest cos w stylu
    PRL, ZSRR, Kambodzy, bo nie jest.

    Klus

  • 2. Data: 2004-03-06 10:32:48
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    > Obawiacie sie o prace!
    > Poznajcie finansowe przyczyny bezrobocia
    >
    > Przyczyny bezrobocia, w kolejnosci wystepowania:

    (...)

    > 5. Wartosc oferty sprzedazy jest wieksza od wydatkow w calej gospodarce,
    > gdyz narzut zawarty w cenach, odpowiada za tak znaczaca wartosc oferty
    > sprzedazy.

    Tu bym się nie zgodził - istnieje zjawisko wręcz przeciwne - tzn. marże są
    coraz niższe (oczywiście zależy to od branży i stopnia jej
    konkurencyjności). Przykłady - sprzęt komputerowy - często sprzedając dla
    klienta końcowego, sklep daje marżę kilkuprocentową. Hipermarkety - sprzedaż
    po kosztach lub nieco powyżej kosztów (bazują raczej na długich i
    wymuszonych terminach płatności dla dostawców). Oczywiście są branże gdzie
    marże są bardzo wysokie - kosmetyki, odzież, akcesoria gsm.

    pozdr
    Krzysiek

  • 3. Data: 2004-03-06 10:49:26
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie,
    > - wystepowanie narzutu na jednostkowe calkowite koszty.

    No tak, ale każdy fanatyczny ideolog polskich nowych czasów
    i tak ci zawsze powie, że to bezrobotni są winni, że nie mają pracy.

    Marek

  • 4. Data: 2004-03-06 11:42:33
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    > Ostatecznie.
    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie,

    A nie uwazasz, ze to jest skutek zbyt duzego deficytu?
    Rzad sprzedal obligacje i bony skarbowe za ok. 100 mld w zeszlym roku,
    a w tym za ok.140 mld.
    Wiec po co bank ma sie bawic w ryzykowne kredyty
    dla firm? Gdyby nie bylo deficytu (bylby mniejszy) to te pieniadze banki
    musialaby jakos zagospodarowac (w m.in kredyty dla firm). Oczywiscie nie
    caly deficyt
    jest finansowany w polskich bankach, ale na pewno zanczny procent.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2004-03-06 12:05:31
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    <k...@p...onet.pl> pisze:
    ____________________________________

    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie,
    [...]

    a biorąc kredyty karmimy banki, które w ten sposób tworzą pieniądz

    --

    Jerzy
    6.03.04 13:03:03

  • 6. Data: 2004-03-06 12:34:05
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    k...@p...onet.pl wrote:

    > 2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow, nie pozycza,

    tak.. a jak weźmie kredyt to sam stanie się bezrobotny lub na dodatek
    bezdomny.

    Piotr

  • 7. Data: 2004-03-06 12:38:05
    Od: "macio" <m...@a...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie,
    > - wystepowanie narzutu na jednostkowe calkowite koszty.

    A moim zdaniem za bezrobocie odpowiedzialne są wysokie koszty pracy.
    Co ciekawe wszystcy politycy jak i zrzeszenia pracodawców ciągle upatrują
    przyczyn w podatkach, co moim zdaniem jest kompletną bzdurą. Osobiście
    uważam, że podatki są wtórne. Największy wzrost kosztów w firmie to
    zatrudnienie pracownika. Kazdy zatrudniony podwyższa znacząco koszty firmy,
    aby nastąpił zwrot wydatków poniesionych na zatrudnionego musi on pracować
    min. 7 miesięcy za darmo.
    Tearaz rodzi sie propozycja indywidualnych ubezpieczeń. Dodajcie te 500 zł
    do już istniejących opłat w ramach ZUS - to nakręca znowu koszty pracy a co
    za tym idzie narzuca niejako końcowy koszt produktu czy usługi.
    Płacimy coraz więcej na (kompleksowo) ZUS - a pieniędzy na leczenie i
    emerytóry jak nie było tak nie ma. Czarna dziura?
    Moim zdaniem tak długo jak nie rozwiąże się problemu kosztów pracy
    związanych z ZUS tak długo nie rozwiąże się problemu bezrobocia.
    pzdr

    --
    macio

    [ ** Jeżeli jeszcze nie zwariowałeś, ]
    [ to znaczy, że jesteś niedoinformowany. ** ]

  • 8. Data: 2004-03-06 12:59:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 6 Mar 2004 11:13:25 +0100, <k...@p...onet.pl>
    zakodował:

    >Obawiacie sie o prace!

    Obawiam się, że ten temat już był omawiany i wyszedłeś na osobę, która
    nie ma pojęcia o finansach i ekonomii.

    Nie karmić trolla.

    http://groups.google.pl/groups?q=%22finansowe+przycz
    yny+bezrobocia%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG=Szuka
    j+z+Google

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2004-03-06 18:01:17
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    macio; <c2cgo4$3v9$1@mamut.aster.pl> :

> [...]
    > przyczyn w podatkach, co moim zdaniem jest kompletną bzdurą. Osobiście
    > uważam, że podatki są wtórne. Największy wzrost kosztów w firmie to

    Spoko głowa - w Urzędzie Pracy widziałem ogłoszenia - zatrudnienie na
    stanowisko v-ce prezesa z pensją 2000 zł, ale najpierw kandydat musi
    "włożyć" 25 tys. na udziały.

    > Kazdy zatrudniony podwyższa znacząco koszty firmy,

    Które są odliczane od kwoty podatku płaconego przez firmę. Zresztą
    zatrudnia się ludzi, żeby przynosili zysk, skoro nie przynoszą "na dzień
    dobry", to znaczy, że pomysł jest do d... .

    > aby nastąpił zwrot wydatków poniesionych na zatrudnionego musi on pracować
    > min. 7 miesięcy za darmo.

    Jak policzysz warsztat pracy to oczywiście, ale jak rozumiem chcesz,
    żeby pracownik, który odbębni swoje 7, miesięcy nabywał na własność
    komputer, oprogramowanie, maszyny i koło od Jaguara Prezesa? :))

> [...]
    > Płacimy coraz więcej na (kompleksowo) ZUS - a pieniędzy na leczenie i
    > emerytóry jak nie było tak nie ma. Czarna dziura?

    Masz rację - służba zdrowia to Czarna Dziura - nieefektywne zarządzanie,
    gospodarka sprzętem, przerost zatrudnienia i środków trwałych.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 10. Data: 2004-03-06 22:36:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    > Obawiacie sie o prace!
    > Poznajcie finansowe przyczyny bezrobocia

    > Przyczyny bezrobocia, w kolejnosci wystepowania:
    >
    > 1. Zwolnienie pracownika przez zatrudniajacego,
    no genialne ............. :)

    > 2. Zatrudniajacy zwalnia, poniewaz nie ma czym placic (pieniedzy),
    normalne chyba jakby miał to by nei zwalniał a jak niema to moze
    albo wprowadzić niewolnictwo albo zwolnić

    > 2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow, nie pozycza,
    Super zatrudniajacy powinien sie zapożyczyć po to aby opłacac nie przynoszacych zysku
    pracowników.........

    > 3. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, poniewaz ma za male wplywy ze sprzedazy,
    .......?

> [...]

    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie,
    > - wystepowanie narzutu na jednostkowe calkowite koszty.

    ale o sssssoooooooooooo chodzi ci drogi kolego..........

    bo z twojego bełkotu nic nie mogę zrozumieć............

    Marek Dyjor