PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 91. Data: 2004-03-20 11:48:53
    Temat: Re: KLUS, ZATRUDNIJ MNIE !!!
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c3eila$4ng$1@korweta.task.gda.pl...
    > Klusowi brak pokory, bo nie wypowiadałby się, że wie jak urządzić swiat
    > - gdyby posiadł środki lub potrafił zmobilizowac dostateczna ilość
    > fanatyków obawiam się, że mielibyśmy kolejnego Hitlera czy Stalina.

    Odkad wladcy przestali byc "udzielni i absolutni" obejmujacy wladze wespol z
    waska grupa spokrewnionej arystokracji i szlachty (dla nich program byl
    cyniczny - zabierzemy innym i damy wam - najlepszy przyklad dynastie
    mongolskie w chinach i indiach) i powstaly ustroje mniej, czy bardziej
    demokratyczne, praktycznie wszystkie szkody i krzywdy uczynione ludziom z
    przyczyn "systemowych" byly dokonywane w imie dobra i lepszej przyszlosci
    dla ogolu.
    Nie przypominam sobie ani jednego przypadku, zeby jakas grupa osiagnela
    wladze twierdzac " jak nas dopuscicie do wladzy to wam dokopiemy i wszystkim
    sie pogorszy"
    Im wiekszy fanatyzm i oderwanie od realiow, tym bardziej ogolny i natchniony
    program
    Hmm...bedzie leppiej ;))
    pzdr
    Krzysztof

    > Pzdr: Catbert

    ---

  • 92. Data: 2004-03-22 15:26:23
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > szyba zostanie wpisana do planu i za rok wstawiona......... :)

    Odpowiedz jest taka sama jak teraz.
    Skad teraz maja szyby?

    Klus

  • 93. Data: 2004-03-22 15:30:45
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:c39lpo$cqq$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > No bo przecież gdzie tu "produkcja na zamówienie", skoro _najpierw_
    > musisz zaprojektować określoną liczbę rodzajów tuszy, wyprodukować je,
    > rozreklamować (choćby w katalogach), i dopiero wtedy przekonasz się,
    > które będą miały wzięcie. Niektóre mogą się wcale nie sprzedawać,
    > a inne będą schodzić jak ciepłe bułeczki. Wtedy zmieniasz profil
    > produkcji, projektujesz kolejne rodzaje tuszy i szukasz dalej ;)
    > Czym się to jednak różni od tego, co mamy teraz? W jaki sposób
    > według Ciebie powinni zarobić projektanci i producenci tych rodzajów,

    Ci co projektuja maja juz z gory okreslone wynagrodzenie.
    Takie jakie wynika z checi spoleczenstwa na przeznaczenie
    pewnego procentu zdolnosci produkcyjnych na projekty
    nowych rzeczy.

    Oferty w katalogach nie oznaczaja, ze zostaly one juz wyprodukowane.
    Wystarczy, ze pojawia sie probki, na ktorych podstawie mozna wybierac
    tusze.
    Jesli dany tusz zamowi zbyt malo osob, to nie zostanie wyprodukowany.

    Klus

  • 94. Data: 2004-03-22 15:33:10
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Cykle w przyrodzie nie sa przedmiotem planowania - skąd pewność, że
    > urodzaj poprzedzi nieurodzaj?

    A niech i 10 lat bedzie urodzaj.
    Przy 2,3 roku mozna sie zastanowic czy nie zmniejszyc arealu obsiewu.
    Zreszta zapasy mniejsze niz na rok nie stwarzaja poczucia bezpieczenstwa
    dla spoleczenstwa.

    Klus

  • 95. Data: 2004-03-22 15:37:00
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xx" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz ludzie sa tak roznorodni
    > i maja rozmaite, niespdziewane, zaskakujace potrzeby
    > a ja nie jestem tak bezczelna
    > zebym uwazala, ze wiem co komu moze sie podobac/odpwiadac
    > i probowala wprowadzac ograniczenia w jakiejkolwiek dzilalnosci
    produkcyjnej

    Tylko Ewo, dlaczego ja i inni maja produkowac cos co ci sie moze nie
    spodobac?
    Lepeij abysmy poznali twoje potrzeby, jesli nie na etapie poczatkowego
    projektowania, to na etapie probek.

    > napisalam _taki tusz dzisiaj nie istnieje_
    > ktos o nim mysli, lub bedzie moze myslal za rok
    > zeby w przyszlosci mi cos nowego zaproponowac
    > wedlug Twojego pomyslu
    > musialabym miec pojaz, ktory porusza sie w czasie i przestrzeni
    > zeby dotrzec do roku 2006
    > roku w ktorym wybiore sie na ponowne zakupy
    > po to by zapoznac sie z przyszla oferta
    > i wrocic by zlozyc zamowienie

    Zamowienia na to czego nie wymyslono sie nie sklada.
    Jak juz ci wymyslo, to mozesz meic probke i po wybraniu
    ktorejs, skladasz zamowienie, ale zeby dostac musi byc wieksza
    liczba chetnych osob.

    Klus

  • 96. Data: 2004-03-22 15:39:40
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Jeżeli ktoś nie odbierze tuszu, co go zamówił w preliminarzu jest karany
    > - mężczyźni idą do pracy (za wikt i opierunek) w fabryce tuszu - mamy
    > darmową siłę roboczą (vide Hitler et consortes) - a kobiety do burdeli -
    > mamy darmowe usługi seksualne (również Hitler, ze swymi domami do
    > płodzenia rycerzy rzeszy).

    Czy to jest twoja propozycja kary za nieodebranie?

    A ja ci powiem, ze zamowiony tusz i czekajacy na odebranie przez
    zamawiajacego jest jego wlasnoscia.
    Moze zrobic z nim co chce, nawet moze go wogole nie odbierac.

    Klus

  • 97. Data: 2004-03-22 15:45:44
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    > Ci co projektuja maja juz z gory okreslone wynagrodzenie.

    Wiec jaka maja motywacje do wymyslania nowych rzeczy?
    Nie doczytalem bys w systemie przewidzial premie.
    Przeciez jezeli wynalzaca pracuje (lub sprawia takie pozory
    dla przelozonych) to mu sie nalezy takie samo
    wynagrodzenie niezaleznie czy cos wymysli
    czy nie?

    > Takie jakie wynika z checi spoleczenstwa na przeznaczenie
    > pewnego procentu zdolnosci produkcyjnych na projekty
    > nowych rzeczy.

    Jezeli 'nalezy mi sie' X bonow towarowych za moja prace
    a zamowie towary tylko za 0,5 X to co z druga polowa bonow?
    Przepadaja czy moge sobie zachowac na nastpeny miesiac,
    rok itd. Jest jakas waznosc takich bonow?

    > Oferty w katalogach nie oznaczaja, ze zostaly one juz wyprodukowane.
    > Wystarczy, ze pojawia sie probki, na ktorych podstawie mozna wybierac
    > tusze.

    Czyli kazdy obywatel (moze rodzina) musi dostac katalog
    liczacy kilka (nascie) tysiecy stron z produktami by wybrac
    sobie odpowiedni towar? Nie wiem ile jest w Polsce
    obecnie roznych towarow, ale podejrzewam ze sa
    to liczby rzedu dziesiatek tysiecy.

    > Jesli dany tusz zamowi zbyt malo osob, to nie zostanie wyprodukowany.

    To lepiej jest obecnie. Sa tusze drogie i tanie. Jezeli znajdzie
    sie niewielka grupa osob, ktorej okreslone tusze sie podobaja
    to firma moze wypuscic niewielkie serie, ale za wyzsza cene.
    Jezeli duzemu koncernowi sie to nie oplaca to moze
    to zrobic mniejsza firma.
    W twojej teorii takich tuszy by nie moglo byc. Pozniej
    zaprzestanie sie produkcji najorzej 'kupowanych' tuszy
    z biezacje produkcji i tak zostalisbysmy z kilkoma
    rodzajami tuszy (doecelowo pewnie z 1).

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 98. Data: 2004-03-22 17:49:31
    Temat: Re: WZGB a sex ;)
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Sat, 20 Mar 2004 12:04:12 +0100, gdy "krzysztofsf"
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

    > [...]
    >Pisze o samcach, poniewaz meandry psychiki kobiety tak naprawde sa mi
    >nieznane ;)
    >
    >Polecam lekture "Limes inferior" Zajdla.

    co to jest WZGB?

    a ten fragment chyba stamtad nie pochodzi, znam Limes Inferior prawie na
    pamiec :)

    "Zawsze wypijał tu swoje przedpołudniowe piwo, spokojny o to, że
    otrzymałby drugie i trzecie, a nawet czwarte, gdyby zechciał. Wypijał
    zresztą zwykle nie więcej niż dwa. Zbyt szanował swój jasny, bystry
    umysł (któremu zawdzięczał między innymi także to piwo), by mącić go
    sobie nadmierną dawką alkoholu. Jednak świadomość owej potencjalnej
    możliwości urżnięcia się w razie chęci, dawała mu szczególną
    satysfakcję. Świadomość ta była jednym z głównych elementów decydujących
    o poczuciu bezpieczeństwa w tym barze, w tym mieście i w ogóle na tej
    planecie."

    Pozdrowienia :)
    Robert

  • 99. Data: 2004-03-23 08:19:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    > Odpowiedz jest taka sama jak teraz.
    > Skad teraz maja szyby?

    ty sam nie rozumiesz co proponujesz (z uporem maniaka zresztą)

    ile masz lat? pamiętasz ostatnie podrygi socjalizmu?
    wiesz jak wtedy się budowało remontowało czy cos w ten deseń
    sąd ludzie brali materiały, jak kupowało się buty czy cukier...

    Teraz idę do sklepu i kupuje taką szybę jaka mi jest potrzebna

    dlaczego jest to możliwe? bo istnieje względna nadprodukcja szyb
    powodująca że producenci przepychają się aby mi sprzedać szybę....

    W twoim wymarzonym systemie szyby będą robione tylko na zamówienie
    bo kto miałby płacić za nadmiarowe szyby, zresztą kto wstawi mi tę szybę
    skoro ilość usług wstawiania też trzeba zaplanować......

    Twój genialny system gospodarczy jest skrajnie nieodporny na zaburzenia
    typu klęski żywiołowe czy katastrofy. Ponadto zakłada że wszyscy się
    podporządkują nowym zasadom bez szemrania i będą uczciwie robić to co należy...

    Ten system to kolejna utopia która gdyby ja próbować wprowadzić w życie
    zmieniła by się szybko w szary i ponury koszmar podobny do wielu innych
    wspaniałych systemów gospodarczych które różni cholerni wizjonerzy
    zafundowali nieszczęsnej ludzkości.

  • 100. Data: 2004-03-23 08:55:44
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert Drozd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > Stało się to Sat, 20 Mar 2004 12:04:12 +0100, gdy "krzysztofsf"

    > co to jest WZGB?

    To nazwa systemu klusa

    > a ten fragment chyba stamtad nie pochodzi, znam Limes Inferior prawie na
    > pamiec :)

    Ten "fragment" to moja radosna tworczosc ;) na potrzebe tej dyskusji,
    natomiast Limes Inferior podpowiedzialem klusowi jako ladny model systemu
    pozornie zorganizowanego wedlug sprawiedliwych nadrzednych zasad, ktory
    latany jest wszelkiego rodzaju przekretami, zeby mogl funkcjonowac..
    Klus raczej sie nie wypowie, poniewaz jak zauwazyl Catbert, woli sie
    rozdrabniac na polemiki o tuszach czy szybkach, zamiast przyznac sie do
    nieznajomosci jakichkolwiek powiazan socjologii z ekonomia.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    > Pozdrowienia :)