PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
  • Data: 2003-11-14 11:38:42
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:g...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Thu, 13 Nov 2003 14:11:28 +0100,
    > <k...@p...onet.pl> zakodował:

    > [...]
    >
    > Nie. Przeczytaj definicję, którą sam zacytowałeś. Marża to różnica
    > pomiedzy ceną zakupu towaru a jego sprzedaży.

    Pmineles zdanie ktore nizej dopisalem, ze w naszym przypadku
    producent/handlowiec zakupuje surowce i prace/towary a
    sprzedaje towar, ktorego cena zawiera marze

    Co jest niestosownego w zdaniu:

    > To skąd banki mają pieniądze?

    Z pierwszej fizycznej wplaty kogos, kto je ma od emitenta pieniadza.

    > Ale zapewnia wzrost wydajności pracy. A tym samym aby nie zwiększyć
    > bezrobocia produkcja musi wzrosnąć.

    Produkcja w ujeciu pienieznym czy fizycznym [szt]?

    > Ale jeżeli firmy sprzedają towary/produkty bez marży, to nie mają kasy
    > na badania i nie ma postępu. Dzięki takiemu podejściu faktycznie Twoja
    > teoria pozwala nie zwiększać bezrobocia (a w przypadku wzrostu
    > produkcji zmniejszać je).

    Aby sie odbywaly badania, potrzebni sa ludzie, surowce i towary.
    Pieniedzy (obecnych) fizycznie nie potrzeba

    > To skąd banki mają brać pieniądze, skoro twierdzisz, że nie od osób
    > fizycznych (bo muszą wszystkie zarobione pieniądze wydać na zakupy) i
    > nie od firm (bo te i tak są na minusie przez brak marży i ciągłe
    > zaciąganie kredytów)?
    > Myślisz, że banki to takie kopalnie pieniędzy, których mają
    > niezliczone pokłady?

    Jesli kazda odpowiedz/rozwiazanie nie prowadzi do wlasciwego
    rozwiazania, to nalezy zaproponowac inny system gospodarczy.

> [...]
    > I już prawie jesteśmy w domu, bo prezes spółdzielni mieszkaniowej
    > potrzebuje auta, gospodaż bloku też - więc oddajesz im samochody i
    > otrzymujesz upragniony przydział na mieszkanie, którego tak
    > potrzebowałeś. Teraz jeszcze trzeba tylko dowiedzieć się, czego
    > potrzebuje spółdzielnia, żeby zapłacić za to mieszkanie (pewnie trzeba
    > będzie poszukać kogoś, kto ma kwity na cement, cegły itd - ale to już
    > drobiazg).
    > Dziękuję, postoję. Już to przerabialiśmy. Już wolę zunifikowany bon na
    > dowolne towary w postaci biletu bankowe NBP.

    To byly zreby gospodarki barterowej, ale to nie jest zorganizowany barter.
    W WZBG, jest najpierw zamowienie (w podaniu o prace, czyli co chcemy)
    a pozniej produkcja. Przy braku mozliwosci zaopatrzenia wszystkich w
    dana rzecz, nalezy je wypozyczac, lub dawac mozliwosc korzystania
    przez okreslony czas.

    Przykladowo potrzebujesz luksusowego mieszkania, wiec jest mozliwe
    okresowe korzystanie z niego.

    Klus