PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
  • Data: 2003-11-14 11:37:58
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Catbert <v...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bp07a8$d0q$...@k...task.gda.pl...

    > Kiedyś nasz minister ogłosił, żeby składać takie preliminarze - okazało
    > się, że niektórzy potrzebują 10 000 litrów spirytusu na własne potrzeby
    > gospodarstwa domowego.

    Oczywiscie, ze mozesz sobie wpisac, ze tyle potrzebujesz.
    Zadecyduje hierarchia potrzeb ale calego spoleczenstwa.
    A w niej spirytus bedzie nizej niz woda, zywnosc, mieszkanie...

    > Kto będzie ustalał, co sie komu należy?

    Sam zainteresowany, czyli pracownik.
    Produkuje sie to co zlozyli pracownicy w podaniach o prace.
    Dla porownania rzeczy stosuje sie przelicznik wagi,
    To jest ile potrzeba surowcowo i czasu pracy czlowieka.
    Dla pracy czlowieka waga 50%
    Dla surowcow ogolem 50%, a dla surowcow niezywnosciowych 25%,
    i surowcow zywnosciowych 25%.

    Przykladowo
    Waga wszystkich surowcow = 1 000 000 ton.
    Waga jednego surowca A = 1 000 ton
    Waga drugiego surowca B = 2 000 ton
    A ma stosunek 1 000 ton/1 000 000= 0,001
    B = 0,002
    inne moga przykladowo miec wartosc
    C= 0,01
    D= 0,1
    Chcemy pewnych dobra, ktore wymaga zuzycia:
    2 kg A, 3 kg B, 0,5 kg C, 1 kg D
    Liczymy
    A 2 kg x (0,001/0,001)
    B 3 kg x (0,001/0,002)
    C 0,5 kg (0,001/0,01)
    D 1 kg x (0,001/0,1)

    Waga danego wyrobu = 2+ 1.5 + 0,05 + 0,01 = 3,56
    Wazymy waga najrzadszego surowca A.
    --------
    Mamy przykladowe hierarchie(ogolnie):

    1 woda, chleb, mieso, warzywa, owoce, sery, podroz do okola swiata...
    2 woda, chleb, warzywa, owoce, sery, samochod ...
    3 woda, mieso, chleb ,owoce, sery, komputer, warzywa...

    Biorac pod uwage wszystkie trzy, nie preferujemy zadnej z nich.
    Kazda ma taki sam glos.

    Sumujemy i dajemy punkty
    woda 7 x 3
    chleb 6 x 2
    mieso 6 x 1
    chleb 5 x 1
    mieso 5 x 1
    warzywa 5 x 1
    owoce 4 x 2
    warzywa 4 x 1
    sery 3 x 2
    owoce 3 x 1
    sery 2 x 1
    samochod 2 x 1
    komputer 2 x 1
    podroz do okola swiata 1 x 1
    warzywa 1 x 1

    W takiej kolejnosci przygotowujemy projekty produkcyjne.
    W pewnym momencie zasobow pracy, surowcow ( rowniez energii i miejsca na
    ziemi)
    zabraknie. Nastepne produkty beda czekaly w kolejce.

    W tym momencie przystepujemy do referendum a nastepnie do zatrudniania osob,
    osoby te skladaja konkretne ilosci i wagi towarow i uslug za wlasna prace.
    Te dane sluza do obliczenia konkretnej ilosci produkcji.
    -------

    > Jeżeli ja będę w komisji, to biorę merola, 3 x BMW, 300 ton złota, 2 mln
    > USD - nawet, jak nie będa działały;
    > Głosuj na mnie, w razie czego, załatwię i dla Ciebie podobny pakiet.
    > A jak kto mnie nie lubi, to dotanie karmę dla psów.
    > Oczywiście nie ja to będę produkował - ja (z Tobą, mam nadzieję)
    > będziemy to organizowali.

    Komisje rozdzielajace sa niepotrzebne.
    Organizatorzy (np brygadzista, kierownik) beda tylko to robic,
    co jest potrzebne aby wyprodukowac towary, potrzebne do
    zrealizowania podan o prace, w ktorych jest zawarta ilosc i rodzaj
    towarow potrzebnych pracownikowi.

    > Jeżeli masz blisko do Poronina - sprawdź, proszę, czy dotychczasowa
    > kwatera jest do wzięcia ;-)

    A co to ma wspolnego z finansowymi przyczynami bezrobocia i WZBG,
    ktore te przyczyny znosi.?