PracaGrupypl.praca.dyskusje › Finansowe przyczyny bezrobocia

  • 1. Data: 2003-11-04 09:30:02
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    naprawde nie zauwazyles tego przymruzonego oczka???

    -----------
    Andrzej Wąsik

  • 2. Data: 2003-11-04 12:37:31
    Temat: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Przyczyny bezrobocia, w kolejnosci wystepowania:

    1. Zwolnienie pracownika przez zatrudniajacego,
    2. Zatrudnaijacy zwalnia, poniewaz nie ma czym placic (pieniedzy),
    2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow.
    3. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, poniewaz ma za male wplywy
    ze sprzedazy,
    4. Ma male wplywy, poniewaz wartosc wydatkow w calej gospodarce jest
    mniejsza od wartosci oferty sprzedazy wszystkich firm,
    5. Wartosc oferty sprzedazy jest wieksza od wydatkow w calej gospodarce,
    gdyz marza zawarta w cenach, odpowiada za tak znaczaca wartosc oferty
    sprzedazy.

    Ostatecznie.
    Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie.
    - wystepowanie marzy

    Klus

  • 3. Data: 2003-11-04 14:19:13
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > 5. Wartosc oferty sprzedazy jest wieksza od wydatkow w calej gospodarce,
    > gdyz marza zawarta w cenach, odpowiada za tak znaczaca wartosc oferty

    A co będzie, jak mimo obniżenia marży, ludzie nie będą chcieli kupować
    określonych towarów, a za innymi będą się zabijać? - też będzie brak
    równowagi.

    > Ostatecznie.
    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie.
    > - wystepowanie marzy

    A słyszałeś, że kredyty trzeba kiedyś spłacić i wartość do spłacenia
    jest większa od wartości kredytowanej? Zresztą, to co napisałeś jest
    sprzeczne - gdyby nie marża, to nie istniała by możliwość spłaty
    kredytów.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 4. Data: 2003-11-04 17:14:30
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie.

    Kolego, coś chyba totalnie zakręciłeś.

    Intencją zatrudniającego (jeśli jest to firma komercyjna) nie jest
    zatrudnianie, ale maksymalizacja swojego zysku. Pracodawca to nie taki
    facet, który bardzo by chciał dac pracę, ale go nie stać, tylko to taki
    chciwy kapitalista, który chce wycisnąć z pracowników jak najwięcej i dać im
    jak najmniej.

    Z drugiej strony, jeśli osiąga zysk, to ten zysk na ogół ponownie inwestuje
    tworząc tym samym nowe miejsca pracy. Więc taki chciwy kapitalista to
    czasami jest całkiem pozyteczny.

  • 5. Data: 2003-11-04 17:42:14
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-04 13:37, k...@p...onet.pl wrote:
    > Przyczyny bezrobocia, w kolejnosci wystepowania:
    >
    > 1. Zwolnienie pracownika przez zatrudniajacego,

    To tautologia - jest oczywiste, że zatrudnienie kogoś nie jest przyczyną
    jego bezrobocia.

    > 2. Zatrudnaijacy zwalnia, poniewaz nie ma czym placic (pieniedzy),

    Nieprawda, np. Grupa Żywiec ma zyski, inwestuje w Warce - a zamknęła
    Browar w Gdańsku i sprzedała (po zwolnieniach) w Braniewie.

    Spółka T. (SA), kredyty: 1,5 mld USD tyleż aktywa, tyleż majatek
    własciciela; fabryka zamknięta. Na chłopski rozum fabryka kupiona na
    kredyt, a co zarobione w kieszeni - pracownicy mogą sie już pieprzyć, bo
    stali sie tylko kosztem.

    > 2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow.

    Pieniadze nie biorą sie tylko z kredytów - mogą np. z giełdy, z zysku etc.

    > 3. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, poniewaz ma za male wplywy
    > ze sprzedazy,

    Wielu firmom idzie do góry, a ponadto, to raczej było tak, że najpierw
    zaczęto zwalniać, a potem spadł popyt, a nie zwalniano, bo nie było popytu.

    > 4. Ma male wplywy, poniewaz wartosc wydatkow w calej gospodarce jest
    > mniejsza od wartosci oferty sprzedazy wszystkich firm,

    No, tu to już Lenin się kłania - kryzys nadprodukcji. Kiepski argument w
    kraju nienasyconym dobrami i skłonności do postawienia sie za wszelką cenę.

    > 5. Wartosc oferty sprzedazy jest wieksza od wydatkow w calej gospodarce,
    > gdyz marza zawarta w cenach, odpowiada za tak znaczaca wartosc oferty
    > sprzedazy.

    W mojej branży marże spadły ze 150% do 10-20% w przeciągu 6-7 lat. To
    alibi to chyba nie do mnie.
    Inne: ostatnio Ford zakazał dealerom oferowania zbytnich upustów, by
    niuńkom nie spadł standard salonów. Zakazał - więc były.

    > Ostatecznie.
    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie.
    > - wystepowanie marzy

    Główną przyczyna bezrobocia jest niepowstawanie nowych miejsc pracy
    przy jednoczesnym wzroście liczby redukowanych.
    Nowe miejsca pracy nie powstaja, bo ci co twierdzą, że sprzyjają
    przedsiębiorcom łżą, jak szczenne suki. Każdy chce mieć lepiej i wielu
    by potrafiło to zrobić, gdyby nie restrykcyjne i popaprane prawo, brak
    skutecznego sądownictwa etc. Spróbuj założyć firmę, to zobaczysz.
    Drugi czynnik: Brak kapitału wynika z tego, że okradano ludzi przez lata
    - dzisiaj nadal żywe są pomysły o akcyzie od wszystkiego, co się da i
    50% dochodowego. Żaden bank nie da kredytu na piękne oczy - musisz mieć
    jakieś aktywa - a jakie możesz mieć, jak wszystko podpierdala fiskus?

    Pzdr; Catbert, EHRM

  • 6. Data: 2003-11-05 09:02:45
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    > Przyczyny bezrobocia, w kolejnosci wystepowania:
    >
    > 1. Zwolnienie pracownika przez zatrudniajacego,

    to fakt

    > 2. Zatrudnaijacy zwalnia, poniewaz nie ma czym placic (pieniedzy),

    to tez fakt

    > 2a. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, bo nie bierze kredytow.

    niekoniecznie - często jest to nieopłacalnosc, duża konkurencja, zbyt wielki
    fiskalizm państwa, uzyskiwanie koncescji itp

    > 3. Zatrudniajacy nie ma pieniedzy, poniewaz ma za male wplywy
    > ze sprzedazy,

    to fakt

    > 4. Ma male wplywy, poniewaz wartosc wydatkow w calej gospodarce jest
    > mniejsza od wartosci oferty sprzedazy wszystkich firm,

    to tez moze byc faktem

    > 5. Wartosc oferty sprzedazy jest wieksza od wydatkow w calej gospodarce,
    > gdyz marza zawarta w cenach, odpowiada za tak znaczaca wartosc oferty
    > sprzedazy.

    to akurat bzdura !

> [...]
    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie.

    Troszkę żle wywnioskowałeś......
    Zbyt wysoki fiskalizm i różnorakie obciążenia państwa źle wpływają i hamują
    rozwój gospodarki w Polsce. Działalność (legalna) staje się coraz mniej
    opłacalna, w związku z tym pracodawcy zwalniają pracowników, Ci z kolei nie
    mają potem pieniędzy by nabywać produkty co powoduje z kolei zmiejszenie
    sprzedaży - czyli mniejsze zyski pracodawców i mniejsze zapotrzebowanie na
    pracowników - czyli wszystko idzie w dół....

    pozdr
    Krzysiek

  • 7. Data: 2003-11-05 09:38:43
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > A co będzie, jak mimo obniżenia marży, ludzie nie będą chcieli kupować
    > określonych towarów, a za innymi będą się zabijać? - też będzie brak
    > równowagi.

    Ale to jest juz czynnik pozafinansowy.
    Twoj przypadek wynika z braku dostosowania oferty do preferencji
    konsumentow.
    Zgadzasz sie?

    To jest dobry krok w poszukiwaniu przyczyn bezrobocia, ale
    nalezy wyodrebnic finansowe i pozostale.

> [...]
    > jest większa od wartości kredytowanej? Zresztą, to co napisałeś jest
    > sprzeczne - gdyby nie marża, to nie istniała by możliwość spłaty

    Od czasu, kiedy pisze na listy dyskusyjne, twierdze, ze
    swiatowa gospodarka zbankrutuje.
    Ale poki istnieja kredyty nalezy stwierdzic, ze jesli nowo
    zaciagniete kredyty w ujeciu wartosciowym nie beda
    wieksze od wartosci starych kredytow, ktore trzeba splacic,
    to dosiegnie nas bankructwo.
    Jesli pewna firma nie zaciagnie kredytow, to inna firma nie
    sprzeda towarow tamtej i nie bedzie miala pieniedzy na
    pokrycie kosztow dzialalnosci.

    A skad sie biora pieniadze na marze?
    Czy wszystkie wydatki firm wracaja do nich w postaci
    wplywow ze sprzedazy?

    Klus

  • 8. Data: 2003-11-05 09:43:51
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:boae82$dmr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > to fakt
    > to tez fakt
    > niekoniecznie - często jest to nieopłacalnosc, duża konkurencja, zbyt
    wielki
    > fiskalizm państwa, uzyskiwanie koncescji itp
    > to fakt
    > to tez moze byc faktem

    > to akurat bzdura !

    Prosze uzasadnic wg zasady przyczyna > skutek!

> [...]
    > sprzedaży - czyli mniejsze zyski pracodawców i mniejsze zapotrzebowanie na
    > pracowników - czyli wszystko idzie w dół....

    Narzekasz na najzywklejsza ceche gospodarki opartej o konkurencje
    miedzy firmami.
    Ta cecha jest to, ze wygrywaja nie wszystkie firmy ale czesc, i
    ta czesc osiaga zysk (cash flow) a pozostale strate.
    Dla firm majacych straty nawet zerowy podatek nie jest ratunkiem.

    Jesli ci przeszkadzaja podatki, to powiedz przy jakiej ich wyskosci
    bedzie wszystko w porzadku?

    Klus

  • 9. Data: 2003-11-05 10:54:00
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Ostatecznie.
    > Finansowa przyczyna istnienia osob bez pracy jest:
    > - zbyt mala wartosc zaciaganych kredytow lub ich nie branie.
    > - wystepowanie marzy

    Jak rozumiem proponujesz, by marżę obniżyć do 0% i zaciągać kredyty, by
    płacić pracownikom za wytwarzanie czegoś, co sprzedawane będzie bez zysku?

    Pzdr: Catbert, EHRM, wredniejszy od psa sołtysa

  • 10. Data: 2003-11-05 11:01:13
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > Dla firm majacych straty nawet zerowy podatek nie jest ratunkiem.

    Jest, bo człowiek w odróżnieniu od np. psa przewiduje. Pies nie
    przewiduje, czy będzie miał co jeść za rok.

    Teraz mam stratę, ale jak się postaram, to będe miał zysk.
    Po co mam mieć zysk, kiedy i tak mi go zabiorą.
    Może lepiej zakombinować i zrobić jeszcze większa stratę i zamienic ją
    na "prywatne aktywa"?

    > Jesli ci przeszkadzaja podatki, to powiedz przy jakiej ich wyskosci
    > bedzie wszystko w porzadku?

    15-25%
    Teraz są na poziomie 70-80%.
    Dla bardzo bogatych i tak nie ma to znaczenia, bo nie oni je płacą.
    Efektywnie duże firmy płacą na poziomie 5%.

    Pzdr: Catbert