PracaGrupypl.praca.dyskusjeFinansowe przyczyny bezrobocia › Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
  • Data: 2003-11-17 15:02:52
    Temat: Re: Finansowe przyczyny bezrobocia
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2003-11-17 15:47, m...@b...pl wrote:
    > k...@p...onet.pl wrote:
    (...)

    > Ja też jakoś Ciebie nie rozumiem ...
    > Jestem firma X. Y kupuje u mnie 1 szt. towaru A za 100 zł. On wydał 100 zł.
    > Mnie wpłynęło 100 zł, z których za 90 zł kupuję 1 szt. towaru A w hurtowni,
    > a resztę (10 zł - moja marża) wydaję na pensję pracownika. On te 10 zł też
    > na coś wydaje. (...)

    Nawet nie powinieneś starać się zrozumieć - model Klusa jest statyczny -
    tj. sprowadza sie jedynie do techniki podziału dóbr i pracy - takiej, by
    nie byli w tym podziale pominięci bezrobotni - co czyni eliminując
    pieniądz jako "narzędzie szatana".
    Natomiast model ten nie uwzglednia takich czynników (i ich zmienności w
    czasie) jak ludzkie preferencje, i, co najważniejsze nie wyjaśnia, skąd
    ma się wziąć wzrost - więc summa summarum stanowi zaplanowaną
    degenerację gospodarki światowej.
    Można go ująć krótko - przeżremy, co wytworzymy - więcej nażre się ten,
    co będzie miał szczęście stać bliżej koryta. Żarli będą wszyscy.

    Pzdr: Catbert