PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwne - prosze o szybka odpowiedz

  • 1. Data: 2003-02-26 22:28:34
    Temat: Dziwne - prosze o szybka odpowiedz
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

    Dostalem dzis dziwny tel. od pewnej firmy w ktorej staram sie o etat.
    Mianowicie poproszono mnie abym sie stawil jutro z wszystkimi dokumentami
    odbitymi na xero.
    (swiadectwa ukonczenia szkol, swiadectwa pracy, dowod osobisy, prwojazdy
    itp.)

    Co sadzicie i czy spotkaliscie sie z takim sposobem rekrutacji?

    pozdrawiam
    Artur

  • 2. Data: 2003-02-26 22:43:07
    Temat: Re: Dziwne - prosze o szybka odpowiedz
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itp.)
    >
    > Co sadzicie i czy spotkaliscie sie z takim sposobem rekrutacji?

    ciekawy :)

    pare lat temu moja pierwsza prace (nie wiem czy to tak mozna liczyc... bo i
    tak bylem na u_zlecenie ;) ) dostalem podobnie... najpierw wyslalem cv i
    lm... a potem telefon z identyczna prosba jak u ciebie... po rozmowie
    podczas ktorej rekrutujacy przegladal czesc dokumentow (tylko prawo jazdy i
    swiadectwo ukonczenia technikum, bo nic wtedy wiecej jeszcze nie mialem)
    dostalem czas do namyslu i umowe do podpisania :)

    rozmowa byla w piatek, w poniedzialek badania lekarskie, a we wtorek wyjazd
    na szkolenie :)

    okazalo sie ze cv przegladalo kilka osob (pracownicy dzialu do ktorego
    szukali nowych pracownikow) i jedna z tych osob mnie polecila... z tego co
    wiem poleconych osob bylo wiecej ale przyjeto tylko 3osoby (z czego 1osoba
    byla nikomu nie znana, ale miala niezle cv.... i wypadla bardzo dobrze na
    rozmowie)

    a ze slyszenia wiem, ze tak szukaja teraz akwizytorow... ekhem... znaczy
    tych managerow, czy jakos tak :)... na sali ze 30osob... potem tekst, osoby
    zainteresowane prosimy o przejscie do kantorka celem uzupelnienia dokumentow
    i podpisania umowy... jak masz te wszystkie papierki to 10minut po rozmowie
    jestes juz akwi... znaczy managerem :)

    pozdrawiam i mam nadzieje ze to bedzie jednak ten pierwszy przypadek :)
    --
    Tomek

  • 3. Data: 2003-02-26 23:05:48
    Od: "Artur" <a...@p...onet.pl>

    Nie nic wspolnego z akwizycja czy tp.
    powazna firma i juz bylem raz osobiscie u nich na rozmowie.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2003-02-26 23:09:36
    Od: No Name <v...@w...pl>

    On 2/26/2003 11:28 PM, Artur wrote:
> [...]
    > itp.)
    >
    > Co sadzicie i czy spotkaliscie sie z takim sposobem rekrutacji?

    To zależy, co za firma - jeżeli to nie praca, a jak piszesz "etat" to
    liczba wymaganych papierków może być znaczna (np. oświadczenie lub
    świadectwo dot. niekaralności, stosunek do służby wojskowej, kategoria
    zdrowia wg klasyfikacji MON, etc.)

    Jeżeli dziwi Cię, dlaczego masz mieć ksero, skoro kserokopiarka stoi
    zapewne obok sekretarki - cóż wszyscy tną koszty, więc dziewczę nie musi
    cierpieć na nadmiar inteligencji, a może są tak bezczelni, że chcą
    oszczędzić sobie roboty.

    Jeżeli chętnych jest ponad 100, to oznacza, że zbierają dane osobowe -
    np. tworząc bazę potencjalnych pracowników. Możesz zapytać, czy tą bazę
    zarejestrowali.

    Dogbert

  • 5. Data: 2003-02-26 23:12:55
    Od: No Name <v...@w...pl>

    On 2/27/2003 12:09 AM, No Name wrote:
> [...]

    No, bez stresu, jak chcą, że byś pojawił się z papierami, to może chcą
    zatrudnić?

    Uszy do góry!

    Dogbert

  • 6. Data: 2003-02-27 08:04:37
    Od: clodine <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik Artur napisał:
    > Nie nic wspolnego z akwizycja czy tp.
    > powazna firma i juz bylem raz osobiscie u nich na rozmowie.

    moze chca sprawdzic czy to co masz w cv pokrywa sie z dokumentami..
    czesto w ogloszeniach z zakladow panstwowych (policja, urzad skarbowy,
    straz graniczna) juz na wstepie razem z cv nalezy dostarczyc ksero
    takich dokumentow (dowod osobisty, swiadectwa ukonczenia szkol, kursow,
    prawka)

    --
    Pozdrawiam,
    clodine

  • 7. Data: 2003-02-27 12:53:22
    Od: "Chesterro" <c...@o...pl>

    Użytkownik "No Name" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > np. tworząc bazę potencjalnych pracowników. Możesz zapytać, czy tą bazę
    > zarejestrowali.

    To musza taką bazę rejestrować ??

    pozdrawiam

    Chester

  • 8. Data: 2003-02-27 12:59:38
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

> [...]
    >
    > pozdrawiam
    > Artur
    > Ja nie wiem dlaczego Ty masz problem? Firma chce Cię zatrudnić więc musi
    żądać dokumentów.
    Na jakiejś podstawie muszą mieć twój przebieg zatrudnienia,ukończenia
    szkoły.
    Powinieneś się cieszyć,widocznie chcą z Tobą podpisać umowę,a Ty stwarzasz
    problem.
    Głowa do góry bierz dokumenty i do roboty.
    Przecierz na marginesie nie spotkałam się jeszcze z firmą która nie
    chciałaby w\w dokumentów.
    POWODZENIA w nowej pracy.

  • 9. Data: 2003-02-27 15:28:01
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Artur napisał:

> [...]
    > itp.)
    >
    > Co sadzicie i czy spotkaliscie sie z takim sposobem rekrutacji?

    A co w tym dziwnego - ja tak dostalem robote w styczniu, co prawda
    miesieczna ale nawet nie bylem brany pod uwage. Wez poprawke, ze
    znalezienie czlowieka "od reki" dla wielu pracodawcow tez nie jest latwe
    i szybkie. Zreszta mozliwe, ze moze byc to umowa na zastepstwo, a
    terminow chorob nikt nie wybiera.

    Flyer