PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy grozi mi jeszcze sluzba wojskowa...?

  • 1. Data: 2003-02-26 21:57:30
    Temat: Czy grozi mi jeszcze sluzba wojskowa...?
    Od: "Krzysztof Lesniewski" <k...@g...pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Jestem studentem ostatniego roku studiów dziennych.

    Szukam pracy i wiem, ze prędzej czy później padnie pytanie o stosunek do
    służby wojskowej.

    W tym roku, w październiku ukończę 27 lat. Czy "mogą" mnie jeszcze zabrać do
    wojska ?

    Jak ubiegać się o przeniesienie do rezerwy.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Leśniewski

  • 2. Data: 2003-02-27 00:00:57
    Temat: Re: Czy grozi mi jeszcze sluzba wojskowa...?
    Od: "Marcin Jaskólski" <m...@u...students.mimuw.edu.pl>

    Witam,
> [...]
    do
    > wojska ?
    > Jak ubiegać się o przeniesienie do rezerwy.

    Czy masz już może jakiś "mniejszy" dyplom (licencjat, dyplom inżyniera) ? W
    zeszłym roku tacy ludzie byli, jako absolwenci studiów wyższych,
    automatycznie przenoszenie do rezerwy. (przynajmniej mnie automatycznie
    przeniosło :)

    Pozdrawiam,
    Marcin Jaskólski

  • 3. Data: 2003-02-27 12:32:29
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    do
    > wojska ?
    >
    > Jak ubiegać się o przeniesienie do rezerwy.

    Ja mam kat D. Dostalem za leczenie nerwicy i na slaby wzrok (-7;-5) w '97.
    Moze masz jakas chorobe? liste tych chorob publikuje zwykle Gazeta Wyborcza.

    Teoretycznie moga sie capnac do 31 grudnia 2004 a wiec do konca roku w
    ktorym konczysz 28 lat. Pozniej z automatu jestes przeniesiony do rezerwy.
    Praktycznie... nie mam pojecia. Zalezy tez jaki konczysz kierunke studiow.
    Ponoc chetniej biora tych po studiach technicznych niz po akademii
    rolnicznej.

    pzdr, powodzenia

    jacek
    wawa

  • 4. Data: 2003-02-27 13:04:37
    Temat: Odp: Czy grozi mi jeszcze sluzba wojskowa...?
    Od: "Damian" <x...@o...PoLand>

    do konca zycia /badz 65 roku zycia ale to prawie to samo , moga poprosic o
    wyjasnienia dlaczego sie migales...
    tak mowi ustawa, kolega byl zdesperowany i ja czytal dokladnie,aha i za
    unikanie sluzby grozi kara smierci wiec nie wiem czy ta ustawa
    obowiazuje...ale tak jest zapisane

  • 5. Data: 2003-02-27 20:53:32
    Od: "Kaktus" <p...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Lesniewski" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b3jdaf$cj4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > służby wojskowej.
    >
    > W tym roku, w październiku ukończę 27 lat. Czy "mogą" mnie jeszcze zabrać

    Tak. Przez 1,5 roku od momentu ukończenia studiów. Niezależnie od wieku.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@k...chip.pl

  • 6. Data: 2003-02-27 22:01:51
    Temat: tak na marginesie
    Od: "myst" <b...@p...onet.pl>

    hej

    tak na marginesie
    ja koncze studia w tym roku, do konca pazdziernika mam odroczenie ze szkoly
    mam w zwiazku z tym pytanie, czy nie wiadomo wam jak bedzie w tym roku z
    absolwentami
    mam bardzo fajna prace od 2 miesiecy i nie wiem jakby to wygladalo, gdyby
    dali mi bilet (tfu!)
    mam kat. A niestety
    pozdrowienia

  • 7. Data: 2003-02-27 23:05:17
    Od: "Grzegorz Goli" <p...@p...onet.pl>

    > W tym roku, w październiku ukończę 27 lat. Czy "mogą" mnie jeszcze zabrać
    do
    > wojska ?
    >
    > Jak ubiegać się o przeniesienie do rezerwy.

    Wiem na pewno, ze absolwenci wyzszych uczelni urodzeni w 1977/1978 sa
    automatycznie przenoszeni do rezerwy. Slyszalem tez niedawno w radio, ze z
    rocznikiem 1979 bedzie tak samo. Ja sam jestem 1980 i tez by mnie takie
    rozwiazanie calkiem satysfakcjonowalo...

    Pzodrawiam,
    Grzes

  • 8. Data: 2003-02-28 22:00:29
    Od: "Katia" <m...@g...pl>

    Główny bohater (w tej roli Damian <x...@o...PoLand>)
    rzekł:b3l2eh$sib$...@n...onet.pl...
> [...]
    za
    > unikanie sluzby grozi kara smierci wiec nie wiem czy ta ustawa

    przciez nie ma kary smierci.

    Katia

  • 9. Data: 2003-03-12 11:28:36
    Od: p...@t...pl

    Ja sam jestem 1980 i tez by mnie takie
    > rozwiazanie calkiem satysfakcjonowalo...

    z tym przenoszeniem do rezerwy wygląda tak, że od absolwentów z rocznika 74 już
    nie biorą i tak co roku to uchwalają, bo nie mają pieniędzy na pobór. były
    oczywiście potem małe przerwy, że absolwenci szli do SPR, ale od kilku lat
    konsekwentnie nie biorą nikogo. co innego gdyby nagle ktoś przerwał studia :)