PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dyscyplinarne zwolnienie

  • 31. Data: 2005-06-16 16:58:08
    Temat: Re: Dyscyplinarne zwolnienie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:oj23b1pfioirmvl933qk1o2t0bsjrk9l77@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Poprzez niestawienie się do pracy bez usprawidliwienia pracownik nie
    > wypełnia swojego podstawowego obowiązku z art. 22KP.
    Chciałbym poznać opinię na taki temat:
    W jednym z orzeczeń (to było na newsach ale nie pamiętam gdzie, a szkoda) SN
    orzekł, że opóźnienie wypłaty wynagrodzenia o 1 dzień nie daje podstaw do
    rozwiązania przez pracownika stosunku pracy bez wypowiedzenia. I czyżby ten
    sam SN orzekł także, że jednodniowa nieobecność w pracy daje pracodawcy
    prawo do zwolnienia pracownika w trybie dyscyplinarnym?

    Jotte

  • 32. Data: 2005-06-16 17:54:00
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela>

    Dnia Thu, 16 Jun 2005 18:58:08 +0200, Jotte <t...@W...pl> napisał:

> [...]
    > sam SN orzekł także, że jednodniowa nieobecność w pracy daje pracodawcy
    > prawo do zwolnienia pracownika w trybie dyscyplinarnym?

    Odpowiednikiem nieobecności jest nie opóźnienie zapłaty o dzień, tylko
    niezapłacenie za dzień.

    --
    "Chwalmy układ za upór i trud | Chwalmy układ scalony
    Chwalmy układ za upór i trud | I alleluja śpiewajmy mu"

  • 33. Data: 2005-06-16 19:34:20
    Od: martinezz <m...@r...vline.pl>

    > Bzdura.
    > Każdy niepełny miesiąc pracy zaokrągla się w górę.
    > Każdy niepełny dzień urlopu zaokrągla się w górę.

    Jak piszesz, że coś jest bzdurą, to najpierw sie upewnij, że masz rację.
    W tym rozporzędzeniu mowa jest o urlopie proporcjonalnym. Podejmując
    pierwszą pracę nie nabywasz prawa do urlopu na zasadzie
    proporcjonalności tylko musisz przepracować PEŁNE miesiące. Teraz i tak
    jest luksus, bo kiedyś musiałeś w pierwszej pracy dymać pełen rok, żeby
    dostać urlop.
    O pierwszym urlopie poczytasz w KP art. 153, a o urlopie proporcjonalnym
    art 155 '1.

    pzdr
    martinezz

  • 34. Data: 2005-06-19 20:07:12
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Jun 2005 18:58:08 +0200, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >W jednym z orzeczeń (to było na newsach ale nie pamiętam gdzie, a szkoda) SN
    >orzekł, że opóźnienie wypłaty wynagrodzenia o 1 dzień nie daje podstaw do
    >rozwiązania przez pracownika stosunku pracy bez wypowiedzenia.

    Ciekawe. Podaj namiary - bo ja znam wręcz przeciwne orzeczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 35. Data: 2005-06-20 08:49:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:c2kbb11uh0hjfl1ghmdeoktm7tl6hd2o3c@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

> [...]
    > daje podstaw do rozwiązania przez pracownika stosunku pracy bez
    > wypowiedzenia. Ciekawe. Podaj namiary - bo ja znam wręcz przeciwne
    Znalazłem:
    http://www.prawo-pracy.pl/?l=artykul&id=43
    http://www.prawo-pracy.pl/?l=glos&id=3

    Jotte

  • 36. Data: 2005-06-20 11:56:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 20 Jun 2005 10:49:26 +0200, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >Znalazłem:
    >http://www.prawo-pracy.pl/?l=artykul&id=43
    >http://www.prawo-pracy.pl/?l=glos&id=3

    No i gdzie to orzeczenie? Bo podałaś orzeczenia, które stwierdzają coś
    przecinego.

  • 37. Data: 2005-06-20 12:20:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 16 Jun 2005 21:34:20 +0200, martinezz
    <m...@r...vline.pl> zakodował:

    >Jak piszesz, że coś jest bzdurą, to najpierw sie upewnij, że masz rację.
    >W tym rozporzędzeniu mowa jest o urlopie proporcjonalnym. Podejmując
    >pierwszą pracę nie nabywasz prawa do urlopu na zasadzie

    Odnosiłem się generalnie do generalnego stwierdzenia.
    Ty przytaczasz wyjątek.

  • 38. Data: 2005-06-20 14:49:24
    Temat: Re: Dyscyplinarne zwolnienie -zakonczenie
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Dziekuje za rady - trochę dyskusji się z tego wywiązało.
    Ostateczne rozwiązanie - porozumienie stron z końcem tego tygodnia (do
    tego czasu urlop).
    Pracownik zadowolony -"lepsze to niż zwolnienie dyscyplinarne",
    pracodawca też bo w lipcu nie będzie 'wisiał' (lista płac, urlop itp).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 39. Data: 2005-06-20 17:05:36
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:tkbdb19oc2evv881jopa2od716hagvd442@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > No i gdzie to orzeczenie? Bo podałaś orzeczenia, które stwierdzają coś
    > przecinego.

    Chodzi mi o ten fragment:
    "Gdyby pokusić się o podanie stanów faktycznych wyczerpujących przesłanki
    art. 55 § 11 K.p., można by wskazać na następujące sytuacje:
    - niewypłacenie w terminie wynagrodzenia za pracę, jeżeli uchybienie to nie
    ma charakteru jednorazowego lub przypadkowego,
    (...)".
    Rozumiem to tak, że jeśli pracodawcy raz (raz na ile wypłat?) się zdarzy
    wypłacić pensję 1 dzień później to art. 55 § 11 nie ma zastosowania.

    Jotte

  • 40. Data: 2005-06-20 17:43:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 20 Jun 2005 19:05:36 +0200, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

> [...]
    >Rozumiem to tak, że jeśli pracodawcy raz (raz na ile wypłat?) się zdarzy
    >wypłacić pensję 1 dzień później to art. 55 § 11 nie ma zastosowania.

    Nadal nie widzę tego w orzeczeniu - to tylko dywagacje redaktora
    piszącego artykuł.
    Ciekawi mnie, jak liczyłby miesiąc (bo tyle od otrzymania informacji o
    naruszeniu obowiązków ma strona na rozwiązanie umowy bez
    wypowiedzenia) gdyby uchybienie miało charakter wielokrotny? Ciekawe
    też, czy gdyby pracownik raz przyszedł nawalony jak żbik do pracy, to
    czy to byłoby naruszenie dopiero za którymś razem?

    Generalnie ja się nie zgadzam z tezą, że raz jest nieszkodliwy -
    dlatego zdziwiłem się, że znasz jakieś orzeczenie SN twierdzące
    inaczej. Ciągle czekam na namiary na to orzeczenie (a nie na jakieś
    teoretyczne widzimisię redaktora).