PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dyscyplinarne zwolnienie

  • 41. Data: 2005-06-20 19:23:56
    Temat: Re: Dyscyplinarne zwolnienie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:9rvdb1hfmqao5nmrftul7gj10gbebr4sap@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Ciekawi mnie, jak liczyłby miesiąc (bo tyle od otrzymania informacji o
    > naruszeniu obowiązków ma strona na rozwiązanie umowy bez
    > wypowiedzenia) gdyby uchybienie miało charakter wielokrotny? Ciekawe
    > też, czy gdyby pracownik raz przyszedł nawalony jak żbik do pracy, to
    > czy to byłoby naruszenie dopiero za którymś razem?
    W ogóle nie rozumiem w tym kontekście pojęcia "jednorazowy". Jednorazowo w
    roku, jednorazowo od początku działalności, czy może jednorazowo w
    odniesieniu do danego pracownika?
    I także nie rozumiem pojęcia "przypadkowy". Przypadkowo bo zapomniał,
    przypadkowo bo nie zdążył do banku chociaż bardzo chciał?

    > Generalnie ja się nie zgadzam z tezą, że raz jest nieszkodliwy -
    > dlatego zdziwiłem się, że znasz jakieś orzeczenie SN twierdzące
    > inaczej.
    Też się z taką tezą nie zgadzam. Jednak gdzieś czytałem przykłady wyroków
    sądów pracy w podobnych sytuacjach na niekorzyść pracowników po pozwie ze
    strony pracodawców (po zastosowaniu przez pracowników tego artykułu). Ale
    kompletnie nie pamiętam gdzie.

    > Ciągle czekam na namiary na to orzeczenie (a nie na jakieś
    > teoretyczne widzimisię redaktora).
    No to się nie doczekasz, bo ja miałem tylko to.

    Jotte