1. Data: 2005-06-15 14:04:14
Temat:notoryczne nadgodziny
Od:VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ostatnio u mnie w pracy nasilil sie pewien problem, ktory raczkowal juz od
dluzszego czasu.
Sprawa tyczy sie nadgodzin, a zwlaszcza nadgodzin po nocnej zmianie!!
Rozpoczal sie sezon urlopowy, ubylo troszke ludzi, no i niestety jest
wiecej pracy do wykonania przez pozostaly sklad. Kierownik odpowiedzialny
za grafik, niestety, nie przewidzial tej sytuacji (nie pierwszy raz
zreszta), zle "silowo" rozlozyl grafik, a co za tym idzie, na mojej
zmianie, czesto trzeba zostac dluzej w pracy.
Biorac pod uwage fakt, ze zmiana musi zostac dluzej po nocce (zmiana nocna
22-6), latwo sie z tym pogodzic nie da, tym bardziej, ze sytuacja powtarza
sie z dnia na dzien.
Zastanawiam sie czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji?
W jaki sposob mozna by porozmawiac z kierownikiem, aby ograniczyc liczbe
nadgodzin "ponocnych"?

Powolujac sie jeszcze na kodeks pracy: Art. 1517. To w zasadzie nie wiadomo
czy przepis ten dokladnie zakazuje pracy w godz. nadliczbowych w porze
nocnej.

--
pozdr. VanVonVen
:::Pieniadze i wiara to potezne bodzce:::

2. Data: 2005-06-16 10:21:12
Temat:Re: notoryczne nadgodziny
Od:martinezz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy przepis ten dokladnie zakazuje pracy w godz. nadliczbowych w porze

Jeżeli te nadgodziny są zapisane w grafiku, to jest to bezprawne.
Nadgodzin nie można planować.
Zgodnie z Art. 151(7) § 3 pracownik pracujący w nocy nie może pracować
dłużej niż 8 godzin jeżeli wykonuje prace szczególnie niebezpieczne lub
związane z dużym wysiłkiem fizycznym lub umysłowym. Wykaz takich prac
powinien być uzgodniony z ZZ lub przedstawicielami pracowników.

Tyle teoria.

pzdr
martinezz