PracaGrupypl.praca.dyskusje › notoryczne nadgodziny

  • 1. Data: 2005-06-15 14:04:14
    Temat: notoryczne nadgodziny
    Od: VanVonVen <vanvonven@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    Witam

    Ostatnio u mnie w pracy nasilil sie pewien problem, ktory raczkowal juz od
    dluzszego czasu.
    Sprawa tyczy sie nadgodzin, a zwlaszcza nadgodzin po nocnej zmianie!!
    Rozpoczal sie sezon urlopowy, ubylo troszke ludzi, no i niestety jest
    wiecej pracy do wykonania przez pozostaly sklad. Kierownik odpowiedzialny
    za grafik, niestety, nie przewidzial tej sytuacji (nie pierwszy raz
    zreszta), zle "silowo" rozlozyl grafik, a co za tym idzie, na mojej
    zmianie, czesto trzeba zostac dluzej w pracy.
    Biorac pod uwage fakt, ze zmiana musi zostac dluzej po nocce (zmiana nocna
    22-6), latwo sie z tym pogodzic nie da, tym bardziej, ze sytuacja powtarza
    sie z dnia na dzien.
    Zastanawiam sie czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji?
    W jaki sposob mozna by porozmawiac z kierownikiem, aby ograniczyc liczbe
    nadgodzin "ponocnych"?

    Powolujac sie jeszcze na kodeks pracy: Art. 1517. To w zasadzie nie wiadomo
    czy przepis ten dokladnie zakazuje pracy w godz. nadliczbowych w porze
    nocnej.

    --
    pozdr. VanVonVen
    :::Pieniadze i wiara to potezne bodzce:::

  • 2. Data: 2005-06-16 10:21:12
    Temat: Re: notoryczne nadgodziny
    Od: martinezz <m...@g...pl>

> [...]
    > czy przepis ten dokladnie zakazuje pracy w godz. nadliczbowych w porze

    Jeżeli te nadgodziny są zapisane w grafiku, to jest to bezprawne.
    Nadgodzin nie można planować.
    Zgodnie z Art. 151(7) § 3 pracownik pracujący w nocy nie może pracować
    dłużej niż 8 godzin jeżeli wykonuje prace szczególnie niebezpieczne lub
    związane z dużym wysiłkiem fizycznym lub umysłowym. Wykaz takich prac
    powinien być uzgodniony z ZZ lub przedstawicielami pracowników.

    Tyle teoria.

    pzdr
    martinezz