PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do szanownych pracodawców

  • 31. Data: 2003-08-11 08:29:38
    Temat: Re: Do szanownych pracodawców
    Od: "abb" <b...@g...pl>

    Użytkownik "web" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:MPG.19a16c438bada3bd9896ad@news.tpi.pl...
    > In article <bh7a0k$kh0$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, b...@g...pl says...

    Tego

    > Podatki w Polsce sa niskie? To gdzie mi co miesiac uciekac te 40-50%,
    > ktore zarobie? W powietrze? Nie. Do wspolnej wielkiej kasy, z ktorej
    > rzuca sie ochlapy najwiekszym krzykaczom i finansuje cos, co od dawna
    > przynosi straty. Nie wiem, co ma kurs dolara i euro do podatkow. Podatki
    > ustalane sa przez panstwo, a nie na podstawie kursow walut.

    Mylisz podatek z ZUSem .
    Tak , podatki są ustalane przez Państwo ale jeśli w Polsce nie opłaca się
    produkować
    bo kurs jest taki że się tylko opłaca importować (dzieki temu Polska nie ma
    już przemysłu sic !!!!!
    a rolnictwo dogorywa) więc cała ta gadanina o podatkach nie ma sensu.

    > Jaki socjal? Zasilki dla bezrobotnych
    > W Polsce zasiłek pobiera w tej chwili ok 17 % bezrobotnych reszta już
    zasilku nie
    dostaje.

    zasilki rodzinne

    zasilki rodzinne to grosze

    , renty dla

    > rencistow, ktorych mamy w Polsce najwiecej na swiecie i wszelkiego
    > rodzaju inne doplaty, sraty i dofinansowania dla tych, ktorzy nie
    > potrafia lub nie maja ochoty wziac sie za siebie i krzycza, ze im sie
    > nalezy.

    Fakt rencistów mamy w tej chwili bardzo dużo.
    Ale Ci ludzie gdyby cofnąć im renty , nie dostaliby pracy w ogóle.
    Starych dzisiaj nikt nie zatrudnia.

    > Prawde mowiac zamiast w Polsce wolalbym zyc w USA.

    USA to kraj złamanych obietnic.
    Zreszta Polacy w USA imają sie pracy najgorszej . Nawet Murzyni czegoś
    takiego nie chcą.

    Pozdrawiam !!!!

  • 32. Data: 2003-08-11 08:44:56
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7ih4$1776$1@news.atman.pl>, c...@g...pl says...

    > - to miałeś chłopie szczęście ...
    > ale nie na szcęsciu,czy sprzyjającym wietrze powinno to wszystko polegać.
    > ps
    > Ja tez biorę sprawy w swoje ręce tylko widac szczęścia nie mam i w totolotka
    > tez mi słabo jakos idzie

    E... jakie tam szczescie. Nie mieszalbym tu tak nieokreslonych pojec jak
    szczescie. To byl skutek tego, co robilem. Zaczalem prace juz w wieku
    16-17 lat, jeszcze podczas nauki w szkole sredniej. I zawsze wiedzialem,
    ze co sam osiagne, to bede mial.

    Tu, w Warszawie, na poczatku swoje ambicje schowalem do kieszeni, a
    pozniej pracowalem dosc ciezko, aby do czegos dojsc. I na tym sie nie
    konczy. Po pracy swoj wolny czas poswiecam jeszcze na nauke, aby wciaz
    isc do przodu.

  • 33. Data: 2003-08-11 08:48:30
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Nie przeginajmy. Mowimy tu o ofertach pracy, a nie o czyms, co jest
    > prawnie zakazane. Bylby to juz absurd, gdyby ktos zaczal ustalac, jakie
    > kwalifikacje ma miec pracownik, ktorego chce przyjac pracodawca.

    Absurdem są absurdalne ogłoszenia, prawda?

    > Jak Ci sie nie podoba, to nie czytasz takiego ogloszenia i juz. I nie
    > idziesz tam pracowac. Przeciez nikt Ci nie kaze tam pracowac, prawda?

    Nie mogę bez przeczytania stwierdzić, czy coś mi sie podoba czy nie. Mam
    intuicyjnie wiedzieć które ogłoszenie jest absurdalne??? Jest to grupa
    dyskusyjna, a nie święta spowiedź. Mam chyba prawo wyrazić swoje zdanie,
    zgadzać się z kimś albo nie ? Nie jestem Neo co ma zmienić świat, zbyt
    dosłownie wszystko traktujecie...

  • 34. Data: 2003-08-11 08:51:38
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh7k6t$2vl$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, b...@g...pl says...

    > Użytkownik "web" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

    > całkowicie
    > Tego

    > Mylisz podatek z ZUSem .

    Nie. Z wystawianej co miesiac faktury place 22% VAT i 19% podatku
    dochodowego. To malo? To cholernie duzo! Podatek place tez idac do sklep
    i kupujac pierwsza lepsza rzecz z polki.

    A co do ZUSu to dla mnie jest to pewien parapodatek. Obciazenie
    finansowe. Place duze pieniadze, a nic z tego nie mam. Emerytura bedzie
    z tego licha. Wiecej bym zyskal, gdybym te pieniadze lokowal tam, gdzie
    chce, a nie tam, gdzie mi kaze panstwo i gdzie te pieniadze sa
    marnotrawione.

> [...]
    > już przemysłu sic !!!!!
    > a rolnictwo dogorywa) więc cała ta gadanina o podatkach nie ma sensu.

    W Polsce nie oplaca sie produkowac, bo nie ma na to zbytu. Zbytu nie ma,
    bo zamiast na inwestycje kasa w duzej czesci wydawana jest na podatki i
    inne obciazenia finansowe.

    > Fakt rencistów mamy w tej chwili bardzo dużo.
    > Ale Ci ludzie gdyby cofnąć im renty , nie dostaliby pracy w ogóle.

    To dlaczego ja mam pracowac, a oni dostaja kase za lezenie do gory
    brzuchem?

    > USA to kraj złamanych obietnic.
    > Zreszta Polacy w USA imają sie pracy najgorszej . Nawet Murzyni czegoś
    > takiego nie chcą.

    Mysle, ze jako programista nie musialbym sie niczym ponizac. Moze nie
    pracowalbym zaraz przy wielkich projektach, ale jakos bym sobie
    poradzil. Nie czekal na manne z nieba, tylko bral sie do roboty.

  • 35. Data: 2003-08-11 09:15:54
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > Jak Ci sie nie podoba, to nie czytasz takiego ogloszenia i juz. I nie
    > idziesz tam pracowac. Przeciez nikt Ci nie kaze tam pracowac, prawda?

    Innymi słowy radzisz koledze aby ogłoszeń nie czytał wcale.. bo tylko takie
    teraz trafiają na szersze łamy. Może gdzieś tam trafi się wyjątek ale to
    tylko perełka.
    Web masz firmę - dobrze ci idzie - fajnie - kolejny któremu się udało ale
    powiedz mi jedno czy firmę założyłeś z biegu zaraz po studiach?

    Pozdrawiam
    Paweł.

  • 36. Data: 2003-08-11 09:41:35
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "abb" <b...@g...pl> writes:

    > Mylisz podatek z ZUSem .

    ZUS w Polsce juz dawno stal sie podatkiem, ino ukrytym.
    Dlatego, ze placic musi go kazdy, kto pracuje. Wielkosc jest ustalana
    odgornie, i nie ma to potem zadnego zwiazku z otrzymywanymi
    swiadczeniami.

    [...]

    > USA to kraj złamanych obietnic.
    > Zreszta Polacy w USA imają sie pracy najgorszej . Nawet Murzyni czegoś
    > takiego nie chcą.

    bo widzisz, ci Polacy co imaja sie prac najgorszych najczesciej
    przyjezdzaja do USA nie znajac w ogole jezyka i nie majac adnego
    wyksztalcenia ani pozwolenia na prace.
    Murzyn ma nad nimi przewage taka, ze jezyk zna no i
    jest obywatelem USA, a wiec pracowac moze legalnie.

    Polacy, ktorzy wyjezdzaja do USA a maja wyzsze wyksztalcenie, znaja
    jezyk i maja pozwolenie na prace, zarabiaja calkiem niezle.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 37. Data: 2003-08-11 09:45:49
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "abb" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > produkować
    > bo kurs jest taki że się tylko opłaca importować (dzieki temu Polska nie

    A radary? Ta gałąź przemysłu nam jeszcze pozostała...

  • 38. Data: 2003-08-11 09:49:47
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    > Moze po prostu sa lepsi?
    > A bogactwo rodzicow czy znajomosci to takie samo dobro jak pula
    genetyczna,
    > ktora dysponujesz. Coz - jak ktos sie urodzi mniej zdolny to tego nie
    > przeskoczy chociazby nie wiem jak chcial - tak samo jest z rodzicami czy
    > znajomosciami.
    > Zarowno kase jak i znajomosci mozesz zdobyc - takie jest zycie.
    > Takich jak ty jest tysiece - i dla wszystkich miejsc nie starczylo.
    Zamiast
    > uzalac sie nad swoim losem i winic pracodawcow mozesz zastanowic sie
    > dlaczego ta postepuja.
    > I jesli myslisz, ze jest ich obowiazkiem zartudnic cie i dac super pensje
    > zacznij tak jak wiekszosc z nich - startuj od zera - zobaczysz czy to
    takie
    > hop siup.

    "Od zera do bohatera" to już nie ta bajka tera. Coraz trudniej jest zrobić
    coś z niczego.
    Do tego dochodzi jeszcze różny poziom 0. Dla jednego 0 to tylko brak pracy a
    dla innych brak środków do życia i utrzymania rodziny. O pierwszych pozwala
    im np na spokojne rozkręcanie interesu pod czujnym okiem rodziców, zero
    drugich nie pozwala zapłacić za jedzenie dla siebie i dzieciaka. Oczywiście
    są poziomy pośrednie. Jeszcze jakiś czas temu można było postawić budkę ze
    słodyczami i przy odpowiednim wkładzie pracy własnej + łapówki itp można
    było rozkręcić duży interes. Ale niestety dobre czasy się skończyły. Rynek
    się poniekąd nasycił - Polaków nie przybywa ale małych firm tak. Tyle, że na
    ich usługi znajduje się coraz mniej chętnych.
    A tak apropo "takie jest życie" to dajmy na to w Afryce codziennie setki
    dzieci umierają z głodu obok pałaców prezydentów i innych miejscowych
    dyktatorów i też "takie jest życie". A jak cię jakiś gość będzie w metrze
    dźgał nożem to przechodzący przechodzień też tylko powie "takie jest życie"
    i pójdzie dalej to nie miej pretensji.
    Coś mi się wydaje iż zbyt wielu ludzi widzi tylko siebie i przez to żyje się
    coraz mniej przyjemniej.

    PawełW.

  • 39. Data: 2003-08-11 09:58:34
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

> [...]
    > pozniej pracowalem dosc ciezko, aby do czegos dojsc. I na tym sie nie
    > konczy. Po pracy swoj wolny czas poswiecam jeszcze na nauke, aby wciaz

    Web a ilu ludzi w wieku 16-17 lat może dziś w Warszawie znaleźć pracę?? To
    teraz pomyśl sobie ilu z nich i jaką może w innych miastach - mniejszych. Co
    informatyka ze stażem w budce z hotdogami gdzieś zatrudnią? Parę lat temu
    było inaczej a teraz jest gorzej. Stan normalny - zmienia się ale niestety
    na gorsze. Ludzie którzy mogliby to zmienić nic z tym nie robią bo uważają
    iż tylko ich los jest ważny. Tak samo myślą politycy. Niech się kraj wali
    ale ja mam za co na Karaiby wyskoczyć.

    PawełW.

  • 40. Data: 2003-08-11 10:00:39
    Od: "PawełW" <f...@g...pl>

    Użytkownik "PawełW" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Web masz firmę - dobrze ci idzie - fajnie - kolejny któremu się udało ale
    > powiedz mi jedno czy firmę założyłeś z biegu zaraz po studiach?

    Konkretnie chodzi właśnie o doświadczenie czy nie mając go założyłeś własny
    interes?

    PawełW.