PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do szanownych pracodawców

  • 91. Data: 2003-08-12 06:53:54
    Temat: Re: Do szanownych pracodawców
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    Jarosław Wiechecki wrote:

    > Po pierwsze: nie twierdzę, że należy bogatym zabierać pieniądze. Pytałem się
    > tylko w jaki sposób, mając 800/1000 zł brutto, rodzinę na utrzymaniu
    > dokształcić się i aktywnie szukać pracy. Łatwo teoretyzować mając dobrze
    > płatną pracę i pracując w regionie o niskim poziomie bezrobocia.

    masz rację ale Nina też jej trochę ma zawsze coś zrobić można i wcale
    nie muszą to być jakieś wielkie przedsięwziecia. coś przeczytać, czegoś
    się nauczyć no i szukać. z konkludowania że nic się nie da zrobić kasy
    na wakacje dla dzieci nie przybędzie.

    Anegdota:
    śmieszny człowieczek w śmiesznej firmie postanowił zatrudnić
    administratora sieci. dał ogłoszenie i poświęcił dzień na przeczytanie
    wszystkich cv. wybrał co ciekawsze i zaczął się umawiać na spotkania
    coby kogoś wybrać.
    tak się śmiesznie złożyło że ponieważ kiedyś sam zarabiał na chlebuś
    administrowaniem to co nieco się znał i zaczął podpytywać kandydatów o
    to i owo. najpierw się zdziwił a potem wkurzył jak się okazało, że co
    drugi nie ma pojęcia o podstawach tego co sobie w cv napisał. większość
    tych kandydatów marnowała czas naszego śmiesznego człowieczka nie
    dlatego że nie była omnibusami tylko dlatego że była leniwa.

    definicja leniwca:

    piszesz w cv w pozycji umiejętności:

    * administrowanie sieciami LAN/WAN
    * ... protokoły sieciowe TCP/IP

    nie masz pracy od pół roku
    masz dostęp do internetu
    po pół roku dalej nie wiesz co to jest routing IP bo nie chciało Ci się
    grzebnąć w sieci i przeczytać 10 stron tekstu żeby nie odpadać na
    pierwszej rozmowie kwalifikacyjnej

    pytanie konkursowe: jak można administrować sieciami IP i sieciami
    rozległymi nie wiedząc co to jest tablica routingu?

    pierwszym wrażeniem śmiesznego człowieczka z takiej rozmowy jest
    konkluzja że rozmawia się z człowiekiem leniwym (trudno ale to jest
    wybaczalne) nezorganizowanym, niezdyscyplinowanym (też kiepsko ale to
    się da wyćwiczyć) no i z kłamcą (a to już grzech główny)

    wszelkie podobieństwo trele morele jest oczywiście niezamierzone i
    zupełnie przypadkowe. ;)

    /p

  • 92. Data: 2003-08-12 07:03:04
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    PawełW wrote:

    > Mer uważaj na siebie bo jesteś pracocholikiem. Zobaczymy ile tak
    > wyciągniesz, jedni poddają sie szybciej inni wolniej a potem np zawalik mimo
    > nienagannego by się wydawało zdrowia albo inne problemy. O stosunkach z
    > własną rodziną nie wspomnę.

    z jaką rodziną??? większość znajomych pracocholików nie założyła rodzin
    a Ci co założyli to już skorygowali tą pomyłkę :(
    takie czasy i tacy ludzie ale może przynajmniej nasze dzieci nie będą
    już musiały tak rozpaczliwie gnać za pieniędzmi...

    /p

  • 93. Data: 2003-08-12 07:04:22
    Od: piotrr <p...@p...pl>

    Grendel wrote:

    > hmmm a co jest złego w pracy po 8 godzin? imho, jeśli ktoś pracuje nad
    > jednym zadaniem po więcej niż 10 godzin na dobę, to znaczy, że albo nie
    > umie zorganizować sobie pracy, albo wykonuje pracę przeznaczoną dla dwóch
    > ludzi. A to już normalne nie jest.

    okresowe przeładowanie pracą do jakichś 120-130% nie jest niczym złym.
    gorzej jak się utrwala albo zwiększa.

    /p

  • 94. Data: 2003-08-12 09:03:40
    Od: Nahia <n...@o...pl>

    doktor vilgut, c...@g...pl
    On Tue, 12 Aug 2003 05:39:38 +0200:

    > wybrałem ten kierunek a nie inny bo własnie w takim
    > kierunku a nie innym chciałem się kształcic

    rozumiem, ze przez piec lat studiowania czegos co lubiles
    i co cie interesowalo nie wyszedlez z tym tematem poza ramy
    programu ksztalcenia? mowiac szczerze, to ciezko jest mi to
    sobie wyobrazic... nie wiem, moze dziwna jakas jestem, ale
    jezeli cos mnie interesuje to cokolwiek z tym robie jednak.
    dosc czesto dla przyjemnosci, a nie dlatego zeby mi za to
    zaplacili -- chociaz oczywiscie jest to mile ;)

    > A jeżeli chodzi o kwalifikacje to niewiele się różni
    > student od studenta tego samego wydziału wiedzą nabytą,
    > czy też umiejętnościami

    oj, zebys nie przekombinowal... z jednej uczelni z jednego
    roku znam dwoch chlopakow: jeden administruje sobie siecia
    osiedlowa od roku, ktora zreszta sam budowal w oparciu o
    radia, i na prawde duzo sie przy tym nauczyl. a drugi nie
    do konca wie co to takiego antena yagi ;)
    ich kwalifikacje roznia sie mocno.

    pzdr.
    Nahia

  • 95. Data: 2003-08-12 09:21:05
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    piotrr napisał:

    > No chyba nie do końca :) napisał tylko że płaci wysokie podatki a zmojej
    > marnej wiedzy o ekonomii i finansach wynika że VAT podatkiem jest.

    VAT to podatek DOLICZANY do ceny i faktycznie płacony przez nabywcę -
    sprzedawca go tylko odprowadza do US, bo jest to najlepszy sposób na
    kontrolę odprowadzania tego podatku - spróbuj zmusić wszystkie osoby
    fizyczne w Polsce, żeby po zakupie kajzerki, leciały do US odprowadzić
    należny podatek. ;)

    Flyer

  • 96. Data: 2003-08-12 12:36:24
    Od: "bAnan" <n...@n...pl>

    Użytkownik wrote:
    > dlaczego nie stricte finnasowo?

    poniewaz koszty zycia na danym poziomie (ktory w znaczeniu "odpowiednim"
    wlasciwie sam w sobie rowniez jest subiektywny i zalezny od miejsca, w
    ktorym sie zyje) rowniez roznia sie znaczaco

    > nie ma przeciez nakazo-zakazu placenia w PL gorzej niz w USA za
    > jakakolwiek prace ;-).

    no chyba nie ;) stawki ksztaltuje rynek

    > moim zdaniem (tzn. wedle mojej wiedzy) wiele firm o swiatowym zasiegu
    > placi bez wzgledu na miejsce swoje porzadne stawki.

    moze na nielicznych, kluczowych stanowiskach

    --
    pozdro, bAnan

  • 97. Data: 2003-08-12 12:37:09
    Od: "bAnan" <n...@n...pl>

    piotrr wrote:
    > No chyba nie do końca :) napisał tylko że płaci wysokie podatki a
    > zmojej marnej wiedzy o ekonomii i finansach wynika że VAT podatkiem
    > jest. Oczywiście pominął jeszcze całą furę różnego rodzaju podatków

    jasne, ze jest, ale nie on go placi :-)
    stanowi jedynie posrednika pomiedzy konsumentem, a US

    > Możeby tak powiedzieć wprost że podatki w Polsce są wysokie natomiast
    > być może nie chodzi tu wcale o tak ekscytujący podatek dochodowy.

    to wlasnie podatek dochodowy jest ze wszystkich najbardziej "za wysoki" -
    imho

    --
    pozdro, bAnan

  • 98. Data: 2003-08-12 12:53:28
    Od: "abb" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > nie wiem, ale przeciez nie znam tej osoby, wiec w jasnowidza bawic sie
    > nie bede; poza tym kazdy powinien sie
    > troszczyc sam o siebie.
    >
    > to, ze Kowalski nie wie, jak sobie swoj byt polepszyc nie moze byc
    > argumentem na to, ze nalezy bogatym zabrac pieniadze, ktore sobie
    > zarobili i dac Kowalskiemu.

    Nie zarobili sobie tylko utrzymują się z cudzej pracy.
    (wartość dodana !!!!!!)

  • 99. Data: 2003-08-12 13:32:39
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piotrr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Jarosław Wiechecki wrote:
    > Anegdota:
    > śmieszny człowieczek w śmiesznej firmie postanowił zatrudnić
    > administratora sieci. dał ogłoszenie i poświęcił dzień na przeczytanie
    [...]

    Spójrz na to z innej strony. Teraz taki człowiek trafił na kogoś, kto się
    zna. Ale może za 2.3 miesiące trafi na osobe, której wciśnie trochę kitu i
    zostanie zatrudniony?;)

    > definicja leniwca:
    >
    > piszesz w cv w pozycji umiejętności:
    >
    > * administrowanie sieciami LAN/WAN
    > * ... protokoły sieciowe TCP/IP
    >
    > nie masz pracy od pół roku
    > masz dostęp do internetu
    [...]
    Co do leniwca OK. Zakładając, że masz dostęp do internetu to możesz wyszukać
    i ściągnąć materiały. Nie mając dostepu, musisz korzystać z innych źródeł.
    Pół biedy, jeśli jakiś znajomy ma i udostepni na kilkanaście godzin w
    tygodniu (żeby wyszukać odpowiednie materiały, bo to jest najbardziej
    pracochłonna część zdobywania wiedzy przez internet).Gorzej, jeśli tego
    dostępu nie ma lub jest on świadczony przez firmę TPSA. Dialup jest drogi,
    inne ich usługi także. Inne firmy (kablówki, małe firmy miejskie) dopiero w
    to wchodzą.Literatura też do najtańszych nie należy.Innym problemem jest
    faktyczny brak miejsc pracy. Nawet jeśli wszyscy kandydaci na stanowisko
    będą mieli odpowiednią wiedzę i umiejętności, to i tak tylko jeden zostanie
    wybrany.
    BTW, osoba o której piszesz, znalazła kogoś?IMHO, ja zoragnizowałbym to
    zupełnie inaczej. Przygotował jakieś testy, zaprosił całą setkę
    (jednocześnie albo w grupach), rozdał do wykonania, sprawdził i wybrał do
    rozmowy tych, którzy zdobyli odpowiednią ilość punktów. Można to też zrobić
    przez www. W ogłoszeniu podajesz namiary na stronę z testami, klient się
    rejestruje, wykonuje testy itd. Kwestie techniczne zawsze można rozwiązać.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 100. Data: 2003-08-12 13:42:57
    Od: "ek" <e...@g...pl>

    On Mon, 11 Aug 2003 14:27:32 -0700, Nina M. Miller wrote:

> [...]
    >
    > to, ze Kowalski nie wie, jak sobie swoj byt polepszyc nie moze byc
    > argumentem na to, ze nalezy bogatym zabrac pieniadze, ktore sobie

    jest taki jeden argument
    dla biednych
    zeby bogatym zabierac pieniadze:
    istnienie jakichkolwiek pozwolen, zezwolen, koncesji i regulacji
    gospodarki, ktore w oczywisty sposob ograniczaja mozliwosci dzialalnosci
    zarobkowych
    ek