PracaGrupypl.praca.dyskusje › chałupnictwo

  • 1. Data: 2003-08-09 20:39:07
    Temat: chałupnictwo
    Od: "TeresaM" <t...@h...pl>

    witam
    czy ktoś słyszał coś o proponowaniu pracy chałupniczej oferowanej przez MARK
    INK z Wałcza.??????
    t...@h...pl

  • 2. Data: 2003-08-10 09:28:37
    Temat: Re: chałupnictwo
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    TeresaM napisał:

    > witam
    > czy ktoś słyszał coś o proponowaniu pracy chałupniczej oferowanej przez MARK
    > INK z Wałcza.??????
    > t...@h...pl

    No to jeszcze raz:

    1. Bez obrazy Wałcza [byłem dwa razy] - nadawcy z zapyziałych okolic [od
    pyr i pyz, ma się rozumieć ;)] należy unikać - bezrobocie na takich
    terenach jest duże i nie ma przesłanek logicznych do szukania ludzi "w
    Polsce". Dodatkowo - umiejscowienie zleceniodawcy w takich okolicach
    "ratuje" go od wizyty rozwścieczonych zleceniobiorców, którzy stracili
    np. 10 zł;

    2. KAŻDA praca chałupnicza polega na dostarczeniu towaru i odebraniu już
    przerobionego, czyli koszty przesłania gdzies w Polskę, np. tony ziół,
    czy tony długopisów są idiotycznie duże, w odróżnieniu od zawiezienia
    ich do wsi 2 km. od zlecającego;

    3. Wysyłając swoją ofertę musisz pamiętać, że czasami oferujący przysyła
    jakąs makulaturę za opłatą - NIGDY w takich wypadkach nie odbieraj
    płatnych przesyłek za pobraniem [jeżeli nic nie zamawiałaś] -
    przynajmniej zlecający dostanie ok. 10 zł w plecy. ;)

    Flyer

  • 3. Data: 2003-08-10 15:17:26
    Temat: Re: chałupnictwo - manualnefaktury - przetwarzanie rozproszone
    Od: "Piotr" <p...@2...97.114.64>

    Idea chalupnictwa jest piekna. Praca w domu to cos w sam raz dla ludzi
    samotnych i zaczynajacych kariere. W przeszlosci cale rodziny pracowaly w
    manufakturach. Jednak to chodzi o miasta. Manufaktury mialy ta wade ze byly
    umieszczone w jednym punkcie w jakims budynku. Zaleta prac chalupniczych
    podobnie jak w manufakturach jest przetwarzanie rozproszone na danym terenie
    w domach pracownikach - nawet trzesienie ziemi czy podniesienie podatkow nie
    doprowadzi do bankructwa fabryki rozproszonej . W ten sposob niektorzy
    pewnie zmusza do roboty dzieci, zeby powiekszyc zyski lub nawet sasiadow.
    Jednak manualnefaktury chalupnicze sa rzadkoscia. To idealny sposob na
    bezrobocie i organizowanie produkcji niskim nakladem kosztow, bez
    dodatkowych podatkow od nieruchomosci. W systemie prawnym moze istniec luka
    nie uwzgledniajaca istnienia manualnych faktur. Idea piekna 50:50 zyskow dla
    pracodawcy i pracownika.
    Wyglada to na rodzaj pracy: umowa o dzielo...

    Moze ktos wie gdzie mozna znalezc taka prace?

    Pozdrawiam
    Piotr M.

  • 4. Data: 2003-08-10 15:37:49
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    Witam
    Idea pracy chałupniczej jest OK nawet mój stryj swego czasu "produkował" paski
    do zegarków. Ale gdzie się podziały oferty takiej pracy bo sam bym też chętnie
    dorobił pare zł do pensji. Kilka razy dzwoniłem i pisałem do firm
    które "oferowały" taką formę zarobku, jednak okazywało się, że trzeba wpłacić
    jakieś frycowe, lub jest to poprostu akwizycja tylko pod inną nazwą
    typu: "obsługa e-maili" "prosze przyjść a dowie sie pan wszystkiego na miejscu,
    bo w tej chwili nie mogę rozmawiać" i co najciekawsze zawsze podawany jest tel
    kom i żadnego stacjonarnego.

  • 5. Data: 2003-08-10 16:03:29
    Od: "Piotr" <p...@2...97.114.64>

    Skoro jest pensja minimalna to powinna byc i maksymalna, zeby nie bylo zbyt
    wielu pracoholikow. Wiadomo ze sa 4 kategorie zaszeregowania...

  • 6. Data: 2003-08-10 16:08:45
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    zgadzam się z tym żeby ustawić max zarobki na jakimś poziomie cyfrowym a nie
    tylko brać gdzieś z chmur

  • 7. Data: 2003-08-10 20:50:24
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Piotr napisał:

    > Skoro jest pensja minimalna to powinna byc i maksymalna, zeby nie bylo zbyt
    > wielu pracoholikow. Wiadomo ze sa 4 kategorie zaszeregowania...

    Pracoholik ci będzie zasuwał i za 2 tysiące [może i za 800 zł, ale to
    dyskusyjny pomysł]. Pracoholizm to zupełnie co innego niż pazerność
    [trochę z grubej rury określenie ;)].

    Flyer

  • 8. Data: 2003-08-21 04:55:18
    Od: "krzys" <k...@N...gazeta.pl>

    TeresaM <t...@h...pl> napisał(a):

    > witam
    > czy ktoś słyszał coś o proponowaniu pracy chałupniczej oferowanej przez MARK
    > INK z Wałcza.??????
    > t...@h...pl

    Powiem tak. Jeśli ktoś czegoś nie sprawdził , niech nie pisze glupot (mysle
    tu szczególnie o czlowieku o ps.Flyer) Tak , tak chlopie wiesz cos o tej
    firmie? Ja wiem duzo , pracuje dla nich juz 8 m-cy i zarabiam calkiem niezla
    kase , srednio jakies 1900pln m-c mało? za kilka godz dziennie.
    Prawda , ze placac tzw kaucje , nie bylem pewny czy nie zrobia mnie w balona,
    ale okazalo sie ze nie...... Tak więc ludzie zanim kogos obsmarujecie ,
    sprawdzcie to dokładnie. Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-08-21 08:44:19
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    krzys napisał:

    > Powiem tak. Jeśli ktoś czegoś nie sprawdził , niech nie pisze glupot (mysle
    > tu szczególnie o czlowieku o ps.Flyer) Tak , tak chlopie wiesz cos o tej
    > firmie?

    Nie, nie wiem nic, chłopie, o tej firmie, bo i nie pisałem, że firma X z
    Wałcza to wały, tylko ogólnie, na podstawie własnych kontaktów z takimi
    firmami i tego co się naoglądałem. Jakoś tak w Polsce się porobiło, że
    tych naciągaczy jest więcej niż firm, które coś oferują. Nawet nie wiem
    co oferują - stąd sam tekst był podstawą do wyciągania wniosków.

> [...]
    > kase , srednio jakies 1900pln m-c mało? za kilka godz dziennie.
    > Prawda , ze placac tzw kaucje , nie bylem pewny czy nie zrobia mnie w balona,

    A dlaczego nie byłeś pewien? ;)

    > Tak więc ludzie zanim kogos obsmarujecie ,
    > sprawdzcie to dokładnie. Pozdrawiam

    No to całe szczęście, że nie obsmarowałem tej firmy, chociaż z jej usług
    nie skorzystam, jakoś mnie nudzi, nie bycie pewnym, czy nie zrobią mnie
    w balona. ;)

    Flyer

  • 10. Data: 2003-08-21 10:56:25
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "krzys" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    balona,
    > ale okazalo sie ze nie...... Tak więc ludzie zanim kogos obsmarujecie ,

    A jaką mamy pewność, że to co piszesz jest zgodne z prawdą? Że nie jesteś
    twórcą tej firmy i tym postem próbujesz naciągnąć ludzi?
    yamma