PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czym się różni staż od praktyk ?

  • 21. Data: 2007-08-08 09:23:45
    Temat: Re: Czym się różni staż od praktyk ?
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:f97u3s$1qnh$1@opal.icpnet.pl Any User <t...@t...pl>

    > No, a żelazko i odkurzacz!? To nie luksus i kompletne rozbisurmanienie?

    Niemieckie urzedy maja podobne kryteria, nawet ostrzejsze od polskich, a
    ingerencja w prywatnosc jest wieksza - np. niektorzy beneficjenci opieki
    spolecznej dostajacy doplate do czynszu nie maja prawa nikogo nocowac u
    siebie w domu i kontrole robia naloty.

    To powyzsze to lekka przesada (majaca na celu zniechecic do ubiegania
    sie o swiadczenia innych niz ci, ktorzy absolutnie musza), ale idea ma
    sens; nie powinno sie z podatkow obdarowywac kogos, kto ma znaczace
    zasoby materialne, tyle ze nie w formie gotowki. Rozroznienie powinno
    przebiegac nastepujaco: a) dobra uzytkowe konieczne do codziennego
    fizycznego funkcjonowania na poziomie przyjetym w spoleczenstwie -
    lodowka, pralka, kuchenka, odkurzacz itp. - rzeczy, bez ktorych czlowiek
    by chodzil zaniedbany lub poswiecal niewspolmiernie wiele czasu na
    utrzymanie siebie w dobrym stanie b) dobra mogace pomoc w poprawie
    sytuacji, np. znalezieniu pracy, jak telefon komorkowy, komputer
    podlaczony do Internetu czy samochod w miejscach, gdzie poruszanie sie
    komunikacja publiczna jest utrudnione, np. na wsi c) dobra typowo
    konsumpcyjne, wiekszej wartosci i nie sluzace zadnym z celow ujetych w
    poprzednich punktach: TV, hi-fi, srebrna zastawa lub luksusowe wersje
    przedmiotow z poprzednich grup.

    W wielu cywilizowanych krajach wymaga sie spieniezenia dobr z grupy c
    przed przyznaniem zapomogi. Mysle, ze roznica miedzy telewizorem a
    odkurzaczem jest dosc oczywista - jedno z nich sluzy konstruktywnym
    celom, drugie, powiedzialabym, wrecz przeciwnie.

    > Ja pier***ę, ty to mówisz poważnie, czy to chora prowokacja?
    > Czerpać przyjemność z tego, że masz więcej niż ktoś inny?
    > Bylejaki, cholera, wiesz, że ja (i nie tylko ja) mam o tobie jak
    > najgorsze zdanie, ale to coś tu teraz naskrobał to już jest kliniczne...
    > Ludzie czytający to, co wy na to??

    Nic. Emocjonowanie sie pieniedzmi z naciskiem na dawany przez nie
    rzeczywisty lub wyobrazony status jest typowa cecha ludzi, ktorzy sie
    dorobili pochodzac ze srodowiska, w ktorym nie bylo _zadnych_ powodow do
    dumy - ani pieniedzy, ani wyksztalcenia, ani silnego przywiazania do
    jakichs niematerialnych wartosci dajacych poczucie wlasnej wartosci, ani
    dziadka-bohatera wojennego etc. Tak wynika z badan nt. zachowan
    nowobogackich, ktore kiedys czytalam (choc nie byly przeprowadzane w
    Polsce). Ludzie, ktorzy sie dorobili nawet powaznej kasy pochodzac ze
    srodowiska biednego, ale np. wyksztalconego czy z historia rodziny
    pozwalajaca byc dumnym, nie przejawiaja takich zachowan albo w znacznie
    mniejszym stopniu niz ci, ktorzy pierwszy raz od pokolen maja
    jakikolwiek powod poczuc sie od kogokolwiek lepsi.

    > To proste. Co, jeśli nie zdążysz odłożyć nawet na rok życia jako
    > niezdolny do pracy zanim nie przydarzy się coś, co cię niezdolnym do
    > zarobkowania uczyni.

    Jest cos takiego, popularnego w bogatych krajach, co sie nazywa
    ubezpieczenie od utraty dochodu. W znanych mi opcjach jest o tyle lepsze
    od panstwowej renty, ze mozna sie ubezpieczyc na sume, ktora sie
    zarabia, tzn. jesli sie zostanie niezdolnym do pracy - tej konkretnej
    pracy, ktora pozwalala osiagnac wlasnie taki dochod - to firma
    ubezpieczeniowa wyplaca na czas niezdolnosci, przez okreslona ilosc lat
    lub do emerytury taka sama kwote, jaki sie zarabialo pracujac. Oznacza
    to nie tylko zabezpieczenie od pierwszego dnia placenia skladki, ale i
    gwarancje, ze poziom zycia nie obnizy sie radykalnie po ewentualnym
    wypadku czy chorobie.

    W przypadku polskim jest oczywiscie ten problem, ze wiekszosci ludzi o
    nizszych dochodach nie byloby stac na kwote, ktora bylaby sensowna dla
    firm ubezpieczeniowych. Ale tam, gdzie jest wyzszy PKB na glowe, a
    panstwo nie jest szczegolnie opiekuncze, jest to dosc rozpowszechnione.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 22. Data: 2007-08-08 18:02:40
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9c237$o7c$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Niemieckie urzedy maja podobne kryteria
    [cut]
    My jesteśmy w Polsce. Nie wpisałem tego wprawdzie do siga, ale tak jest.

> [...]
    > ktorych czlowiek by chodzil zaniedbany lub poswiecal niewspolmiernie wiele
    > czasu na utrzymanie siebie w dobrym stanie
    Nie podajesz (jak zresztą zwykle) żadnych źródeł swoich opowieści i
    dywagacji, więc nie sposób bez nakładu czasu sprawdzić czy zawierają prawdę.
    Spytam (choć bez nadziei na jakiekolwiek linki źródłowe, czy choćby akronim
    IMHO): czy posiadanie w mieszkaniu łazienki z muszlą klozetową, wanny oraz
    ciepłej wody też łapie się na klasę A. Bo są w Polsce ludzie, którzy tych
    dóbr nie mają.

> [...]
    > podlaczony do Internetu czy samochod w miejscach, gdzie poruszanie sie
    > komunikacja publiczna jest utrudnione, np. na wsi
    Co ty mi tu o komórce i komputerze z dostępem do netu!
    A czy do kategorii B łapie się np. proteza nogi lepsza niż refundowana z
    NFZ? Na pewno bardziej funkcjonalna i mogąca pomóc w poprawie sytuacji.
    Elektryczny wózek inwalidzki? Albo pompa insulinowa? Sama znajdziesz ile to
    kosztuje, czy mam ci napisać?

    > c) dobra typowo konsumpcyjne, wiekszej wartosci i nie sluzace zadnym z
    > celow ujetych w poprzednich punktach: TV, hi-fi, srebrna zastawa lub
    > luksusowe wersje przedmiotow z poprzednich grup.
    Od kiedy jest luksusowa wersja? Czy stary telewizor kolorowy to luksus?

    > W wielu cywilizowanych krajach wymaga sie spieniezenia dobr z grupy c
    > przed przyznaniem zapomogi.
    W jakich i co jest podstawą. Chciałbym gdzieś coś wreszcie przeczytać
    konkretnego i dowiedzieć się, a nie tylko twoje ogólnikowe opowieści.

    > Mysle, ze roznica miedzy telewizorem a odkurzaczem jest dosc oczywista -
    > jedno z nich sluzy konstruktywnym celom, drugie, powiedzialabym, wrecz
    > przeciwnie.
    Słusznie, drugie można spokojnie zastąpić miotłą.

    > Nic.
    Jak na nic, to sporo o tym piszesz poniżej. Lubisz pisać o niczym?
    Przecież powód, dla którego takich jak Bylejaki to kręci nawet dziecko
    rozumie.
    Ja spytałem o ocenę skutku, nie o przyczynę.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-08-09 19:35:51
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Jotte wrote:

    > W wiadomości news:f9c237$o7c$1@inews.gazeta.pl Immona

    > [cut]
    > My jesteśmy w Polsce. Nie wpisałem tego wprawdzie do siga, ale tak jest.

    Zapomnialam, jak bardzo Cie boli jakakolwiek wzmianka o istnieniu swiata
    poza Kaczogrodem. :D

    > Nie podajesz (jak zresztą zwykle) żadnych źródeł swoich opowieści i
    > dywagacji, więc nie sposób bez nakładu czasu sprawdzić czy zawierają
    > prawdę.

    Dziwne, ze ze swoimi zainteresowaniami nie slyszales o Hartz IV. To
    wlasnie przyklad wprowadzonej w zycie zasady, ze przyznanie pomocy jest
    uzaleznione od wczesniejszego zuzycia srodkow posiadanych przez samego
    beneficjenta, czyli sprzedazy pewnych przedmiotow.

    > Jak na nic, to sporo o tym piszesz poniżej. Lubisz pisać o niczym?
    > Przecież powód, dla którego takich jak Bylejaki to kręci nawet dziecko
    > rozumie.

    Ale on moze nie rozumiec, wiec to bylo pisane dla niego.

    > Ja spytałem o ocenę skutku, nie o przyczynę.

    Poslugujac sie Twoim stylem: To sobie pytaj :)

    I.

  • 24. Data: 2007-08-09 21:12:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9fqau$jba$1@inews.gazeta.pl Immona
    <c...@n...gmailu> pisze:

    > Zapomnialam, jak bardzo Cie boli jakakolwiek wzmianka o istnieniu swiata
    > poza Kaczogrodem. :D
    Nie zapomniałaś. Ty to sobie wymyśliłaś.

    --
    Jotte