PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czym się różni staż od praktyk ?

  • 1. Data: 2007-08-01 17:26:10
    Temat: Czym się różni staż od praktyk ?
    Od: "Mietek" <M...@o...eu>

    Witajcie !

    Czym się różni staż od praktyk (chodzi raczej o studenckie praktyki) ?

    1. Jakie są różnice (iteresują mnie różnice od strony studenta) ?
    2. Dla kogo staż, dla kogo praktyki ?
    3. Jak wygląda sprawa wynagrodzeń (praktyki, ale staże chyba też są nieraz
    darmowe.) ?
    4. Jaki może być okres (długość) praktyk, stażu ?

    Pozdrawiam,
    Mietek
    Mietek.Stolarz <małpiszon> onet.eu

  • 2. Data: 2007-08-01 19:07:31
    Temat: Re: Czym się różni staż od praktyk ?
    Od: "Mietek" <m...@o...eu>

> [...]
    > darmowe.) ?
    > 4. Jaki może być okres (długość) praktyk, stażu ?

    Witam ponownie,
    Znalazłem coś takiego:
    http://www.pracaikariera.pl/serwis.php?s=26&pok=456
    ale to nie wyjaśnia mi różnicy miedzy praktyką a stażem :(
    Mam na oku jedną firmę, do której chciałbym się dostać i oni mają trzy grupy
    ofert:
    1) praktyki
    2) staż
    3) normalna praca
    ( Każdym rodzajem ofert zajmują się inne osoby ).

    Nie wypada mi zapytać firmy czym się różnią praktyki od stażu :) Dodam, że
    praktyki studenckie mam zaliczone już jakiś czas temu i nadal jestem studentem
    (kończe za rok studia).

  • 3. Data: 2007-08-02 16:23:57
    Od: "Pytlar" <pytlar(nospam)@o2.pl>

> [...]
    > 2) staż
    > 3) normalna praca
    > ( Każdym rodzajem ofert zajmują się inne osoby ).

    1)zakladaja ze jestes zupelnie zielone, dlatego nic nie placa, zwykle trwaja 3-6
    miesiecy
    2)niby dla absolwentow, ale najpopularniejsza forma zatrudnienia w osiedlowych
    spozywczakach ;) Dla osob do 25 roku, ktorzy nie pracowali, sa zarejestrowani jako
    bezrobotni w UP. Trwa do roku, dostjesz 475zl (jakos tak). Potem moga Cie zatrudnic
    (albo i nie)
    2) hmm, to chyba nie wymaga tlumaczenia :)

    Pozdrawiam
    Pytlar

  • 4. Data: 2007-08-02 18:05:10
    Od: chojny <c...@i...pl>

    Mietek napisał(a):

    > Nie wypada mi zapytać firmy czym się różnią praktyki od stażu :) Dodam, że
    ^^^^^^^^^^

    Blad. Najlepiej zadzwon i sie spytaj. Nie bedziesz pozniej zaskoczony.

    chojny

  • 5. Data: 2007-08-03 05:22:53
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 18:23:57 +0200, Pytlar napisał(a):

> [...]
    bezrobotni w UP. Trwa do roku, dostjesz 475zl (jakos tak). Potem moga Cie zatrudnic

    Staż od kilku lat nie jest przeznaczony dla absolwentów (z wyjątkiem osób
    do 27 roku życia - absolwentów szkół wyższych w ciągu roku od ukończenia
    szkoły). Również nie jest tylko dla osób, które nie posiadają doświadczenia
    zawodowego - takie osoby też mogą iść na staż, ale nie w zawdodzie, który
    już wykonywały.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2007-08-04 12:53:50
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <j...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:1h2thabymcoa2.i3ifc09bkkvp.dlg@40tude.net...
> [...]
    > doświadczenia
    > zawodowego - takie osoby też mogą iść na staż, ale nie w zawdodzie, który

    Dokladnie tak jak piszesz.
    Wlasnie tak, od niedawna w jednym ze slaskich miast walczy sie z
    bezrobociem. Wysylaja masowo ludzi na staze za okolo 400 zl! Albo bierzesz,
    albo spadowa. Przypadek mlodej samotnej kobiety z dzieckiem okolo 3 lat.
    Wyslali ja na wlasnie taki staz. Babka tlumaczyla, ze nie moze isc do pracy
    za takie pieniadze, bo nie ma z kim zostawic dziecka. 400 zl wyplaty -
    przedszkole - dojazd do pracy, tylko idiota by na cos takiego sie zgodzil.
    Skonczylo sie na wykresleniu jej ze statusu bezrobotnego, przez co
    automatycznie stracila ubezpieczenie zdrowotne na siebie i dziecko. Pozostal
    placz i lament. Tak sie czysci statystyki w 4 RP........

    pozdrawiam
    MarkX

  • 7. Data: 2007-08-04 17:45:57
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > automatycznie stracila ubezpieczenie zdrowotne na siebie i dziecko. Pozostal
    > placz i lament. Tak sie czysci statystyki w 4 RP........

    Nasuwa mi się pytanie, z czego ta kobieta żyje, skoro nie może iść do
    pracy za 400 zł. Przecież jest bezrobotna.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2007-08-04 19:40:24
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Any User" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nasuwa mi się pytanie, z czego ta kobieta żyje, skoro nie może iść do
    > pracy za 400 zł. Przecież jest bezrobotna.

    A co za roznica? Po otrzymaniu 400 zl bedzie zyla dokladnie tak samo, jakby
    byla bezrobotna. Z ta roznica, ze bedzie swiadczyc prace ZA DARMO (dojazd +
    przedszkole) i jeszcze dziecka nie bedzie widziec calymi dniami. Fakt bedzie
    miala ten "luksus", ze pojdzie panstwowo do lekarza z malym (bo teraz ja
    wykopali). A przy pobycie dziecka w przedszkolu pewnie bedzie czesto goscic
    u lekarza (kto wtedy bedzie pracowal?). Kolo sie zamyka........

    MarkX

  • 9. Data: 2007-08-04 19:49:58
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > wykopali). A przy pobycie dziecka w przedszkolu pewnie bedzie czesto goscic
    > u lekarza (kto wtedy bedzie pracowal?). Kolo sie zamyka........

    Ale mi nie o to chodziło. Jeśli jest zarejestrowana jako bezrobotna (co
    teoretycznie oznacza, że nie posiada źródła dochodu, a zatem np. nie je
    itd.), oraz nie chce podjąć pracy za 400 zł, to należy domniemywać, że
    jednak jakiś dochód ma. I w związku z tym należałoby takim nierobom nie
    tylko odebrać status bezrobotnego i przywileje z niego wynikające, ale
    też dokładnie zlustrować, skąd delikwent ma pieniądze na życie. Jeśli
    jest to wspólne gospodarstwo domowe, to ok i należy poprzestać na
    odebraniu statusu, ale jeśli występują jakieś inne dochody, to należy
    sprawdzić, czy są opodatkowane itd.

    Generalnie chodzi mi o to, że nikt nie powinien żyć na koszt innych
    podatników, jeśli jest chociażby teoretycznie zdolny do zarabiania na
    siebie.

  • 10. Data: 2007-08-04 21:17:47
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Generalnie chodzi mi o to, że nikt nie powinien żyć na koszt innych
    > podatników, jeśli jest chociażby teoretycznie zdolny do zarabiania na

    Przyjdzie kryska na matyska. Tyle co mam Ci do powiedzenia :)

    MarkX