PracaGrupypl.praca.dyskusje › Częściowe zaniechanie poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych

  • 1. Data: 2007-08-01 14:14:14
    Temat: Częściowe zaniechanie poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych
    Od: t...@p...onet.pl

    Witam,
    Złożyłem w pracy oświadczenie w celu częściowego zaniechania poboru zaliczek na
    podatek dochodowy od osób fizycznych.

    Równocześnie w czerwcu ze względu na dużą zaległą wypłatę na początku roku
    przestałem płacić składki emerytalną i rentową. Gdy liczyłem w tym okresie nie
    płacenia tych składek różnicę pomiędzy brutto a otrzymanym netto to wynosiła
    ona ok. 22% - czyli "do reki" otrzymywałem ok. 78% kwoty brutto. Dziś dostałem
    pensję na konto i niestety zdziwiłem się bo otrzymałem "na rękę" zaledwie 65%
    kwoty brutto. Dzwoniąc do firmy dowiedziałem się, że to dlatego, że z 19%
    podatku wskoczyłem na 30%. Ja wiem, że te moje liczenie jest mocno uproszczone,
    jednak mam pytanie - czy złożenie tego oświadczenia powoduje, że przez cały rok
    mam liczone 19% podatku czy, że po prostu mam obniżony podatek o jedną działkę
    (czyli gdybym nie złożył tego pisma to teraz dowaliło by mi 45% podatku). Czy
    ma ktoś z Was dostęp do programu/kalkulatora płacowego, gdzie można uwzględnić
    do obliczeń złożenie tego wniosku?

  • 2. Data: 2007-08-01 14:23:54
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-01 16:14 [t...@p...onet.pl] napisał(a):

    > Złożyłem w pracy oświadczenie w celu częściowego zaniechania poboru zaliczek na
    > podatek dochodowy od osób fizycznych.

    Co dokładnie złożyłeś? Informację o wspólnym rozliczaniu ze
    współmałżonkiem, informację o decyzji z US o zaniechaniu poboru podatku
    w podanej kwocie, o zaniechaniu opodatkowania przychodu w podanej
    kwocie? Coś innego?

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-08-01 19:25:23
    Od: t...@p...onet.pl

    Złożyłem oswiadczenie o wspólnym rozliczeniu się z żoną

  • 4. Data: 2007-08-01 20:17:32
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-08-01 21:25 [t...@p...onet.pl] napisał(a):
    > Złożyłem oswiadczenie o wspólnym rozliczeniu się z żoną

    W tym przypadku powinieneś mieć liczone próg wstecz. Czyli 19% a w
    momencie przekroczenia trzeciego progu przychodu (85528,- zł)
    przeskakujesz w 30%.