PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB

  • 51. Data: 2002-07-23 16:20:16
    Temat: Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d3d6ee9.3497812@news.gazeta.pl...

    > A tak swoja droga to chyba opinia niezaleznych ekspertów z komisji
    > rzadowej powinna wystarczyc za rekomendacje, przypomne wyzszosci J2EE
    > nad platforma .NET.

    Ja bym radzil raczej poczytac :

    http://www.mimuw.edu.pl/popularyzacja/informatyka/cl
    r_pl.html?PHPSESSID=59e3
    8578e537e5dc3655ba071b514c23

    Bardzo zrownowazony tekst.

    --
    Jacek

  • 52. Data: 2002-07-23 21:07:11
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >No swietnie, tylko że ja chciałbym zrobić taką rzecz na DB2. I za
    >cholerę nie wiem jak to zrobić. Jak wiesz jak to napisz mi czy da się to
    -Masz co najmniej 5 wyjsc:
    1. Rozpoczac studiowanie dokumentacji do DB2
    (zdaje sie ze powinienes to zrobic na poczatku -tak by postapil
    profesjonalista)
    2. Zglosic sie na szkolenie z DB2.
    3. Poprosic o pomoc, (platna) "pomoc techniczna".
    4. Rzucic post na pl.comp.bazy-danych -moze ktos dopowie... :)
    5. Zapytac www.google.com -moze cos znajdziesz...
    Nie mam natury ulatwiania zycia leniom. :)))))))))

    >zrobić (przykładowy SQL - żadnych ogólników), bo twierdzę, że jest to
    >niemożliwe.
    Nic jeszcze nie widziales.
    W programowaniu wszystko jest mozliwe :)))))
    >Możesz używać dowolnych rozszerzeń SQL'a DB2.
    -?

    >A co do standardow przemysłowych..
    >Chyba nie probujesz wmówić, że piszesz tak, by "wszystko
    >działało na wszystkim"..?
    -Tak próbuje.
    Jest na to nawet termin fachowy: "portowalnosc"
    Sam programuje w Javie, która "dziala na wszystkim"
    Koncepcja "Pisz raz, uruchom wszedzie"
    Co do baz danych popatrz jak do tego podchodza wielcy
    tego swiata np. SAP z R/3 który dziala prawie na wszystkich
    dostepnych bazach...
    >A jeli tak, to jak obchodzisz specyfikę baz
    >danych (to, że jedne konstrukcje SQL'a działają szybciej a inne
    >(równoznaczne) wolniej - co jest zależne od rodzaju bazy danych)?
    Bede brutalnie szczery: widze u kolegi problemy z "bazodanowym
    obyciem".
    Uznany autorytet na tym polu, autor kultowej ksiazki: "SQL for
    Smarties" Joe Celko we wszystkich opracowaniach (nawet tych
    dotyczacych wydajnosci/ szybkosci) opieral sie na standardzie, nie na
    specyficznych narzeczach.
    Co z uwagi na to ze wszystkie wspólczesne relacyjne bazy danych
    opieraja sie na "optymalizatorach kosztowych", jest posunieciem w
    pelni slusznym.
    SQL jest jezykiem funkcyjnym i szyk zapytania nie ma znaczenia
    (oczywiscie pod warunkiem ze bedzie poprawne).
    BTW We wspomnianej ksiazce, znajdziesz tez sporo na *twoj* temat.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 53. Data: 2002-07-23 21:10:10
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >DB2 liczyl sie kiedys - obecnie prym wiedzie Oracle ( nawet IBM pokazuje
    >wydjnosc swych maszyn pod Oraclem ), a MS
    >wszedl bardzo mocno na ten rynek i na rynku rozwiazan sredniej wielkosci
    >radzi sobie bardzo dobrze ( ma bardzo dobry stosunek ceny/jakosci ).
    Pewnie.
    Bajum bajum bedziem w raju.
    :))))))))))))))))))))))))))))))))
    A tyle bylo ostatnio o zlym marketingu
    i widac trzeba chyba zaczac od nowa.
    :P

    Pozdrawiam
    Artur

  • 54. Data: 2002-07-23 22:09:05
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d3db918.2687250@news.gazeta.pl...

    > -Tak próbuje.
    > Jest na to nawet termin fachowy: "portowalnosc"
    > Sam programuje w Javie, która "dziala na wszystkim"
    > Koncepcja "Pisz raz, uruchom wszedzie"

    Tak zwana teoria, praktyka jest taka, ze maszyna wirtualna na Linuxie
    inaczej wyswietla okienka
    , a na Windowsach inaczej i trzeba to oprogramowywac.
    Co zrobisz, jak klient powie - ja chce zeby program w Javie robil to i
    tamto, a ty wiesz, ze
    jest to cos, co moze np. dzialac tylko pod Windowsami ?

> [...]
    > Smarties" Joe Celko we wszystkich opracowaniach (nawet tych
    > dotyczacych wydajnosci/ szybkosci) opieral sie na standardzie, nie na

    Nie czytalem, ale ciekawe, jak autor rozwiazal problem np. JOIN w Oracle ?
    Standardow SQL jest kilka i zadna baza sie do nich nie stosuje.
    Pisac zgodnie ze standardem mzona, ale wychodza programy bardzo
    nieoptymalne -
    nie mozna uzywac np. sekwencji, lockowania wierszy, polecen zwiazanych z
    hurtowniami danych,
    zapytan realizujacych zlaczenia.

> [...]
    > (oczywiscie pod warunkiem ze bedzie poprawne).
    > BTW We wspomnianej ksiazce, znajdziesz tez sporo na *twoj* temat.

    Optymalizatory kosztowe czasami zawodza , a stosowanie hintow jest sprawa
    powszechna.
    Szyk zapytania ma bardzo duzy wplywa na wydajnosc wykonania zapytania.

    --
    Jacek

  • 55. Data: 2002-07-23 22:23:50
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d3dc5a3.5898082@news.gazeta.pl...
    > Czesc.
    > Pewnie.
    > Bajum bajum bedziem w raju.
    > :))))))))))))))))))))))))))))))))
    > A tyle bylo ostatnio o zlym marketingu
    > i widac trzeba chyba zaczac od nowa.
    > :P

    IBM 34%, Oracle 32%, MS 16%, Sybase 2,5%
    Ale IBM ma ten udzial, bo kupil Informixa ... - czyli tyle razem maja DB2 i
    Informix ....

    --
    Jacek

  • 56. Data: 2002-07-23 23:51:27
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Oto kolejna dyskusja z cyklu
    "nie mam bladego pojecia, ale sie odezwe,
    moze sie czegos (za darmo) naucze "
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    >Tak zwana teoria, praktyka jest taka, ze maszyna wirtualna na Linuxie
    >inaczej wyswietla okienka
    >, a na Windowsach inaczej i trzeba to oprogramowywac.
    W AWT czy Swingu (biblioteki odpowiedzialne za wyswietlanie okienek w
    Javie) jest zastosowany unikalny mechanizm "layout manager" który
    sprawia ze aplikacja wyglada równie slicznie pod MacOs'em, Solarisem,
    Linuxem, czy Windowchami.
    Proponuje ci obejrzec jakas aplikacje napisana w Javie, pewnie beda
    screenshoty z pod róznych systemów to sobie sprawdzisz.
    (bo jak wiedze, nie po raz pierwszy zreszta, kolega nie wie o czym
    pisze...)
    >Co zrobisz, jak klient powie - ja chce zeby program w Javie robil to i
    >tamto, a ty wiesz, ze jest to cos,
    >co moze np. dzialac tylko pod Windowsami ?
    To podlaczam sie do wind przez Java Native Interface.
    Poinformuje tez goscia, ze mu ten program nigdzie indziej nie
    zadziala.
    Placi, niech ma.
    :)))))))))))))))))))))))))))))))

    >Nie czytalem,
    -Spoko domyslam sie.
    :))))))))))))))))))))))))))))))))

    >ale ciekawe, jak autor rozwiazal problem np. JOIN w Oracle ?
    a o który JOIN chodzi?
    OUTER czy INNER, LEFT czy RIGHT?
    :))))))))))))))))))))))))))))))))

    >Standardow SQL jest kilka i zadna baza sie do nich nie stosuje.
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    przepraszam, nie moglem opanowac smiechu.

    >Pisac zgodnie ze standardem mzona, ale wychodza
    >programy bardzo nieoptymalne -
    Powiedzial specjalista, który zna tylko bazy, które sie nie stosuja do
    standardów.
    To ty wczesnie wspominales o SQL Serwerze?
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    >nie mozna uzywac np. sekwencji, lockowania wierszy,
    Jak?, jak?, jak?
    Nie mozna uzywac blokad wierszy?
    Gdzie w Dbase?
    No, bo raczej nie w bazach transakcyjnych
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    >polecen zwiazanych z hurtowniami danych,
    No komediant.
    Polecen zwiazanych z hurtowniami danych
    sie zachcialo...
    To moze przy okazji plecen zwiazanych z warzywniakiem na rogu?
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    >zapytan realizujacych zlaczenia.
    -Zlaczenia realizuje sie za pomoca JOINow.

    >Optymalizatory kosztowe czasami zawodza ,
    Ta pewnie...
    Ta technologia jest stosowana od 20 lat, nie wiem skad masz takie
    doswiadczenia,
    chyba pracujesz w narzedziu wlasnie z przed 20 lat?
    >a stosowanie hintow jest sprawa powszechna.
    -Byc moze w twoich programach, w moich nie.
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    >Szyk zapytania ma bardzo duzy wplywa na wydajnosc wykonania zapytania.
    W jakim produkcie i z przed ilu dekad?
    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Jacku, uwazam, ze dysponujesz ogromnym potencjalem, improwizatorsko -
    kabaretowym
    Powiem to najbardziej delikatnie jak tylko potrafie...
    Postaw nacisk na ta strone, a programowaniem to ty sobie glowy nie
    zawracaj.

    Pozdrawiam
    Dzieki za poprawienie humoru "na dobranoc"

    Artur

  • 57. Data: 2002-07-23 23:55:37
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc

    >IBM 34%, Oracle 32%, MS 16%, Sybase 2,5%
    >Ale IBM ma ten udzial, bo kupil Informixa ... - czyli tyle razem maja DB2 i
    >Informix ....
    Pierwsze pytanie "na jakim rynku": Ameryka, Europa :)))))))))))))))
    Sprostowanie: IBM przejol klientow Informixa, produktu nie rozwija.
    Nie mozesz wiec napisac ze to BD2 i Informix OnLine server.

    Pozdrawiam
    Artur

    =============================
    Czytelniku spróbuj sie czasem
    Spuscic...
    ze smyczy.

  • 58. Data: 2002-07-24 07:28:42
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    artur dyksinski wrote:

    > -Masz co najmniej 5 wyjsc:
    > 1. Rozpoczac studiowanie dokumentacji do DB2
    > (zdaje sie ze powinienes to zrobic na poczatku -tak by postapil
    > profesjonalista)

    i tak też zrobiłem. Przy czym chciałem zauważyć, że interesowały mnie
    rozwiązania krótkie i zwarte a takich nie znalazłem.

> [...]
    > 5. Zapytac www.google.com -moze cos znajdziesz...
    > Nie mam natury ulatwiania zycia leniom. :)))))))))

    To widać. Ale, że przykład był czysto akademicki i potrzebny mi do
    zabawy w domu a nie do pracy, więc nawet nie żałuję że nic nie napisałeś.

    > Nic jeszcze nie widziales.
    > W programowaniu wszystko jest mozliwe :)))))

    Jak dla mnie zaczyna byc nudna ta dyskusja. Może jesteś fachowcem.
    Szkoda, ze nie chcesz tego potwierdzic jedno- (dwu-) linijkowym tekstem
    (SQL'em).

    > -Tak próbuje.
    > Jest na to nawet termin fachowy: "portowalnosc"
    > Sam programuje w Javie, która "dziala na wszystkim"

    Mhm.. Próbujesz. Dobre określenie. Niestety tak się składa, że bez
    długich i żmudnych testów to co napiszesz nie zawsze będzie działało na
    wszystkich platformach (żeby nie być gołosłownym jak ty wspomnę choćby
    problem z wielowątkowością w kawie).

> [...]
    > (oczywiscie pod warunkiem ze bedzie poprawne).
    > BTW We wspomnianej ksiazce, znajdziesz tez sporo na *twoj* temat.

    Nie omieszkam zobaczyć. A tak swoją drogą, jak będziesz miał dostęp do
    DB2 5.0 na OS/390 to zobacz różnicę pomiędzy LEFT JOIN i INNER JOIN..

    Jak dla mnie EOT.

    reik.

  • 59. Data: 2002-07-24 08:09:14
    Od: "Vetch" <v...@m...pl.REMOVETHIS>

    Hej !

    "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> wrote
> [...]
    > Javie) jest zastosowany unikalny mechanizm "layout manager" który
    > sprawia ze aplikacja wyglada równie slicznie pod MacOs'em, Solarisem,

    ROTFL ;-)
    Sorry, ale to "równie ślicznie" mnie rozbawiło :-)
    Dobrze, że dla Windows jest tak mało aplikacji
    napisanych w Javie...

    ---
    Vetch
    http://vetch.magot.pl/

  • 60. Data: 2002-07-24 08:46:03
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >ROTFL ;-)
    >Sorry, ale to "równie ślicznie" mnie rozbawiło :-)
    >Dobrze, że dla Windows jest tak mało aplikacji
    >napisanych w Javie...

    ???
    To ostatnie zdanie jest bez sensu.
    Zreszta to wszawa (destruktywna krytyka)

    -TROLEROW nie pozdrawiam
    Artur