PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB › Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    From: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    Date: Wed, 24 Jul 2002 00:09:05 +0200

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d3db918.2687250@news.gazeta.pl...

    > -Tak próbuje.
    > Jest na to nawet termin fachowy: "portowalnosc"
    > Sam programuje w Javie, która "dziala na wszystkim"
    > Koncepcja "Pisz raz, uruchom wszedzie"

    Tak zwana teoria, praktyka jest taka, ze maszyna wirtualna na Linuxie
    inaczej wyswietla okienka
    , a na Windowsach inaczej i trzeba to oprogramowywac.
    Co zrobisz, jak klient powie - ja chce zeby program w Javie robil to i
    tamto, a ty wiesz, ze
    jest to cos, co moze np. dzialac tylko pod Windowsami ?

    > Bede brutalnie szczery: widze u kolegi problemy z "bazodanowym
    > obyciem".
    > Uznany autorytet na tym polu, autor kultowej ksiazki: "SQL for
    > Smarties" Joe Celko we wszystkich opracowaniach (nawet tych
    > dotyczacych wydajnosci/ szybkosci) opieral sie na standardzie, nie na
    > specyficznych narzeczach.

    Nie czytalem, ale ciekawe, jak autor rozwiazal problem np. JOIN w Oracle ?
    Standardow SQL jest kilka i zadna baza sie do nich nie stosuje.
    Pisac zgodnie ze standardem mzona, ale wychodza programy bardzo
    nieoptymalne -
    nie mozna uzywac np. sekwencji, lockowania wierszy, polecen zwiazanych z
    hurtowniami danych,
    zapytan realizujacych zlaczenia.

    > Co z uwagi na to ze wszystkie wspólczesne relacyjne bazy danych
    > opieraja sie na "optymalizatorach kosztowych", jest posunieciem w
    > pelni slusznym.
    > SQL jest jezykiem funkcyjnym i szyk zapytania nie ma znaczenia
    > (oczywiscie pod warunkiem ze bedzie poprawne).
    > BTW We wspomnianej ksiazce, znajdziesz tez sporo na *twoj* temat.

    Optymalizatory kosztowe czasami zawodza , a stosowanie hintow jest sprawa
    powszechna.
    Szyk zapytania ma bardzo duzy wplywa na wydajnosc wykonania zapytania.

    --
    Jacek