PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB

  • 61. Data: 2002-07-24 08:56:27
    Temat: Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    Od: "Vetch" <v...@m...pl.REMOVETHIS>

    Hej !

    "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > ???
    > To ostatnie zdanie jest bez sensu.

    podobnie, jak Twoje zachwalanie biednego layou'tu GUI Javy.
    Co z tego, że można go zmieniać.
    I tak jest obleśny i nie dorasta do pięt środowiskom GUI
    systemów Windows, a szczególnie XP.
    A jakbyś się nie wysilał, to Java i tak nie gwarantuje
    100 % przenośności, więc Twoje hymny pochwalne
    wkładam na półkę z bajkami.

    > Zreszta to wszawa (destruktywna krytyka)

    uczę się od mistrza ;-)
    (patrz->swoje poprzednie posty :-)

    > -TROLEROW nie pozdrawiam

    więc "nie chce mi się z tobą gadać"

  • 62. Data: 2002-07-24 09:19:57
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    Przyznaje ze to zaczyna byc juz nudne (no fan :)
    Ale pare sprostowan.

    >Mhm.. Próbujesz. Dobre okrelenie. Niestety tak się składa, że bez
    >długich i żmudnych testów to co napiszesz nie zawsze będzie działało na
    >wszystkich platformach
    -Masz o tym jakies pojecie?
    Tzn, czy pisales jakis program i testowales go na róznych platformach?
    I co ci nie dzialalo?
    >(żeby nie być gołosłownym jak ty wspomnę choćby
    >problem z wielowątkowocią w kawie).
    O jaka kawe chodzi?
    o jezyk programowania "Scheme" napisany w Javie?
    o srodowisko zintegrowane sp. Allaire (obecnie Macromedia), wycofane
    juz z sprzedazy?
    o rosline z rodziny marzanowatych pochodzaca z terenu Afryki,
    uprawiana w szerokim pasie miedzyzwrotnikowym?
    o plyn powstaly z zalania wrzaca woda nasion kawy?
    I co to ma wspólnego z wielowatkowoscia?
    >A tak swoją drogą, jak będziesz miał dostęp do
    >DB2 5.0 na OS/390 to zobacz różnicę pomiędzy
    >LEFT JOIN i INNER JOIN..
    Bez komentarza...

    Pozdrawiam
    Artur
    Pozdrawiam
    Artur

    =============================
    Czytelniku spróbuj sie czasem
    Spuscic...
    ze smyczy.

  • 63. Data: 2002-07-24 09:51:51
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >podobnie, jak Twoje zachwalanie biednego layou'tu GUI Javy.
    >Co z tego, że można go zmieniać.
    >I tak jest obleny i nie dorasta do pięt rodowiskom GUI
    Oblesny to jest styl twojej krytyki.
    Oblesna jest równiez taka forma reklamy.
    Czego?
    >systemów Windows, a szczególnie XP.
    No i juz wiadomo, czego reklamy...
    Jak juz pisalem robicie Billowi wielka krecia przysluge,
    taka prymitywna reklama...
    >A jakby się nie wysilał, to Java i tak nie gwarantuje
    >100 % przenonoci, więc Twoje hymny pochwalne
    >wkładam na półkę z bajkami.
    Gwarantuje, gwarantuje :)))))))))))
    Co was wszystkich tak to boli?
    Ze mozna napisac program, który zadziala na Windach,
    a jak sie czlowiek dorobi i bedzie go stac na porzadny komputer
    to odda PCta na zlom i kupi sobie MacIntosha.
    A program jak dzialal na PCcie tak bedzie dzial na Macu?
    To chyba dobrze dla klienta, ze nie jest "zakladnikiem" jednej
    platformy?

    >uczę się od mistrza ;-)
    To go zmien i to szybko.

    >więc "nie chce mi się z tobą gadać"
    Obrazliwe te TROLLERY ostatnio.
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Ale tak swoja droga z tym jednym masz racje.
    PLONK.

    Artur

  • 64. Data: 2002-07-24 09:59:05
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    artur dyksinski wrote:
> [...]
    > Ale pare sprostowan.

    > -Masz o tym jakies pojecie?
    > Tzn, czy pisales jakis program i testowales go na róznych platformach?

    Tak, najgłupszy przykład - mała aplikacja w javie pod Window i Linux. I
    jedno małe potknięcie w ścieżce do pliku, a znalezienie tego trwało
    długo. Wina piszącego, może niezbyt pasuje do tematu.

    Drugi przykład - dziwne zachowanie STL'a na jednej maszynie. O
    szczególach nie chce pisać, bo za długo bym się rozpisywał. Niestety
    musiałem przepisać kawałek kodu, żeby działało "i tu i tu".

    Tyle powinno wystarczyć, bo ilustruje problem.

    > O jaka kawe chodzi?

    przepraszam literówka. Oczywiście chodzi o 'kaffe' - mało popularne, ale
    jednak niektórzy się tym bawią. Dostępne pod linuxem.

    > Bez komentarza...

    Mhm.. też tak sądzę. Mam nadzieję, że się im przyjrzałeś dokładniej i
    temu jak działają (nie będę pomagał leniom i mówił co takiego dziwnego
    jest w zachowaniu jednego z nich :-) ).

    reik

  • 65. Data: 2002-07-24 10:25:26
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Drugi przykład - dziwne zachowanie STL'a na jednej maszynie. O
    >szczególach nie chce pisać, bo za długo bym się rozpisywał. Niestety
    >musiałem przepisać kawałek kodu, żeby działało "i tu i tu".
    STL to "Standard Template Library", czesc standartowej biblioteki C++.
    W Javie nie ma STLa,
    *PISZESZ BZDURY*
    brachu...

    >Mhm.. też tak sądzę. Mam nadzieję, że się im przyjrzałe dokładniej i
    >temu jak działają (nie będę pomagał leniom i mówił co takiego dziwnego
    >jest w zachowaniu jednego z nich :-) ).
    To wyjete z "sztuczek i chwytów na zagiecie dazodanowca dla opornych"?
    Rece opadaja.

    Dla mnie EOT.

    Pozdrawiam
    Artur

  • 66. Data: 2002-07-24 10:40:19
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    artur dyksinski wrote:
    > STL to "Standard Template Library", czesc standartowej biblioteki C++.
    > W Javie nie ma STLa,
    > *PISZESZ BZDURY*
    > brachu...

    Czy zawężaliśmy się tylko do Javy? Jakoś nie zauważyłem. Czy to
    określenie "*PISZESZ BZDURY*" odnosi się do tego, że uważasz, że na
    wszystkich platformach STL zachowuje się dokładnie tak samo, czy do
    tego, że uważałeś, że sugeruję jakoby STL był w Javie.. (tak z ciekawości)?

    > To wyjete z "sztuczek i chwytów na zagiecie dazodanowca dla opornych"?
    > Rece opadaja.

    Nie. Tylko informacja dla Ciebie, że jeśli byś się spotkał z tym
    ustrojstwem to przyjrzyj się zachowaniu tych konstrukcji SQL'owych a się
    zdziwisz - to miał być jedynie przykład, że czasami przy przenoszeniu
    programu z jednej platformy na drugą dziają się rzeczy dziwne i
    niezrozumiałe (pozornie).

    > Dla mnie EOT.

    Masz rację. Jak uważasz, że potrafisz pisać rzeczy, które wszędzie będą
    działały bez długiego testowania i poprawiania problemów to powodzenia.
    No i rada, żebyś nie pisał niektórych rzeczy (np. 3d, również w Twoim
    ulubionym języku programowania - Javie) bo się zdziwisz.

    Z mojego coraz większego doświadczenia wynika jak na dłoni, że standardy
    sobie, a producenci sobie.

    reik

  • 67. Data: 2002-07-24 15:13:00
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > Jak w temacie, po prostu dysponuje (w przerwach pomiedzy klepaniem
    > asp/html/sql) odrobinka czasu i duza doza checi na wgryzienie sie w temat no
    > wlasnie.., vb czy delphi? za 2 miesiace strace obecna robote i bede szukac
    > czegos nowego i w zwiazku z tym musze wybierac. Ze wszelkie sugestie jesli
    > tylko ktos bedzie laskaw mi udzielic z gory bardzo dziekuje!!
    >
    > arnie

    Moim skromnym zdaniem najlepszym wyjsciem jest VB + API + Cpp.
    Wiekszosc aplikacji pisze sie v VB bardzo szybko,
    a jak czegos nie mozna zrobic to trzeba napisac dll-a w Cpp.
    Do powaznych zastosowan Cpp jest niezastapiony.
    Duzym plusem sa takze funkcjie API, ktorych mozna
    uzywac w VB.

    Tak wiec na poczatek VB, potem stopniowo Cpp.

    Greewer

  • 68. Data: 2002-07-30 15:19:58
    Od: "Trix" <t...@y...com>

    co do tej konwersji ... to cos w stylu :
    select ....
    CASE
    when kolumna = upper(kolumna) then CAST()
    else NULL

    wzglednie mozesz uzyc LIKE [0_9] ... pewnie by sie dalo
    cos jeszcze znalezc.

  • 69. Data: 2002-07-30 16:18:41
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >co do tej konwersji ... to cos w stylu :
    > select ....
    > CASE
    > when kolumna =`
    > else NULL

    Cieplo, cieplo...
    :)))))))))
    A co z
    !@#$%^&*(){}[]\|;:'",<.>/?
    by nie wspomniec o: "bialych znakach".

    Pozdrawiam
    Artur

  • 70. Data: 2002-07-31 07:02:49
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Trix wrote:
> [...]
    > when kolumna = upper(kolumna) then CAST()
    > else NULL
    >
    > wzglednie mozesz uzyc LIKE [0_9] ... pewnie by sie dalo

    Dzięki :-)
    W szczególności za to, że w przeciwieństwie do niektórych osób w tym
    wątku napisałeś kawałek kodu. Pomysl z LIKE jest rzeczywiście fajny i
    krótki w zapisie.
    Jak to czasami jedna linijka potrafi otworzyć oczy i odkryć koło na nowo :-)

    Pozdrawiam

    reik