PracaGrupypl.praca.dyskusje › przerwa w pracy - rejestrować się?

  • 1. Data: 2002-07-17 14:47:59
    Temat: przerwa w pracy - rejestrować się?
    Od: "Marta" <m...@p...wprost.pl>

    Witam.

    Z końcem czerwca skończyła mi się umowa o pracę, nastepną podpiszę we
    wrześniu (więc nie pracuję przez wakacje, nie mam też ubezpieczenia). Czy
    warto byłoby się zarejestrować jako bezrobotna? Czy dostałabym zasiłek do
    czasu podpisania następnej umowy? Czy miałabym ubezpieczenie? (akurat teraz
    muszę chodzić do lekarza, prywatnie już niezle zabuliłam:(

    Tych lekarzy to jeszcze scierpię, ale może warto się zarejestrować dla
    zasiłku? Nie wiem tylko czy miałabym do niego prawo - pracowałam od września
    2001, a więc niepełny rok.

    Dzięki za wskazówki.

  • 2. Data: 2002-07-17 20:59:08
    Temat: Re: przerwa w pracy - rejestrować się?
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zasiłku? Nie wiem tylko czy miałabym do niego prawo - pracowałam od września
    Aby otrzymać zasiłek musisz mieć przepracowane 365 dni w ciągu ostatnich 18
    miesięcy. Ubezpieczenie zdrowotne dostaniesz jako "zarejestrowana bez prawa do
    zasiłku", o ile nie jesteś np. mężatką (przechodzisz na ubezpieczenie męża
    pracującego), jeśli uczysz się - także bez ubezpieczenia ze strony urzędu
    pracy, i jest jeszcze coś o posiadanych hektarach - to także eliminuje
    ubezpieczenie ze strony UP - przy rejestracji podsuną Ci papierek z w/w
    warunkami do podpisu.
    Zdrówka i Powodzenia Życzy
    Mundek