PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie? › Re: Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?
    Date: Wed, 6 Jul 2005 15:44:01 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@host-ip237-252.crowley.pl

    > Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...pisz.tu> napisał
    > rozumiem że naświetlone przeze mnie fakty nie są zbyt
    > przyjemne, ale twoje życzenia jedynie mnie rozbawiły.

    Tak, zauważyłem, że należysz do tych, których tylko (i to nie
    zawsze) życie może nauczyć szanowania innych. Żądasz szacunku do
    siebie, a co w zamian dajesz?

    > Natomiast tobie i innych "pracodawcom" życzę żeby wreszcie
    > wyzbyli się wstydu (?) i traktowali chętnych do pracy poważnie.

    Nie wstydzę się podać zarobków publicznie, ale podanie ich wg
    pojęcia "potencjalnej" wysokości jest mało poważne. Bo co z tego,
    że napiszę 15.000zł potencjalnie (jak mogą tu zarobić najlepsi),
    jeżeli potem nazwiesz mnie kłamcą, bo ty nie będziesz umiał
    zarobić nawet 1.500zł? Nie widzę też powodu publicznego podawania
    wzoród do obliczeń, bo nie powinno to interesować konkurencji,
    jak też nic nie da komuś, kto dokładnie w tej branży i stanowisku
    (a często też regionie) nie siedzi.

    > Publiczne oświadczenie potencjalnej wysokości proponowanych
    > zarobków za pracę wg ściśle określonych wymagań chyba nie
    > zaszkodzi, nieprawdaż?

    Mylisz się. Prawda tylko tylko zakładów, gdzie sterowanie
    pracownikami odbywa się za pomocą bata a nie pieniędzy. Czyli -
    tam gdzie dostaniesz tyle ile ci dadzą + parę procent premii
    uznaniowej i to wszystko. I w takim przypadku masz rację. Ale
    tylko w takim. Bo już tam, gdzie będę chciał zdecydować sam ile
    ci dać (ile dla mnie jesteś wart) - to nie powiem zanim sam się
    nie dowiem.

    Sam sobie wystawiasz świadectwo...

    J.K.
    --
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej
    wystawy artysty Bronisława Tomeckiego: www.zapraszam.pl/exlibris/