PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?

  • 1. Data: 2005-07-06 06:17:50
    Temat: Czy pracodawca ma prawo mnie pytac o zarobki w poprzedniej firmie?
    Od: "pehapowiec" <p...@a...pl>

    Witam!!
    W zasadzie pytanie jest jak w temacie, gdyz spotkalem sie ostatnio (przegladajac
    oferty), ze procz CV i LM trzeba wypelnic kwestionariusz, w ktorym pytaja sie
    ile zarabialem w poprzedniej firmie. Moje pytanie takie czy maja takie prawo, bo
    to ile zarabialem to moja osobista sprawa, prawda??

    pehapowiec

  • 2. Data: 2005-07-06 06:24:02
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: pehapowiec [6 Jul 2005 08:17:50 +0200]:

    > kwestionariusz, w ktorym pytaja sie ile zarabialem
    > w poprzedniej firmie.

    Napisz "mam szczera nadzieje, ze mniej niz bede zarabiac u was".

    Kira

  • 3. Data: 2005-07-06 06:41:08
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "pehapowiec" <p...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:33a6.00000175.42cb778e@newsgate.onet.pl...
    > Moje pytanie takie czy maja takie prawo, bo

    Oczywiście, że mają prawo. Tak samo jak ty masz prawo nie odpowiadać.

    vertret

  • 4. Data: 2005-07-06 06:48:40
    Od: Piotr <s...@r...com>

    pehapowiec napisał(a):
> [...]
    > ile zarabialem w poprzedniej firmie. Moje pytanie takie czy maja takie prawo, bo
    > to ile zarabialem to moja osobista sprawa, prawda??

    A w poprzedniej firmie nadal pracujesz czy jesteś bezrobotnym? Bo często
    takie pytanie ma znaczenie jak najbardziej praktyczne, chodzi o to żeby
    wysondować ile płaci konkurencja i jaką stawkę zaproponować kandydatowi
    aby opłacało mu się zmienić firmę.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2005-07-06 06:51:40
    Od: "jaQbek" <j...@n...pl>

> [...]
    > takie pytanie ma znaczenie jak najbardziej praktyczne, chodzi o to żeby
    > wysondować ile płaci konkurencja i jaką stawkę zaproponować kandydatowi

    Albo żeby stwierdzić, ze nie jesteśmy w stanie tyle kandydatowi zaoferować i
    odrzucić jego ofertę na starcie ...

  • 6. Data: 2005-07-06 07:03:19
    Od: Piotr <s...@r...com>

    jaQbek napisał(a):

    > Albo żeby stwierdzić, ze nie jesteśmy w stanie tyle kandydatowi zaoferować i
    > odrzucić jego ofertę na starcie ...

    W tą stronę też to działa. Ale to też dobrze bo nie będą zawracali
    kandydatowi dupy kolejnymi etapami rekrutacji w której dopiero przy
    ostatniej rozmowie okaże się że i tak nie będzie on zainteresowany pracą
    za proponowane wynagrodzenie. BTW: Szkoda że w Polsce nie ma zwyczaju
    podawania w ogłoszeniach orientacyjnych zarobków. Przynajmniej sytuacja
    byłaby jasna i oferty składaliby tylko naprawdę zainteresowani.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2005-07-06 07:10:07
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <s...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]
    sytuacja
    > byłaby jasna i oferty składaliby tylko naprawdę zainteresowani.

    A po co podawać, skoro większość ofert to 849zł brutto lub coś koło
    tego? W ogóle dużo ogłoszeń z "pracą", np. w wyborczej, to nie praca,
    lecz oferta na wykonanie zleceń lub dzieł. Powinni to w jakimś
    biznesowym dziale dawać ;)

    L.

  • 8. Data: 2005-07-06 07:15:48
    Od: "pehapowiec" <p...@a...pl>

    Jak chcecie to zobaczcie z reszta sami tą ofertę:

    http://www.varico.com/CShowArticles.php?form_data[ar
    ticle_id]=2731

    Zwroccie uwage na pola pogrubione - one maja one decydujace znaczenie, sa wsrod
    nich pytania ile by sie chcialo zarabiac. Natomiast pytania o umiejetnosci juz
    nie sa istotne, jak dla mnie paranoja...

    Ciekawe sa tez pytania:

    Na czym wg Pana/Pani polega praca na stanowisku programisty?

    Co Pan/i rozumie poprzez szersze spojrzenie na sprawy firmy?

    Na jakim etapie do osiągnięcia celów zawodowych jest stanowisko na jakie Pan/i
    się ubiega?

    Szczerze mowiac to nie wiem co oni chca zeby im tu napisac??
    Jak na takie pytania odpowiadac i to madrze odpowiadac??
    Tzn. jak na moj gust chca przyjac osoby, ktore im sie najbardziej podliza i beda
    pracowac za grosze, ale moge sie mylic...

    Pozdrawiam

    pehapowiec

  • 9. Data: 2005-07-06 07:31:02
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Liwiusz napisał(a):

    > A po co podawać, skoro większość ofert to 849zł brutto lub coś koło
    > tego?

    Po to żeby ci dla których te ~850zł jest zupełnie niesatysfakcjonującym
    wynagrodzeniem nie marnowali czasu i papieru na wysyłanie ofert.

    > W ogóle dużo ogłoszeń z "pracą", np. w wyborczej, to nie praca,
    > lecz oferta na wykonanie zleceń lub dzieł.

    To pewna forma pracy i nieraz korzystniejsza niż etat. Ale zgadzam się z
    tym że informację o zasadach współpracy też powinni od razu w ogłoszeniu
    zamieszczać.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2005-07-06 07:53:39
    Od: Piotr <s...@r...com>

    pehapowiec napisał(a):

    > Tzn. jak na moj gust chca przyjac osoby, ktore im sie najbardziej podliza i beda
    > pracowac za grosze, ale moge sie mylic...

    Moim zdaniem szukają najtańszego frajera.

    pozdrawiam
    Piotr