PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy będąc na zwolnieniu lekarskim muszę pracować?

  • 1. Data: 2011-12-23 20:54:31
    Temat: Czy będąc na zwolnieniu lekarskim muszę pracować?
    Od: konsultant <k...@w...pl>

    Mam dylemat. Byłem tydzień na zwolnieniu lekarskim, jednak codziennie
    pracowałem przy kompie będąc w stałym kontakcie z oddziałem firmy w PL i
    zagranicą. Telekonferencja, maile itp. I tu pojawia się wątpliwość. Czy
    powinienem oddać pracodawcy zwolnienie lekarskie za te dni, czy też
    uznając przepracowane na zwolnieniu lekarskim dni, żądać zapłaty 100%
    pensji bez potrąceń zwolnieniowych? Jak mówi prawo, czy były przypadki
    rozstrzygnięć sądowych w tej kwestii?

  • 2. Data: 2011-12-29 22:14:05
    Od: Smok Eustachy <s...@W...pl>

    W dniu 23.12.2011 21:54, konsultant pisze:
> [...]
    > uznając przepracowane na zwolnieniu lekarskim dni, żądać zapłaty 100%
    > pensji bez potrąceń zwolnieniowych? Jak mówi prawo, czy były przypadki

    Przede wszystkim nie możesz tyrac.

  • 3. Data: 2011-12-29 22:20:56
    Od: Marek Jażdżewski <m...@g...onet.pl>

    On 2011-12-23 20:54:31 +0000, konsultant said:

> [...]
    > uznając przepracowane na zwolnieniu lekarskim dni, żądać zapłaty 100%
    > pensji bez potrąceń zwolnieniowych? Jak mówi prawo, czy były przypadki

    Jeżeli zwolnienie zostało już od lekarza odebrane, to znaczy, że jego
    kopia powędrowała
    do ZUS'u. Jeżeli teraz nie odda się zwolnienia w pracy, to chyba
    powstanie niezgodność.

    Poza tym będąc na zwolnieniu lekarskim nie tylko nie trzeba, ale wręcz
    nie można pracować.

    Myślę, że w tej sytuacji możnaby się dogadać i "odebrać" ten dzień w
    innym terminie.
    Czyli teoretycznie być w pracy, ale faktycznie w niej nie być. A obecne
    zwolnienie
    jak najbardziej oddać w kadrach.

    --

     z pozdrowieniami

     Marek Jażdżewski

      ? MacBookPro 15" 2.66 GHz Intel Core i7 8GB/750GB/SD  OS X Lion 10.7.2

  • 4. Data: 2011-12-30 18:18:04
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-12-29 23:20, Marek Jażdżewski pisze:
    > Jeżeli zwolnienie zostało już od lekarza odebrane, to znaczy, że jego
    > kopia powędrowała
    > do ZUS'u. Jeżeli teraz nie odda się zwolnienia w pracy, to chyba
    > powstanie niezgodność.

    Ani zakład pracy ani zus nie weryfikuje tego, czy zwolnienie lekarskie
    było przedstawione pracodawcy.

    Jeżeli ktoś pracuje w czasie zwolnienia lekarskiego to za ten czas ma
    mieć wypłacone normalne wynagrodzenie za pracę. Oczywiście, jeżeli
    pracuje choć jeden dzień to za pozostałe dni nie należy mu się
    zasiłek/wyn. chorobowe to takie zwolnienie jest 'anulowane' ->
    wykorzystywane niezgodnie z przeznaczeniem.

    hint: nawet jak pracownik pracuje w czasie zwolnienia lekarskiego i
    otrzymuje za to normalne wynagrodzenie za pracę, to to zwolnienie i
    tak powinno się liczyć do okresu zasiłkowego (limitu 182 dni). [w
    ustawie jest mowa o czasie niezdolności do pracy a nie wypłacania
    zasiłku chorobowego -> a tu niezdolność była ale nie było wyplacanego
    zasiłku]. W sumie mogą być potem ciekawe przypadki, że pracodawca pyta
    się zusu o ustalenie okresu zasiłkowego (bo jest przerwa między
    zwolnieniami), a zus odpowiada, że żadnej przerwy nie było... i np.
    już dawno nie mieliśmy prawa wypłacać kasy za zwolnienie lekarskie (z
    powodu przekroczonego okresu zasiłkowego).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2011-12-30 20:49:36
    Od: konsultant <k...@w...pl>

> [...]
    > innym terminie.
    > Czyli teoretycznie być w pracy, ale faktycznie w niej nie być. A obecne

    Taką mam pracę, ze mogę pracować w domu, kończyć projekty, organizować
    telekonferencje podsumowujące projekty itp. Czyli nie oddaje zwolnienia;)

  • 6. Data: 2012-01-11 21:51:16
    Od: Damianos <d...@g...com>

    O ile się nie mylę to pracodawca ma podstawę prawną do zwolnienia dyscyplinarnego.
    Nie jest tak że praca podczas chorobowego jest zabroniona??

  • 7. Data: 2012-02-02 13:52:56
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 30 Dec 2011 19:18:04 +0100, Nikiel ;) napisał(a):

> [...]
    > zasiłek/wyn. chorobowe to takie zwolnienie jest 'anulowane' ->
    > wykorzystywane niezgodnie z przeznaczeniem.

    Jeżeli ZLA wpłyneło do pracodawcy i miał on wiedzę o tym zwolnieniu - to
    nie miał PRAWA dopuszczać takiego CHOREGO pracownika do pracy.
    Co innego jeżeli pracownik ZATAIŁBY istnienie zwolnienia (ZLA), wówczas
    praocdawcy jest "kryty".

    > hint: nawet jak pracownik pracuje w czasie zwolnienia lekarskiego i
    > otrzymuje za to normalne wynagrodzenie za pracę, to to zwolnienie i
    > tak powinno się liczyć do okresu zasiłkowego (limitu 182 dni).

    Jak się może liczyć, jak do te facto nie ma - wszak pracodawca NORMALNIE
    POWIERZAŁ OBOWIĄZKI PRACOWNICZE takiem pracownikowi.
    Więc co ty bredzisz i jakimś tam "anulowaniu zwolnienia"???
    Co to w ogóle za konstrukcja?
    Nie ma takiej instytucji jak "anulowanie ZLA"

    > [w ustawie jest mowa o czasie niezdolności do pracy

    No i przecież ten pracownik był wykazywany na RCA normlanie, ponieważ
    PRACOWAŁ.
    Wpisałaś gdzieś takiego pracownika na RSA???

    > a nie wypłacania zasiłku chorobowego -> a tu niezdolność była

    Gówno było a nie niezdolność.
    Jeżeli była niezdolność to najwięcej teraz UCIERPI pracodawca za WIELE
    złamanych przepisów i PRAW oraz OBOWIĄZKÓW.