PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy stracę uprawnienia pracownika socjalnego ?

  • 1. Data: 2011-12-12 18:32:59
    Temat: czy stracę uprawnienia pracownika socjalnego ?
    Od: "fotd" <f...@d...xx.stop.spam.pl>

    Witam,

    Mam prośbę o informację, jeśli posiadacie wiedzę w tym zakresie :

    - od 11 lat jestem zatrudniony na stanowisku pracownika socjalnego w jednym
    z Ośrodków Pomocy Społecznej

    - ukończyłem wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika w 2000 r.

    - w momencie zatrudnienia mnie na w/w stanowisku obowiązywała Ustawa o
    Pomocy Społecznej, zgodnie z którą pracownikiem socjalnym mogła być osoba,
    która m.in. ukończyła mój kierunek studiów

    - kolejne Ustawy o Pomocy Społecznej wskazują , że pracownikiem socjalnym
    może być osoba, która ukończyła m.in. mój kierunek studiów,ale realizowany
    w/g nowych zasad (z elementami pracy socjalnej).

    - jednakże ustawy te wskazują, iż pracownikiem socjalnym może być także
    osoba, która ukończyła m.in. pedagogikę w/g starych zasad i była zatrudniona
    na tym stanowisku przez wejściem w życie tej ustawy. Zatem spełniam warunek.
    Teraz powstaje pytanie :

    - zaproponowano mi przejście na okres 2 lat na stanowisko asystenta rodziny.
    Nie będę zatem w tym okresie pracownikiem socjalnym. Czy po upływie 2 lat
    będę mógł wrócić na swoje stanowisko, bowiem pracowałem już przed wejściem
    nowych Ustaw o Pomocy Społecznej, czy tez stracę uprawnienia ? W ustawie nie
    ma słowa o przerwach w zatrudnieniu na stanowisku pracownika socjalnego.