PracaGrupypl.praca.dyskusje › brutto a netto

  • 1. Data: 2011-12-14 16:34:07
    Temat: brutto a netto
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    jest tu jakiś przedstawiciel Platformy Europejskiej? bo mam zagadnienie...

    jaki procent z wypłaty brutto jest odcinany i ile zostaje netto?

    jaki procent z premii brutto jest odcinany i ile zostaje netto?

  • 2. Data: 2011-12-14 18:29:23
    Temat: Re: brutto a netto
    Od: Lukasz <k...@a...pl[usun]>

    W dniu 14.12.2011 17:34, identifikator: 20110701 pisze:
    > jest tu jakiś przedstawiciel Platformy Europejskiej? bo mam zagadnienie...
    >
    > jaki procent z wypłaty brutto jest odcinany i ile zostaje netto?
    >
    > jaki procent z premii brutto jest odcinany i ile zostaje netto?

    Idź do pracy i dostaniesz RMUA i nie będziesz musiał pytać.

  • 3. Data: 2011-12-14 18:54:50
    Od: ktos <k...@n...pl>

    > jest tu jakiś przedstawiciel Platformy Europejskiej? bo mam zagadnienie...
    >
    > jaki procent z wypłaty brutto jest odcinany?

    bardzo wysoki:
    - na ZUS czyli na twoja przyszla emeryture ale glownie na roznych
    gornikow, ktorzy skladki placili albo i nie a emerytury maja wysokie
    juz od 45 r. zycia, rolnikow, ktorzy emerytury maja niskie ale skladki
    placili smiechu warte, itp
    - na NFZ czyli twoje koszty leczenia ale tez np. rolnikow, ktorych
    troche jest a skladek nie placa
    - podatki na policje, wojsko, drogi itp ale glownie na rosnaca szybko
    armie urzednikow panstwowych, samorzadowych, rozne twory bardzo pożądane
    spoleczenie jak stadiony, rozglosnie regionalne polskiego radia, ktorych
    nikt nie slucha, opery narodowe, w ktorych wplywy z biletow pokrywaja 3
    % kosztow....

  • 4. Data: 2011-12-14 19:13:23
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    > jest tu jakiś przedstawiciel Platformy Europejskiej? bo mam zagadnienie...
    >
    > jaki procent z wypłaty brutto jest odcinany i ile zostaje netto?
    >
    > jaki procent z premii brutto jest odcinany i ile zostaje netto?

    Jest tu jakiś przedstawiciel PiSu?
    -jaki procent z wypłaty brutto był odcinany i ile zostawało netto za
    czasów PiSu?
    -jaki procent z premii brutto był odcinany i ile zostawało netto za
    czaów PiSu?
    -jaka jest różnica w procentach do czasów obecnych z zaznaczeniem na +
    czy -?

  • 5. Data: 2011-12-15 08:11:50
    Od: z <z...@g...pl>

    ktos pisze:

    > - na NFZ czyli twoje koszty leczenia ale tez np. rolnikow, ktorych
    > troche jest a skladek nie placa

    Kolejny co powtarza brednie z GW.
    Rolnicy płacą podatek od gruntu. I płaca bez dyskusji czy coś urosło czy
    nie. Jak przejdą na normalny zus to system się zawali bo nie będzie
    dochodu a zasiłek z opieki społecznej przecież trzeba by dać.
    No chyba że chcesz zastosować inne reguły "bo przecież masz świniaka to
    przeżyjesz" (żenada) Każdy trybunał to wyśmieje.
    Fakt faktem jak głosowałeś za wejściem do UE to się musisz pogodzić z
    solidaryzmem społecznym, wyrównywaniem szans czy jakby inaczej to
    nazwać. Można by jeszcze zastosować podatek katastralny, bykowe...
    Jesteś za????
    Lepszym rozwiązaniem by było w końcu powiedzenie sobie prawdy i
    likwidacja ZUSu i zastąpienie go "KRUS"em.
    ZUS dopiero jest plagą marnującą nasze pieniądze.
    Wiem PO się nie odważy bo kenowi słupki opadną :-(

  • 6. Data: 2011-12-15 08:19:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-15 09:11, z pisze:

    > Kolejny co powtarza brednie z GW.
    > Rolnicy płacą podatek od gruntu. I płaca bez dyskusji czy coś urosło czy
    > nie.

    mieszkańcy płacą podatek od gruntu, a tam na pewno nic nie wyrośnie.
    Właściciele zakładów pracy też płacą podatek od nieruchomości...

    > Jak przejdą na normalny zus to system się zawali bo nie będzie
    > dochodu a zasiłek z opieki społecznej przecież trzeba by dać.

    Bzdura. Jak przejda na normalny zus, to będą musieli go zapłacić.

    > Lepszym rozwiązaniem by było w końcu powiedzenie sobie prawdy i
    > likwidacja ZUSu i zastąpienie go "KRUS"em.

    Jedno i drugie to patologia...
    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2011-12-15 08:32:49
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2011-12-15 09:19, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > mieszkańcy płacą podatek od gruntu, a tam na pewno nic nie wyrośnie.
    > Właściciele zakładów pracy też płacą podatek od nieruchomości...
    I do tego mieszkanicy czy też właściciele zakładów pracy nie dostaj
    pienieadza za samo posiadanie tych gruntów.
    BTW. To chore. Z jednej strony kasa idzie do rolnika za to ze uprawia
    ziemie z drugiej placy podatek za ta ziemie. Bez sensu :)

    Trzeba dać? Dlaczego? Bo im się należy ?

    > Bzdura. Jak przejda na normalny zus, to będą musieli go zapłacić.

    > Jedno i drugie to patologia...
    Dokładnie.
    Wczoraj w TV slyszałem jak ktoś mówi m.in, że Chiny to chory kraj, bo
    nie ma ZUS a państwo nie szanuje obywateli. U nas jest ZUS i państwo
    okrada sowich obywateli. Spróbuj nie płacić zus, zostaniesz
    ukarany/uwięziony za to że nie dałeś sie okraści. Wole Chiny :)

  • 8. Data: 2011-12-15 08:37:49
    Od: Piotr <...@...com>

    > jest tu jakiś przedstawiciel Platformy Europejskiej? bo mam zagadnienie...
    >
    > jaki procent z wypłaty brutto jest odcinany i ile zostaje netto?
    >
    > jaki procent z premii brutto jest odcinany i ile zostaje netto?

    Poszukaj kalkulatora płac. Ok. 50% zabiera państwo. Czyli na umowie o
    prace dostajesz netto ok. 50% drugie 50% jest ci zbierane(zarabiasz 3tyś
    a mógłbyś 6tyś). Jeśli spróbujesz tych pieniędzy nie oddać spotka cie kara.

  • 9. Data: 2011-12-15 08:41:24
    Od: ktos <k...@n...pl>

    W dniu 2011-12-15 09:11, z pisze:

    > Kolejny co powtarza brednie z GW.
    GW czytam ale mam tez własny rozum i własne obserwacje - sam pochodzę z
    biednej wsi.

    > Rolnicy płacą podatek od gruntu. I płaca bez dyskusji czy coś urosło czy
    > nie. Jak przejdą na normalny zus to system się zawali bo nie będzie
    > dochodu a zasiłek z opieki społecznej przecież trzeba by dać.

    Są rolnicy na 5 ha ale ...
    Czy osoba pracująca poza rolnictwem za minimalną krajową nie płaci
    ZUS-u, NFZ-tu i podatku?

    Są i tacy którzy mają po 30-50 ha (w moim rejonie to dużo), co 2 -3 lata
    kupują traktor czy inny kombajn za 150 tys. Czy nie stać ich na
    zapłacenie 10 tys. rocznie ZUS-u (tyle płacą osoby prowadzące własną
    działalność, niezależnie od dochodu, emerytury będę mieć nie większe niż
    rolnicy)

> [...]
    > solidaryzmem społecznym, wyrównywaniem szans czy jakby inaczej to
    > nazwać. Można by jeszcze zastosować podatek katastralny, bykowe...
    Jestem za.
    Za jednakowymi prawami i obowiązkami dla wszystkich.
    Tych co pracują od 25 do 65 roku życia a niedługo jeszcze dłużej i
    świętych krów tych co się byczą od 45 roku.
    Jeśli każdy będzie płacił wg tych samych reguł to podatki płacone przez
    szaraków będą.. niższe.

    Podatek katastralny: mieszkam w rejonie gdzie ziemia jest b.droga i
    mnóstwo jej leży odłogiem - dla dzieci jak dorosną, wnuków.

    Wyczytałem gdzieś mądre zdanie, że mało rygorystyczne prawo upadłościowe
    i brak podatku katastralnego sprzyjają marnotrawstwu zasobów
    ekonomicznych - nie zmuszają do ich pozbywania się ludzi, którzy nie
    potrafią nimi gospodarować.

  • 10. Data: 2011-12-15 08:51:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-15 09:41, ktos pisze:

> [...]
    > i brak podatku katastralnego sprzyjają marnotrawstwu zasobów
    > ekonomicznych - nie zmuszają do ich pozbywania się ludzi, którzy nie

    Podatek katastralny ma jednak jedną wadę, jako, że jego wysokość jest
    uznaniowa, jest on korupcjonogenny...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl