PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas nieokreslony poraz kolejny

  • 1. Data: 2011-12-14 11:10:54
    Temat: umowa na czas nieokreslony poraz kolejny
    Od: Justyna Rokowska <j...@g...com>

    Witam,

    To mój pierwszy post na grupie wiec witam wszystkich.

    Zapoznałam się nieco z możliwymi powodami zwolnienia na umowę na czas
    nieokreślony, ale większość dotyczy długiego stażu pracy, a mnie
    chodzi o krótki :)

    Załóżmy, że pracownik otrzymuje propozycje pracy od innej firmy. Po
    negocjacjach, testach i okresie wypowiedzenia z poprzedniej firmy
    pracownik podejmuje pracę. Od razu zatrudniony jest na podstawie umowy
    o pracę na czas nieokreślony. Po miesiącu pracy dostaje
    wypowiedzenie ? Albo podobna sytuacja: firma dobrowolnie podpisała
    umowę na czas nieokreślony z pracownikiem po upływie okresu próbnego,
    następnie po miesiącu ją wypowiada. Nie chodzi mi o sytuacje związane
    z oceną pracy pracownika. (tylko np. zmiana struktury firmy,
    rozwiązanie zarządu spółki).

    Ponieważ przy wypowiedzeniu umowy na czas nieokreślony trzeba podać
    przyczynę zwolnienia - to trudno mówić o tak niespodziewanej
    restrukturyzacji stanowisk, a tym bardziej złej oceny pracownika.

    Czy umowa na czas nieokreślony daje jakąś gwarancję w takich
    przypadkach ? Czy powyższy argument broni się sam np. w sądzie pracy ?

    Pozdrawiam!