PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych

  • 21. Data: 2003-07-11 21:17:37
    Temat: Re: Bojkot firmy jako pracodawcy tylko dla młodych
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    <w...@p...onet.pl> napisał(a) tak:

    > a dlaczego utrzymuje się stare pierdoły, zasiedziane w poprzednim
    systemie,
    > które nic nie potrafią i nie maja wykrztałcenia, za to przez 30 lat
    pracy
    > zasiedziały swoje 4 litery poprzez sieć powiązań i znajomości
    (...)

    O, jakiś Ty wykSZtałcony, i wychowany.

    Jerzy

  • 22. Data: 2003-07-11 21:24:08
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    "KarolS" <t...@c...sz> napisał(a) tak:
    (...)
    > - większa znajomość języków obcych i nowoczesnych technologii.
    > - możliwość kształtowania zachowania cech pracownika przydatnych w
    danej
    > firmie bez potrzeby wykorzeniania wpojonych za PRL nawyków (kawka i
    herbatka
    > co 5 minut).
    > - większa sprawność intelektualna i fizyczna.
    > - itp.
    > Myślę że jest to jak najbardziej racjonalne uzasadnienie
    (...)

    I tuście się kolego omylili, zwłaszcza w tym "itp". Prezentujecie, kolego,
    podejście prymitywnego kapitalisty, oparte na sterwotypach, że jak podasz
    granice wieku to będzie to wymarzony, wręcz genetycznie modyfikowany
    pracownik idealny. Zastanówcie się, w ramach zadania domowego, gdzieżeście
    jeszcze popełnili faux pas.

    Jerzy

  • 23. Data: 2003-07-11 21:28:15
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    <s...@w...pl> napisał(a) tak:
    > Mam taki pomysł. Ponieważ w naszym kraju pracę mogą znaleźć w zasadzie
    tylko
    > ludzie poniżej 30 - 25 lat życia (za to z 20 letnim doświadczeniem)
    proponuję
    (...)

    W Wielkiej Brytanii zabronione jest preferowanie kandydatów ze względu na
    wiek i płeć. W USA czy Kanadzie też jeśli się nie mylę.

    Jerzy

  • 24. Data: 2003-07-11 21:29:31
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    "db501" <d...@t...net> napisał(a) tak:
> [...]
    zawsze
    > skuteczne. Ale w pewnych sytuacjach dzialaja a w innych utrudniaja
    > pracodawcy szybka selekcje wiekowa. Na przyklad zdarza ze pracodawca
    musi
    > podjac decyzje na podstawie rozmowy przez telefon. Jesli nawet jest
    > bezposrednia rozmowa kwalifikacyjna to przynajmniej 50letni aplikant ma
    > szanse na taka rozmowe i szanse na sprzedanie sie. Czesto dyskryminacja
    > wiekowa wynika z falszywych uprzedzen i sam pracodawca moze dojsce do
    > wniosku ze 50latek prezentuje sie bardzo dobrze i warto mu dac szanse.
    Jesli
    > chodzi o Sady to jest to czynnik odstraszajacy i wystarczy kilka spraw
    dla
    > przykladu z udzialem mediow.

    Popieram w całej rozciągłości

    Jerzy

  • 25. Data: 2003-07-11 21:31:41
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    "piotrr" <p...@p...pl> napisał(a) tak:

    > no tak, a na rozmowie kwalifikacyjne nie odróżnię 50 latka od 20 latka
    > bo wprowadzimy obowiązek zamykania oczu. ;)
    zastanów się jaką różnicę Ci to robi, tak naprawdę? I o co chodzi w taki
    przypadku.

    > fakt, to dziwny zwyczaj przy rekrutacji na stanowiska na których wygląd
    > nie ma większego znaczenia. tylko jak chcesz z tym zwyczajem skończyć?

    > super :) wreszcie rozsądna propozycja. ciekawe czy nasz system
    > sądowniczy da radę. no i ciekawe czy da się wyżyć z procesowania się z
    > pracodawcami dokonującymi wyboru pracowników według kategorii wiekowych.
    > ale cóż, płacę nie małe podatki niech przynajmniej idą na coś zabawnego.

    kiedyś trzeba zacząć uczyć pracodawców i w Polsce

    Jerzy

  • 26. Data: 2003-07-11 22:47:05
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    s...@w...pl napisał:

    > Mam taki pomysł.

    Podłożę się, specjalnie.

    A czy zastanawiałeś się jakie korzyści mają pracodawcy z "młodych":

    - kasa z UP
    - mniejsze obciążenia urlopowe, odprawowe czy nagród jubileuszowych

    Przeto, na przekór Propozycji, zaproponuję coś innego - niech wreszcie
    zlikwidują w Kp te socjalistyczne wkładki w stylu - długość urlopu
    zależna od stażu ogółem itd. - niech będzie albo - od stażu u danego
    pracodawcy, albo nawet od widzimisię pracodawcy [przy zachowaniu minimum
    ustawowego].

    Flyer

  • 27. Data: 2003-07-12 06:02:14
    Od: "???" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Nowak" <c...@p...fm> napisał w wiadomości
    > ??? warszawiaczek???

    Lepiej niż " krakowiaczek".

  • 28. Data: 2003-07-12 12:03:55
    Od: "Jan Nowak" <c...@p...fm>

    zapytaj ludzi......chyba jednak gorzej

  • 29. Data: 2003-07-14 05:49:10
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jerzy (Dusk)" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > systemie,
    > pracy
    > (...)
    >
    > O, jakiś Ty wykSZtałcony, i wychowany.

    Ale racje ma, tak to wlasnie wyglada.

    Kania

  • 30. Data: 2003-07-14 05:51:34
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "???" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Niżej wora. Mam nadzieję, że nie prowadzisz jakiejś działalności.
    > Jakiejkolwiek.

    Tnij cytaty.

    Uwazam, ze Twoj przedpisca ma bardzo sensowne podejscie do sprawy. Do pracy
    przyjmuje sie tych, ktorzy moga firmie cos dac, a nie tych, ktorzy pracy
    znalezc nie moga. Prawo rynku.

    Kania